Αν και δίσκος με live εκτελέσεις, ο συγκεκριμένος είναι προσεγμένος στις λεπτομέρειες του συνοδευτικού του βιβλιαρίδιου (αδημοσίευτες ως σήμερα φωτογραφίες των Χρήστου Νικολόπουλου και Πασχάλη Τερζή, πλήρης δισκογραφία του τελευταίου με συνοδευτικές λεπτομέρειες), κάτι που πιστώνεται στον γνωστό δημοσιογράφο του λαϊκού τραγουδιού Κώστα Μπαλαχούτη. Το εξώφυλλο βέβαια μάλλον αδιάφορο, αν όχι κακό –αν και έχει το συν ότι σου μένει το μπλε του και το ξεχωρίζεις έτσι ανάμεσα στις στοίβες των CD.
Και η μουσική;
Αν σας αρέσει η χαρακτηριστική πενιά του Νικολόπουλου –ο οποίος σε αυτήν τη συναυλία παίζει μπουζούκι, υπογράφει τις ενορχηστρώσεις και διευθύνει την ορχήστρα– μα και η αυθεντικά λαϊκή προσέγγιση του Τερζή, θα περάσετε ωραία. Ο Τερζής, βέβαια, μπορεί να ακούγεται ως και παράταιρος στο "Παίξε Χρήστο Επειγόντως" (που έχει κάνει κλασικό η Ελένη Βιτάλη), αλλά όταν περπατάει στα παπούτσια άλλων ανδρών ερμηνευτών, τα πηγαίνει θαυμάσια: τρανταχτό παράδειγμα το "Αγάπη Όλο Ζήλεια" με το οποίο ανοίγει ο δίσκος, το οποίο πρωτοτραγούδησε ο Λεωνίδας Βελλής το 1987.
Ίσως αναμενόμενα, ο καζαντζιδικός γαλαξίας έχει ισχυρή ποσόστωση σ' αυτήν τη ζωντανή ηχογράφηση, με 8 τραγούδια στο σύνολο των 21 εκλογών από τη συναυλία στο Παμπελοποννησιακό Στάδιο της Πάτρας. Πάντως ο Σαλονικιός τραγουδιστής τα καταφέρνει καλά μπαίνοντας στα χωράφια του Στέλιου Καζαντζίδη –μάλιστα τολμά να αναμετρηθεί ακόμα και με το τοτεμικό "Υπάρχω". Τα καταφέρνει δε ακόμα καλύτερα στο "Γυρίζω Από Τη Νύχτα", το οποίο κουμπώνει (από τον τίτλο και μόνο) όχι μόνο στη φυσιολογία, αλλά και στον κώδικα κυρίως της φωνής του.
Κι αυτό συμβαίνει γιατί ο Τερζής διαθέτει τον αέρα του ανθρώπου της διπλανής πόρτας, που τραγουδάει τα ντέρτια του: εκεί και οφείλει μεγάλο μέρος της επιτυχίας, μα και της αποδοχής του από το κοινό (όχι μόνο το λαϊκό, ας παρατηρηθεί). Όπως αποδεικνύεται κι εδώ, οι νταλκάντζες του δεν είναι αυτοαποθεωτικές, μα ταγμένες στην υπηρεσία του στίχου και του συναισθηματικού φορτίου του εκάστοτε τραγουδιού. Μεγάλη επομένως και ουσιώδης η διαφορά, αγαπητοί μου αναγνώστες.
Παρ' όλα αυτά, οι ερμηνείες του Πασχάλη Τερζή δεν κολλάνε σε κάθε περίπτωση. Πέρα από το προαναφερθέν "Παίξε Χρήστο Επειγόντως", ένα ακόμα χαρακτηριστικότατο παράδειγμα είναι το "Όλες Του Κόσμου Οι Κυριακές", που έχει χαραχτεί από τη φωνή της Χάρις Αλεξίου: ακούγεται –και μάλλον είναι– πολύ «λόγιο» για την εκφραστική δομή της φωνής του Τερζή. Σίγουρα επίσης, στα πλαίσια μιας κριτικής, πρέπει να συνυπολογιστεί και η πλατφόρμα έκδοσης μιας ζωντανής ηχογράφησης βασισμένης (στο μεγαλύτερο τουλάχιστον μέρος της) σε τραγούδια πολυακουσμένα, τη θέση των οποίων στη μνήμη μας δεν γίνεται να κλονίσουν εύκολα οι εδώ αποδόσεις, ακόμα και αν κάποιες από αυτές κρίνονται ως θαυμάσιες.
{youtube}SzYv7VozTYs{/youtube}