Ο Απόστολος Ρίζος είναι γνωστός από την ερμηνεία των τραγουδιών του Νίκου Ζούδιαρη στα άλμπουμ Ένας Κύκνος Κλαίει και Φυσαλίδα. Το Τι Είδες Που Δεν Είδα Εγώ; φέρει όμως πλήρως την υπογραφή του νέου καλλιτέχνη σε μουσική, στίχους και ενορχήστρωση. Και, μέσα σε 14 κομμάτια, εξιστορεί μια ερωτική σχέση η οποία έχει αρχή, μέση αλλά και τέλος.  Οι συνθέσεις του Απόστολου Ρίζου δηλώνουν ένα ξεκάθαρο προσωπικό στυλ, το οποίο καθορίζεται από την ιδιαίτερη, βραχνή φωνή του, την επιλογή ακουστικών οργάνων (κυρίως κιθάρων) αλλά κυρίως από τον επιτυχή συνδυασμό του μοντέρνου μουσικού ύφους με το παραδοσιακό στοιχείο. Χρησιμοποιώ εδώ την έννοια της παράδοσης αναφερόμενη στα τελευταία 50 χρόνια της ελληνικής δισκογραφίας και στον καθορισμό του ελληνικού τραγουδιού –είτε μιλάμε για λαϊκό, λόγιο ή ποπ τραγούδι. Βέβαια, οι κατηγορίες είναι ρευστές: συχνά βλέπουμε λαϊκά τραγούδια να γίνονται ποπ, ποπ τραγούδια με λόγια χαρακτηριστικά. Το ελληνικό τραγούδι έχει περάσει πολλές μουσικές φάσεις στις οποίες ξεχωρίζουν διάφορα χαρακτηριστικά (όπως λ.χ. η χρήση του τρίχορδου μπουζουκιού ή του μελισματικού φωνητικού στοιχείου –δημοφιλούς ιδιαίτερα στο νέο ρεύμα). Επί της ουσίας, μέσα από τις συνθέσεις του Απόστολου Ρίζου στο Τι Είδες Που Δεν Είδα Εγώ; ο ακροατής μπορεί να ξεχωρίσει κάποια χαρακτηριστικά της παράδοσης του ελληνικού τραγουδιού, τα οποία είναι εναρμονισμένα με το σύγχρονο άκουσμα. Ενδεικτικά, στο ρεφρέν του “Μη Φύγεις” συναντάμε μια τροπική κλίμακα σε ρυθμό 9/4, που μετατρέπεται στο κλασικό ποπ 4/4 στα κουπλέ. Αντίστοιχα, στο “Των Ωκεανών Αγαπημένο” συναντάμε και πάλι τροπικές μελωδίες που υποστηρίζονται με μίνιμαλ ενορχήστρωση και επεξεργασία των φωνών με εφέ.  Από τα τραγούδια της δουλειάς θα ξεχωρίσω τα “Απ’ Το Πρώτο Βλέμμα Σου (Σε Θέλω)”, “Μη Φύγεις” και “Χείλια Σκαλοπάτια”, γιατί πρόκειται για πολύ καλές ποπ συνθέσεις, με αρκετή μουσική ουσία. Ένα σημείο το οποίο θα χρειαστεί προσοχή στο μέλλον είναι η εξέλιξη του ερμηνευτικού στυλ του Απόστολου Ρίζου: το ακουστικό ύφος του τροβαδούρου είναι αρκετά κορεσμένο και για να ξεχωρίσει κανείς χρειάζεται να παρουσιάσει κάτι διαφορετικό. Στο Τι Είδες Που Δεν Είδα Εγώ;, πάντως, ο Απόστολος Ρίζος επιτυγχάνει να ξεχωρίσει ως ένας μοντέρνος τροβαδούρος. Δίνει ξεκάθαρα το στίγμα του ως στιχουργός και συνθέτης, εξελίσσοντας τη φόρμα του σύγχρονου ελληνικού τραγουδιού και θέτοντας υψηλές προσδοκίες για τη μελλοντική του παρουσία στη δισκογραφία.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured