Στο άκουσμα της συνεργασίας του παραγωγού Robert John "Mutt" Lange (AC/DC, Def Leppard) με τους Muse, ομολογώ ότι απέκτησα ελπίδες για το αποτέλεσμα του νέου τους άλμπουμ, μιας και είχα βρει κακό το The 2nd Law του 2012. Σε αυτό βοήθησαν και συναφείς δηλώσεις του Matthew Bellamy για τη back-to-basics διαδικασία που ακολούθησαν στο γράψιμο των τραγουδιών και στις ηχογραφήσεις, απομακρύνοντας έτσι τα σύννεφα των νέων (πιθανόν αποτυχημένων) πειραμάτων.
Και όντως, οι Muse έφτιαξαν φέτος έναν πιασάρικο δίσκο, με concept απόλυτα σχετικό με τον τίτλο, αλλά δυστυχώς και με εξαιρετικά επιφανειακή προσέγγιση του θέματος των πολεμικών εχθροπραξιών από απόσταση, με τη στιχουργία να απογοητεύει.
Μουσικά, είναι προφανές ότι οι Βρετανοί επιθυμούσαν πολύ το Drones να είναι ένα πιο ψαγμένο Hysteria της εποχής μας. Και καθόλου δεν ενοχλεί το ότι εμφανώς έδειξαν την διάθεση να γράψουν πιο άμεσα, εγγύτερα στο στυλ του κορυφαίου Showbiz (1999). Εάν μάλιστα το υλικό δεν ήταν επιτηδευμένα εξυπνακίστικο και οι δανεισμοί τόσο αφελείς, εάν το –σε στιγμές– ευθυτενές rock τους δεν μετατρεπόταν με άκομψο τρόπο σε ποπ με κιθάρες, ίσως να το είχαν πετύχει. Αλλά από τα χορευτικά beats του πρώτου single "Dead Inside" και τα αμερικανοθρεμένα riffs του "Psycho", μέχρι την όμορφη κλιμάκωση του "The Handler" και τη δυναμική του "Reapers", ολοκληρώνονται όλα τα ευχάριστα για τον μέσο ακροατή των Muse.
Από 'κει και πέρα έχουμε πολυφορεμένες πρακτικές, οι οποίες μπορεί να ακούγονται ευχάριστες στις πρώτες ακροάσεις, όμως με την ολοκλήρωση της εμπειρίας δεν αφήνουν τίποτα το άξιο λόγου στη Muse καλλιτεχνική παρακαταθήκη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το 10λεπτο "The Globalist", που ενώ αποσπασματικά τραβάει την προσοχή, εν τέλει δεν καταφέρνει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της grandiose prog σύνθεσης του άλμπουμ (τζάμπα πήγε και η όμορφη ενορχήστρωση).
Τέλος, θα πρέπει να επισημάνω ότι, εάν έχω με κάτι μπουχτίσει στις τελευταίες κυκλοφορίες των Βρετανών, είναι με διαφορά αυτές οι low tempo, pomp rock αηδίες τύπου "Mercy", με τις ερμηνείες του Bellamy να διαθέτουν τις ίδιες ακριβώς φωνητικές μελωδίες και κρεσέντο σε όλες τις περιπτώσεις.
{youtube}I5sJhSNUkwQ{/youtube}