Ο Hans "Long John" Zimmer απέπλευσε με το πλήρωμα του Μαύρου Μαργαριταριού πριν από οχτώ χρόνια. Επένδυσε μουσικά τους Πειρατές της Καραϊβικής με συνοδοιπόρο τον Klaus Badelt, έστησε μετά σόλο ρεμέτζο μέχρι Τα Πέρατα του Κόσμου και φέτος –με το γενικό πρόσταγμα της καπετάνισσας Disney– ξανάβαλε ρότα να κουρσέψει νότες. Δυστυχώς οι παρτιτούρες του δεν έκαναν σκάντζα. Το πεντάγραμμο βούλιαξε μέσα στη δίνη της επανάληψης και δεν απέδωσε μελωδικά λάφυρα.

Στις τρεις δισκογραφικές εξορμήσεις τους, οι Πειρατές φάνηκαν να αφομοιώνονται στη μουσική μανιέρα του συνθέτη. Κατέστη δηλαδή προφανές πως στόχος του Zimmer δεν ήταν να αποτίσει φόρο τιμής στο αρχετυπικό μουσικό ιδίωμα του Erich Wolfgang Korngold (ο διαμορφωτής του επικού ήχου τη χρυσή εποχή του Hollywood –τα Captain Blood και Sea Hawk είναι δικά του). Στην τέταρτη ταινία, όμως, ο συνθέτης υποσχέθηκε πως θα ανανέωνε τον ήχο του. Επιστράτευσε λοιπόν τους Rodrigo & Gabriella, το μεξικάνικο ντουέτο ακουστικής κιθάρας με καταβολές από το thrash metal συγκρότημα Tierra Ácida. Αποτέλεσμα; Ένας αχταρμάς από ξεχωριστές ιδέες οι οποίες δεν εναρμονίζονται, μουσικές επαναλήψεις θεμάτων που αντιβαίνουν στη δραματουργία και ασφυκτική ενορχήστρωση, η οποία μπουκώνει τα αυτιά οδηγώντας στη ναυτία.

Το πρώτο μισό του άλμπουμ σηκώνει πανιά με την επανάληψη-υπενθύμιση του θέματος του περιβόητου Jack Sparrow. Στη συνέχεια οι Rodrigo & Gabriela καταθέτουν ένα τάνγκο αφιερωμένο στον νέο χαρακτήρα της Gabriella (την υποδύεται, με αδικαιολόγητη αμηχανία ή βαρεμάρα, η Penelope Cruz). Αν κι ευχάριστο αρχικά, το κομμάτι δεν ξεφεύγει από την ευκολία καρτ-ποσταλικής λογικής που έκρινε εξαρχής τη σύνθεση και χρήση του. Στο επόμενο μισάωρο παρελαύνει ο βομβαρδιστικός, ορχηστρικός καταιγισμός του Zimmer, το σήμα κατατεθέν του δηλαδή –τόσο, ώστε πολλοί κλείνοντας τα μάτια να αναρωτηθούν με το που θα τα ανοίξουν αν στις οθόνες παίζει πια το Gladiator!

Αυτό ακριβώς αποτέλεσε όμως το πρόβλημα και στα προηγούμενα soundtracks των Πειρατών, αν και μια ματιά στα ονόματα των συντελεστών λύνει την απορία. Ο μεγαλοπαραγωγός Jerry Bruckheimer πιθανότατα πρεσβεύει πως ο Βράχος, ο Βασιλιάς Αρθούρος, οι Πειρατές της Καραϊβικής κ.α. αξίζουν μουσικής ομογενοποίησης. Μόνο το “Mermaids” ξεχωρίζει λοιπόν μέσα στο συμφωνικό, χορωδιακό σφυροκόπημα, αλλά εις μάτην. Ο φαινομενικός άνεμος υπόγειας έντασης και μελωδικής διεύθυνσης γίνεται ορχηστρικά θυελλώδης με άκαιρη προσθήκη θέματος της προηγούμενης ταινίας στα μισά. Δυστυχώς, το σάπιο μουσικό σκαρί των Πειρατών δέχεται το τελειωτικό χτύπημα στο δεύτερο μισό του, το οποίο περιλαμβάνει...χορευτικά remixes των προηγούμενων συνθέσεων! Οι DJ Earworm, Photek, Adam Freeland κ.α. καταθέτουν τις διασκευές τους, που ουδεμία σχέση έχουν με τη μουσική αντιπροσώπευση της ταινίας. Η προσθήκη τους είναι άχαρη και με ξεκάθαρη εμπορική στόχευση.

«Μάϊνα, πάρε μέσα την πρυμάτσα και βίρα την άγκυρα να σαλπάρουμε!» είπαν στον Hans. Ο ίδιος νόμιζε ίσως, λόγω πείρας, πως έχει τον μπούσουλα ασφαλή. Δυστυχώς η ομάδα μπάταρε. Η φετινή ταινία της Pirates Of The Caribbean σειράς έχει υπότιτλο «Σε Άγνωστα Νερά». Hans Zimmer βάλε ρότα προς τα εκεί, μήπως και βρεις ξανά την έμπνευσή σου...

 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured