Το 1998 στη Γλασκώβη, n νεανική παρέα των Belle And Sebastian σφράγιζε μια χρυσή στιγμή για τη βρετανική indie pop με έναν από τους καλύτερους δίσκους του είδους, το The Boy With The Arab Strap. Δέκα χρόνια αργότερα, ένας φρέσκος ενήλικας, γεννημα-θρέμμα της πόλης με τους πιο ευτυχισμένους κατοίκους της Ευρώπης, στήνει στην Κοπεγχάγη το δικό του πειραματικό label για να δισκογραφεί και να κυκλοφορεί ραφιναρισμένους θορύβους. Και κλείνει πονηρά το μάτι στο φως των Σκωτσέζων, δανειζόμενος έναν στίχο από το The Boy With The Arab Strap ώστε να βαφτίσει τα δικά του λαμπερά σκοτάδια: «Anything's better than posh isolation».
Στη μουσική που ο Loke Rahbek κυκλοφορεί πίσω από το δισκογραφικό alias Croatian Amor, δεν θα βρεις ν' αποτυπώνεται η ευημερία και η αισιοδοξία για την οποία διακρίνεται η γενέτειρά του. Σκοτεινά συμπλέγματα και θορυβώδεις πειραματισμοί, περίπλοκα μοτίβα και underground ambient, συνθέτουν ένα ηχητικό τοπίο που θα μπορούσε να κουμπώσει με σκανδιναβικές φωτογραφίες από μέρη που βλέπουν τον ήλιο μία φορά στο τόσο. Θα αναγνωρίσεις ωστόσο την ποιότητα που έχει χτίσει τα τελευταία χρόνια η ηλεκτρονική παραγωγή της Δανίας.
Στο φετινό Isa συμπυκνώνονται όλες οι απαντήσεις που έχει βρει μέχρι σήμερα στις μουσικές του ανησυχίες. Το όραμα της Posh Isolation αναμιγνύεται με τις εμπειρίες του από τον πλούσιο κατάλογο των συνεργασιών –ενδεικτικά αναφέρεται το αριστουργηματικό International των Lust For Youth, το 2014– συνθέτοντας μια συμπαγή κυματογραμμή. Στις κορυφές της, ο ακροατής μπορεί να ξεκολλήσει ψήγματα ποπ ζάχαρης· στα κοίλα της θα καταδυθεί στις industrial δίνες στις οποίες αρέσκεται ο Croatian Amor.
Ο δίσκος ρέει αβίαστα καθώς η μία σύνθεση διαχέεται στην άλλη, θυμίζοντας περισσότερο ένα ενιαίο concept κομμάτι –ένα μακρύ χαλί που ξεδιπλώνεται από τη μια μεριά του νου του Rahbek ως την άλλη. Οι εντυπωσιακές συνεργασίες με τον Jonnine Standish των HTRK στο clubbish single "Dark Cut" και με τον Yves Tumor στο "Eden 1.2" (συμμετέχει επίσης η Frederikke Hoffmeier) ξεχωρίζουν, ενώ οι ενέσεις φωνητικών εξανθρωπίζουν κάπως τον βόμβο των ambient γραναζιών, τα οποία γυρίζουν δυνατά καθ' όλη τη διάρκεια της ακρόασης. To "Siren Blue Accent" είναι μία ακόμα αέρινη όαση που ζωγραφίζει στιγμιότυπα από ένα φουτουριστικό καλοκαίρι, ενώ η κατακλείδα "In World Cell" δίνει την οπτιμιστική νότα που χαρακτηρίζει αυτή τη δουλειά του Croatian Amor εντονότερα από ποτέ: «I believe that things still can be changed».
Το Isa είναι λοιπόν μια δουλειά-καθρέφτης της πολυσχιδούς και ανήσυχης προσωπικότητας του δημιουργού του, με αρκετές όμορφες στροφές, ακόμα περισσότερες αποδομητικές τάσεις και μεγάλες διαθέσεις πειραματισμού και εξερεύνησης, αξιόλογης ωστόσο συνοχής. Αν ήταν κάποια άλλη μορφή τέχνης, θα μπορούσε να είναι μια καθηλωτική performance. Όσο όμως παραμένουμε εντός των τυπολατρικών μουσικών ορίων και όσο οι θορυβικές δομές συνθλίβουν την τέρψη της μελωδίας, το Isa χάνει πόντους που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν δικαιωματικά δικοί του.
{youtube}MFYqJL70dmo{/youtube}