Η Βραζιλιάνα ερμηνεύτρια Rosalia De Souza, έπειτα από δύο στούντιο άλμπουμ και μια remix συλλογή σε συνεργασία με τον Nicola Conte συνεχίζει να υπηρετεί τη bossa nova με όλο και μεγαλύτερο ζήλο και σεβασμό. Απόδειξη είναι η πρόσφατη δισκογραφική της δουλειά D’ Improvviso, με την οποία εξακολουθεί να ανήκει στα δυνατά χαρτιά της ιταλικής εταιρίας Schema. Εδώ η De Souza συλλέγει βραζιλιάνικα αρώματα του παρελθόντος – με μια ιδιαίτερη προτίμηση στα 1960s – και, αφού τα φιλτράρει μέσα από jazzy μονοπάτια, τα σερβίρει ως ένα πολύχρωμο και δροσιστικό εξωτικό κοκτέιλ.Απολαυστικό από την αρχή ως το τέλος του το D’ Improvviso, με ισορροπία ανάμεσα στις χαλαρές και τις groovy στιγμές του, έρχεται να αφήσει το δικό του στίγμα στο φετινό καλοκαιρινό μας soundtrack. Η βραζιλιάνικη μουσική παράδοση είναι βέβαια τεράστια, αλλά η De Souza καταφέρνει να μας ξεναγήσει σε αυτή με επιτυχία, συμπεριλαμβάνοντας στο άλμπουμ της και διασκευές σε συνθέσεις σπουδαίων Βραζιλιάνων δημιουργών του χθες και του σήμερα – όπως μεταξύ άλλων ο Marcos Valle, ο Jorge Ben, ο Ze Keti, ο Aldemaro Romero και ο Tomaz Di Cunto (ο γνωστός στους bossa nova κύκλους ως Toco). Με την πρώτη κιόλας ακρόαση ο δίσκος σε κερδίζει, με πιο ενδιαφέροντα tracks το ομώνυμο “D’ Improvviso”, το “Candomble” ,το “Opiniao”, το “Carolina Carol Bela”, το “Samba Longe” και το (πολύ) groovy “Luiza Manequim”. Ο έντονος λυρισμός, η φρεσκάδα που αποπνέει, η μελωδικότητα των τραγουδιών και η αξιοσημείωτη ερμηνευτική ωριμότητα της De Souza (σε κάθε άλμπουμ παρουσιάζεται όλο και καλύτερη) είναι όσα δίνουν αξία και αιτία ύπαρξης στο D’ Improvviso. Μια «κοιλιά», όμως, εκεί κάπου στα τελευταία κομμάτια του μειώνει τον βαθμολογικό πήχη – που με πιο προσεγμένες επιλογές θα μπορούσε να είναι και μεγαλύτερος. Αλλά δεν μειώνει τη συνολική αξία ενός κατά τα άλλα αξιόλογου άλμπουμ, το οποίο κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να αναζητήσουν οι εραστές της samba-bossa nova.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured