Ανάμεσα στους οπαδούς των Korn, υπάρχει το εξής κοινό μυστικό: όταν ο Jonathan Davis έχει τα ψυχολογικά του, έχουμε και ένα καλό άλμπουμ από τη μπάντα.
Συνήθως, οι τίτλοι των κυκλοφοριών προέρχονται από προτάσεις του κιθαρίστα James "Munky" Shaffer, με τους υπόλοιπους Korn να κάνουν έπειτα μια επιλογή από εκείνες. Δεν είναι τυχαίο όμως ότι, σε αυτήν τη 12η κυκλοφορία, τον χαρακτηριστικό τίτλο The Serenity Of Suffering διάλεξε ο Davis, γιατί έτσι ένιωθε κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης. Η επόμενη δήλωση σχετικά με τη νέα τους δουλειά προήλθε από τον έτερο κιθαρίστα Brian "Head" Welch, ο οποίος μίλησε για το «βαρύτερο» άλμπουμ που έχουν κάνει εδώ και πολλά χρόνια, αυξάνοντας έτσι την ανυπομονησία των fans.
Το The Serenity Of Suffering είναι η 2η κυκλοφορία μετά την επιστροφή του Head. Και ενώ στο The Paradigm Shift (2013) δεν είχε ακόμα βρει τα «πατήματά» του με τον Munky, εδώ, με το πρώτο κιόλας riff, καταλαβαίνεις ότι έχει επανεφευρεθεί η χημεία, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλά από τα χαρακτηριστικά εκείνα riffs που τους έκαναν σπεσιαλίστες στο είδος τους. Αλλά και το πρώτο single “Rotting In Vein” –όπου συμμετέχει και ο ηθοποιός Tommy Flanagan, γνωστός από το Sons Of Anarchy– έδειξε ότι οι παλιοί, καλοί Korn είναι και πάλι εδώ: ένας Jonathan Davis που στο βιντεοκλίπ φαίνεται να υποφέρει και αρκετά heavy ήχος, με την καλύτερη στιγμή να είναι το σημείο στη γέφυρα του κομματιού, όπου ο Davis αυτοσχεδιάζει με μελωδικές μα ακατάληπτες φράσεις, με κάμποσα φωνήεντα.
Το ίδιο συμπέρασμα βγαίνει και από τα δύο ακόμα βιντεοκλίπ που έδωσαν στη δημοσιότητα, τα οποία και συνδέονται θεματικά. Με το συγκρότημα να μην εμφανίζεται καθόλου σε αυτά, στο μεν “Insane” έχουμε τον μάγο Rob Zabrecky σε ρόλο φωτογράφου, να τραβάει φωτογραφία από μια νεκρή γυναίκα, στο δε “A Different World” όσα διαδραματίζονται παίζουν λίγο με το μυαλό μας. Το άλμπουμ συμπληρώνουν άλλα 8 heavy τραγούδια, στα οποία ο Davis βγάζει αυτά που νιώθει μέσα του, με τους τίτλους να αντικατοπτρίζουν την ψυχολογική του κατάσταση: “Black Is The Soul”, “Everything Falls Apart”, “Take Me” κ.ά.
Την παραγωγή στο The Serenity Of Suffering έκανε ο περιζήτητος Nick Raskulinecz (Foo Fighters, Rush, Mastodon, Alice In Chains) που σκοπό είχε να «πιέσει» τους Munky/Head να ξαναβρούν τη χημεία τους, να κρατήσει σκόπιμα λίγο πιο πίσω το μπάσο του Fieldy και να αναδείξει τα ντραμς του Ray Luzier, ώστε οι Korn να μπορέσουν να φτιάξουν τραγούδια κατάλληλα για live, πράγμα που το κατάφεραν. Το εξώφυλλο είναι του Ron English (Slash, The Dandy Warhols) και ένας μάλιστα προσεκτικός παρατηρητής θα διαπιστώσει ότι συνδέεται –μέσω της κούκλας– με το artwork του Issues (1999), ενώ έχουμε και τη συμμετοχή του «μαϊντανού» Corey Taylor στο “A Different World”, ο οποίος συμπληρώνει πάντως ιδανικά τη φωνή του Davis.
Είναι προς τιμήν των Korn που τα τελευταία χρόνια πειραματίστηκαν αρκετά με τον ήχο τους, δοκιμάζοντας διάφορους παραγωγούς –όπως λ.χ. έκαναν το 2006 στο See You On The Other Side με τον Atticus Ross και την ομάδα The Matrix ή το 2011 στο The Path Of Totality, όταν κάλεσαν τον Skrillex στην κονσόλα για ένα metal dubstep αποτέλεσμα που αρκετοί έθαψαν, μα το Revolver θεώρησε ως «άλμπουμ της χρονιάς». Εδώ όμως επιστρέφουν και πάλι στην παλιά, δοκιμασμένη συνταγή.
Το The Serenity Of Suffering είναι λοιπόν ξεκάθαρα άλμπουμ το οποίο κλείνει το μάτι στο παρελθόν με τα heavy τραγούδια, πατάει λίγο στο παρόν με διάσπαρτα ηλεκτρονικά στοιχεία (όπως στο “When You’re Not There”) και ξαναβρίσκει σε φόρμα τους Munky/Head, έχοντας επιπλέον και τον πιο εκφραστικό Jonathan Davis που έχουμε ακούσει εδώ και χρόνια.
{youtube}nq9j1qkj2Vc{/youtube}