Δέκα ερωτικά τραγούδια σε στίχους και μουσική του Τάσου Ποταμιάνου ερμηνεύει η Μόρφω Τσαϊρέλη στο album με τίτλο Επειδή Είσαι Εσύ. Δουλειά η οποία κινείται σαφώς στα πλαίσια αυτού που ονομάζουμε «έντεχνο» τραγούδι, τόσο σε ενορχήστρωση όσο και σε ύφος, διακατέχεται δε από μια εξωστρέφεια που δεν συνηθίζεται σε παρόμοιες κυκλοφορίες και μια καλοδεχούμενη έλλειψη σοβαροφάνειας. Η ποικιλία στους ρυθμούς των τραγουδιών, οι οποίοι εναλλάσσονται με ευκολία από λαϊκά και μπαλάντες μέχρι λάτιν, θα μπορούσε να είναι ένα ενδιαφέρον στοιχείο αν η διαχείρισή τους δεν έμοιαζε κάπως επιφανειακή και βεβιασμένη, υποταγμένη ίσως σε μια λογική εμπορικής πολυσυλλεκτικότητας. Μάλλον σ' αυτή τη λογική θα πρέπει να αποδώσουμε και κάποια άστοχα ευρήματα, όπως π.χ. την ξελιγωμένα ερωτική πρόζα στα Αγγλικά κάποιου Barry Black εν μέσω του τραγουδιού “Πες Μου Κι Άλλα Τόσα”.Οι στίχοι, γραμμένοι όλοι σε β' ενικό πρόσωπο, διεκδικούν μ' αυτό τον τρόπο να προσδώσουν μια αμεσότητα στα τραγούδια. Η προσπάθεια αυτή τορπιλίζεται όμως από την αφόρητη γενικολογία και την ατολμία του στιχουργού να προσθέσει στους στίχους του αναφορές σε συγκεκριμένα ονόματα, τόπους, καταστάσεις ή οτιδήποτε άλλο θα μπορούσε να δώσει στα τραγούδια κάποιον απτό χαρακτήρα. Οι μόνες ουσιαστικές αναφορές που συναντά κανείς στο album είτε δεn καταφέρνουν να ξεφύγουν από την κοινοτοπία («Να σου μιλήσω για το φως/ του έρωτα το φως/ στη γλώσσα του Ελύτη», από τα “Μεθυσμένα Καλοκαίρια”), είτε καταλήγουν άθελά τους να ακούγονται ευτράπελες: «Είσ' ένας Ρασπούτιν/ ένας σατανάς» (“Πες Μου Κι Άλλα Τόσα”). Είναι κουραστικό κι ελαφρώς ανούσιο να περιγράφεται συνεχώς ο δυνατός έως ακραίος έρωτας για έναν ουσιαστικά απρόσωπο αποδέκτη. Αυτού του είδους δε ο μονόπλευρος και σχεδόν μαζοχιστικός έρωτας, κυριαρχεί σαν στιχουργικό μοτίβο σ' όλο τον δίσκο, με τραγούδια όπως το “Μ' Έχεις Υποτάξει”, “Όλα Σε Σένα Τα Χρωστώ”, “Επειδή Είσαι Εσύ” και στίχους όπως οι παρακάτω: «Κάθε μέρα με πληγώνεις/ με το γάντι με σκοτώνεις/ με πετάς σε πέλαγο βαθύ/…/Μα ότι κι αν κάνεις σ' αγαπώ/ κι ας ακούγεται τρελό/…/αγάπη μου είναι Κάρμα» (“Κάρμα”)… Εν τέλει μπορούμε να πούμε ότι η εξαιρετική, καθάρια φωνή της Μόρφως Τσαϊρέλη, κάποιες όμορφες, διάσπαρτες μελωδίες κι ένα χαριτωμένο ντουέτο με την Ελένη Τσαλιγοπούλου (“Μεθυσμένα Καλοκαίρια”) είναι ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει το album, χωρίς να μπορούν ωστόσο να σώσουν την κατάσταση. Το Επειδή Είσαι Εσύ δεν φαίνεται να καταφέρνει τίποτα περισσότερο απ' το να προσθέσει ακόμη δέκα τραγούδια στην απύθμενη δεξαμενή των ερωτικών τραγουδιών, δίχως να συνεισφέρει όμως το παραμικρό σε έμπνευση και πρωτοτυπία.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured