Ο αγγλικός όρος “Apothecary”, ετυμολογικά προερχόμενος από τα ελληνικά και τα λατινικά, έχει πια αντικατασταθεί από τα “pharmacist” και “chemist”. Ο προ Χριστού πρακτικός που έφτιαχνε τις φόρμουλες των φαρμάκων, ερευνώντας συνδυασμούς και μείγματα, τώρα πια στέκει πίσω από τον πάγκο, σκανάρωντας άυλη συνταγογράφηση και βάζοντας σε προσφορές  καλλυντικά και κιτ για περιποίηση σώματος.

Ο Shabaka Hutchings, ο Shabaka των Comet Is Coming, Shabaka and The Ancestors και Sons Of Kemet, γίνεται ο αρχέγονος πρακτικός. Φοράει την ανωνυμία της αφρικανικής του μάσκας, και λίγο πριν αφήσει το τενόρο σαξόφωνο με το οποίο έχει πια κλείσει τον κύκλο του, παρουσιάζει την Kofi Flexxx υπόσταση, το ensemble για τη δική του Native Rebel Recordings.

 Οι Alex Hawkins (Convergence Quartet/Decoy, πιάνο), Ross Harris (Speakers Corner Quartet, φλάουτο), Jas Kayser (ντραμς) και Daisy George (μπάσο) συναντούν άλλοτε τους Billy Woods, Confucius MC και ELUCID να ραπάρουν,  μεταχειρίζονται στο ενδιάμεσο την αβρή πνευματική συμβολή της Ινδής πολυοργανίστας και βοκαλίστας ganavya, εξυψώνονται μαζί με το νοτιοαφρικάνο βοκαλίστα και ποιητή Siyabonga Mthembu (συγκλονιστικό μερικά χρόνια πριν στη ζωντανή εμφάνιση του Shabaka και των Ancestors, στο ολλανδικό φεστιβάλ LeGuessWho της Ουτρέχτης). Το μανιφέστο έχει ήδη ακουστεί στο “By Now (Accused Of Magic)”, όπου διακηρύσσεται από τον πολυπράγμονα Anthony Joseph.

Σφιχτά δεμένο το Flowers In The Dark κάνει de facto ρελάνς στα δισκογραφήματα της σκηνής, χάρη στη ροή, το στήσιμο, τις ανάσες και τις κορυφώσεις του. Τα μέτρησε σωστά ο Shabaka τα 9 θέματα για τις 3 πλευρές, επικυρώνοντας την όποια προκατάληψη έχουμε για την ενέργεια που κρύβει εντός του.  Όσοι «τους» είχαν ήδη δει σε live εμφανίσεις πριν από τη δημιουργία του δίσκου, λένε πως ο ιθύνων νους της ιστορίας, εκμεταλλεύτηκε τη spiritual γνώση και την ορμή από τις σχολικές μπάντες της Καραϊβικής. Μα δεν είναι μόνο αυτό. Όποιος μπει στον κόπο, αν δεν το έχει ήδη κάνει, και ακούσει την προ ενός έτους σύμπραξη του “Kofi Flexxx” με τον Carlos Nino για λογαριασμό των Longform Editions, αυτού του διαδικτυακού art project, αυτής της πλατφόρμα για «βαθιές» ακροάσεις δημιουργικών συναντήσεων, αντιλαμβάνεται τη δεδομένη δυναμική του Shabaka.

Μου φάνηκε ακατανόητο πως ένας τόσο νέος μουσικός όπως ο Hutchings αποφάσισε και έβαλε αντίστροφη μέτρηση στις παρτίδες του με το σαξόφωνο. Αντανακλαστικά μονολόγησα «σιγά ρε φίλε που έκλεισες τον κύκλο σου, νέος άνθρωπος. Δεν είναι δα πως παρέδωσες και τη δισκογραφία του Coltrane», μα ίσως τελικά η απάντηση να δίνεται από τις διαρκείς δισκογραφικές επαληθεύσεις και διαψεύσεις που προκύπτουν από τις  αλλεπάλληλες και πολλαπλές  ιδέες που στροβιλίζουν το νου του Shabaka Akua Lumumba Kamau Iyapo Hutchings.

Διότι ο σχεδόν 40χρονος πια χαμογελαστός μας φίλος, διαρκώς παράγει δίσκους, άλλοτε φορτισμένους με σημασία, ριζοσπαστική θεματική, και αφροκεντρικό πυρήνα, κι άλλοτε υποκύπτοντας στην κλαμπίστικη μανιέρα με ambient γέφυρα την όψιμη UK Jazz ευκολία. Δεν πρόκειται για αυθαίρετες εικασίες, μιας και εν προκειμένω, η ισορροπία διαισθητικά προκύπτει όπως πάντα, μα και φρενάρει από το να είναι τούτος ο δίσκος κάτι πέραν του ισοσκελούς, επιβεβαιώνοντας τα παραπάνω. Κοντολογίς, το Kofi Flexxx project φανερώνει προοπτική, συμπυκνωμένη δύναμη, μα και σημεία μαζεμένα, ιδέες με κόφτη. Ένας μήνας και κάτι έμεινε, τώρα που θα ξεμπερδέψει ο Shabaka με το deadline στο τενόρο, για να δούμε αν θα ορίσει ξαλαφρωμένος πια, τον ξεκάθαρο στόχο.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured