Πρόκειται για ένα καλλιτέχνη – τοπικό φαινόμενο: τα τελευταία χρόνια κάνει μια μεγάλη καριέρα στις ΗΠΑ ως συνθέτης/στιχουργός/τραγουδιστής μαζί με τη σύζυγό του Julie Miller, αλλά και μέσα από συνεργασίες με μεγάλα ονόματα όπως η Emmylou Harris, οι Dixie Chicks, η Victoria Williams, οι Chieftains, ο Steve Earle και ο Hank Williams III. Φέτος μάλιστα ήταν και υποψήφιος για ένα βραβείο Grammy. Στην Ευρώπη όμως παραμένει άγνωστος, και κανείς υποψιάζεται το γιατί από την κατηγορία του Grammy για το οποίο είχε προταθεί: «Καλύτερος Southern, Country or Bluegrass Gospel Δίσκος»! Με άλλα λόγια πρόκειται για ένα δίσκο θρησκευτικού περιεχομένου, με τίτλους τραγουδιών όπως «There’s A Higher Power» («Υπάρχει Μια Ανώτερη Δύναμη»), «With God On Our Side» («Με Το Θεό Στο Πλευρό Μας»), κλπ. Επίσης στη φωτογραφία στο εξώφυλλο του δίσκου, ο τίτλος, «Universal United House of Prayer», που είναι μια ξύλινη επιγραφή πάνω σ’ένα τοίχο, θα μπορούσε να είναι το όνομα της εκκλησίας του Miller στο Νάσβιλλ, Τεννεσσή (φαντάζεστε μια τέτοια αντιστοιχία εδώ;!) Όσο περίεργα κι αν φαίνονται όλ’αυτά στο μέσο Ευρωπαίο μουσικόφιλο, ο ψαγμένος ακροατής οφείλει να δώσει σ’αυτό το δίσκο την ευκαιρία τουλάχιστον μιας ακρόασης και να τον κρίνει χωρίς προκατάληψη. Κατά τη γνώμη μας πρόκειται για ένα διαμαντάκι, που με την απλοϊκή εκφραστικότητά του σου μεταδίδει την ξεγνοιασιά του παλιού Αμερικάνικου Νότου και σε ταξιδεύει σε τοπία που έχουμε δει μέσα από ταινίες όπως το «Ω Αδερφέ Πού Είσαι;» των Αδερφών Κοέν. Το «μαύρο» στοιχείο είναι έντονο σε όλο το δίσκο, καθώς η «βρώμικη» φωνή του Miller και τα υπέροχα γυναικεία φωνητικά –με αποκορύφωμα την ερμηνεία a capella (χωρίς τη συνοδεία οργάνων) στην εισαγωγή του «Fall On The Rock»!- αντηχούν τα γκόσπελ των μαύρων του Αμερικάνικου Νότου.” Όσο για τα εκφραστικά σόλο της ηλεκτρικής κιθάρας, είναι κι αυτά κατευθείαν βγαλμένα από την εξίσου μακρόχρονη παράδοση των μπλουζ. Πρόκειται όμως για ένα «λευκό» συγκρότημα και οι κάντρυ επιδράσεις δε θα μπορούσαν να λείπουν: το παραδοσιακό βιολί (fiddle), το banjo, η φυσαρμόνικα και το lap steel. Το εξαιρετικό rhythm section περιλαμβάνει κιθάρες, μπάσο, ντραμς, ντέφι και μια σειρά από άλλα κρουστά. Τέλος από την ενορχήστρωση δε θα μπορούσε να λείπει και το εκκλησιαστικό όργανο, το οποίο υποκαθίσταται εδώ από τον υπέροχο ήχο του Hammond B3.

Αρκετά κομμάτια αυτού του δίσκου συνυπογράφονται από το Miller και την ταλαντούχα σύζυγό του Julie, η οποία υπογράφει και ένα κομμάτι μόνη της. Άλλα κομμάτια συνυπογράφονται από το Miller και άλλους γνωστούς δημιουργούς, όπως το Jim Lauderdale και τη Victoria Williams. Τέλος, υπάρχουν και κομμάτια άλλων μεγάλων όπως του Bob Dylan, πάντα με θρησκευτικό στίχο βέβαια. Αν και όλος ο δίσκος είναι γενικά μια ευχάριστη ακρόαση, ξεχωρίζουμε ιδιαίτερα το «Shelter Me», το «Wide River To Cross» –μια μπαλάντα με την υπέροχη Emmylou Harris σε δεύτερη φωνή-, το «Don’t Wait» -κομμάτι που αγριεύει και γίνεται δυνατό ηλεκτρικό southern rock με μια απίστευτη lo-fi προσθήκη κηρύγματος ενός πάστορα σε έξαρση!-, το «This Old World» και το «Fall On The Rock» με τα υπέροχα a capella φωνητικά γκόσπελ στην εισαγωγή και μια περίεργη αίσθηση χιούμορ μετά το τέλος του κομματιού με την προσθήκη ενός a capella τραγουδιού –τηλεφωνήματος στο Μεγαλοδύναμο. God Bless Our Hearts!

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured