Πέρσι το καλοκαίρι το σύμπαν είχε βαφτεί ροζ και φούξια και το Internet είχε γεμίσει με αφίσες Barbie προσαρμοσμένες σε κάθε πιθανό πρόσωπο και σενάριο. Ένα χρόνο μετά ακριβώς ξεχνάμε τα "girly girl" κοριτσίστικα, βάζουμε μεγάλα μαύρα γυαλιά, αφηνουμε το μαλλί αχτένιστο, πετάμε πάνω μας ένα λευκό top (χωρίς σουτιέν), bic αναπτήρας στην τσέπη και φύγαμε για μανικιούρ πράσινο φλούο. Το Brat girl summer βρίσκεται εν εξελίξει και πλέον δεν αφορά μόνο τα «κακά κορίτσια» που πηγαίνουν κάθε Σαββατοκύριακο σε rave, αλλά και το μέλλον των αμερικανικών εκλογών.
Παράλληλα με τις (απολαυστικές όταν προέρχονται από «σοβαρά» media) αναλύσεις επί αναλύσεων για το αν η Kamala Harris είναι brat (φράση που έγραψε η Charli XCX στο Twitter, με την 59χρονη υποψήφια των Δημοκρατικών να αποδέχεται τον χαρακτηρισμό της υιοθετώντας τo φλούο Brat πράσινο στα social της) η 32χρονη Βρετανίδα βρέθηκε στο top του Billboard με το νέο της άλμπουμ, προσέλκυσε τεράστια πλήθη σε κάθε της εμφάνιση μες στο καλοκαίρι, έβγαλε νέο single μαζί με την Billie Eilish και γιόρτασε τα γενέθλιά της μαζί με την Billie, την Lorde (με την οποία επίσης συνεργάστηκε στο "Girl, So Confusing"), την Anya-Taylor Joy, την Rosalía (που ειδικά για την περίσταση έφτιαξε ένα μπουκέτο από... τσιγάρα), τις HAIM και ένα σωρό άλλους celebs και A-listers.
Ένας βιαστικός εξωτερικός παρατηρητής που απλά πέτυχε στο Tik Tok το viral χορευτικό του "Apple" ή άκουσε στα πεταχτά τα "360" ή "365" ίσως έχει μείνει με την εντύπωση πως η Charli γράφει dance pop «για κοριτσάκια που έχουν αγωνία για το αν είναι αρκετά κουλ», η αλήθεια όμως είναι πως στο BRAT, ανάμεσα σε εθιστικά club bangers, μπορεί κανείς να βρει και συγκινητικές καταθέσεις ψυχής, όπως το "I think About It All The Time", στο οποίο περιγράφει με ακατέργαστο τρόπο τις σκέψεις που περνούν από το μυαλό μιας γυναίκας, σχεδόν νομοτελειακά, όταν, έχοντας περάσει πια τα 30, αρχίζει να σκέφτεται (εμμονικά) το αν θέλει να κάνει παιδιά ή όχι:
If I don't run out of time
Would it give my life a new purpose?
I think about it all the time
...
Should I stop my birth control?
'Cause my career feels so small in the existential scheme of it all
Πέραν του ότι ο δίσκος έχει καρδιά, το marketing του άλμπουμ έχει αποδειχθεί παράλληλα «σατανικό», με ένα προσεκτικά πλαναρισμένο built-up (από το ίδιο το «φτιαγμένο στο πόδι, αλλά όχι στ'αλήθεια» artwork, το πράσινο φλούο εξώφυλλο στη Vogue Singapore, μέχρι το #ifyouknowyouknow εικαστικό του tour της) που κατάφερε να δημιουργήσει νέο trend, να απογειώσει τα streams του δίσκου και να κρατήσει σε εγρήγορση τους fans. Οι οποίοι fans, παρεμπιπτόντως, αυτοαποκαλούνται (κι εδώ αποδεικνύεται χρήσιμο το όνομα της μουσικού από το Cambridge) Charli's angels (Οι Άγγελοι της Τσάρλι), στον δρόμο που χάραξαν οι Directioners (οι fans των One Direction), οι Beliebers (του Justin Bieber), τα Little Monsters (της Lady Gaga) και, φυσικά, οι Swifties (της Taylor Swift).
Η τελευταία δείχνει μάλλον να πτοείται από το νεόκοπο αυτό fandom, αφού με το που κυκλοφόρησε το "Guess" της Charli XCX με την Billie Eilish, έσπευσε να κυκλοφορήσει μια νέα έκδοση του The Tortured Poets Department. Λίγο νωρίτερα, τον Ιούνιο, την εβδομάδα κυκλοφορίας του BRAT, «εντελώς συμπτωματικά», βγήκαν έξι (!) εναλλακτικές εκδόσεις του τελευταίου δίσκου της Swift, ειδικά για το Ηνωμένο Βασίλειο, κι έτσι η Charli δεν κατάφερε να ντεμπουτάρει στο Νο1 του UK chart.
Παρόμοια τακτική ακολουθήθηκε και όταν Chappell Roan και Sabrina Carpenter έγιναν για μία εβδομάδα οι μόνες γυναίκες στο top 10 του Billboard singles chart: Η Taylor Swift αντέδρασε στην είδηση με μια νέα ακουστική version του "Fortnite" feat. Post Malone.
yup https://t.co/HitEzpJ4V3 pic.twitter.com/tOkbImaY6T
— niles (@NILES100) July 9, 2024
H 26χρονη Chappell Roan από το Missouri και η 25χρονη πρώην Disney star Sabrina Carpenter από την Pennsylvania τα έχουν πάει περίφημα στα charts (και στο Tik Tok) φέτος, σε μια χρονιά μάλιστα με νέες κυκλοφορίες από μεγάλα ονόματα της pop, όπως η Beyoncé, η Dua Lipa, η Taylor Swift και η Billie Eilish. Μοιάζουν με τον τρόπο τους να γεμίζουν ένα κενό: Σε αντίθεση με τις προαναφερθείσες, η Charli, η Chappell, η Sabrina είναι (ακόμα) πιο παιχνιδιάρες, πιο horny, πιο ακομπλεξάριστες και η μουσική τους τραγουδιέται δυνατά, παίζει στα clubs, χορεύεται άτσαλα, ελεύθερα, αναπολογητικά.
Στην Ελλάδα, στους μουσικούς και δημοσιογραφικούς κύκλους το Brat summer έχει αρχίσει να γίνεται "a thing", αλλά η τάση μοιάζει να αφορά κάτι μεγαλύτερο από το άλμπουμ της Βρετανίδας. Εδώ υπάρχει δυναμική: Η (εκκεντρική, πληθωρική, drag και queer icon και πολιτικά συνειδητοποιημένη) Chappell Roan, που κάποτε άνοιγε την Olivia Rodrigo, πριν λίγες μόλις μέρες προσέλκυσε λαοθάλασσα στο daytime set της στο Lollapalooza του Σικάγο κι ετοιμάζεται να κατακτήσει την κορυφή του UK albums chart (ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του ντεμπουτου της, The Rise And Fall Of A Midwest Princess). ενώ η (χαριτωμένη αλλά και witty Λολίτα που ξέρει την δύναμή της, δεν ανέχεται πολλά-πολλά και σατυρίζει τους άντρες σε κάθε ευκαιρία) Sabrina Carpenter έχει υπάρξει opening act της Taylor Swift και τώρα σπάει τόσο τον αλγόριθμο όσο και τα charts με τα singles "Espresso" και "Please Please Please": Είναι η πρώτη γυναίκα καλλιτέχνης που βρίσκεται στο Νο1 και το Νο2 του βρετανικού singles chart για τρεις συνεχόμενες εβδομάδες -και όλα αυτά πριν καν κυκλοφορήσει το νέο της άλμπουμ, Short n' Sweet (27 Αυγούστου).
Μήπως όλα αυτά καταδεικνύουν πως διανύουμε -επιτέλους- μία συναρπαστική περίοδο για την mainstream pop; Όπως υποστηρίζει και πολιτιστικός συντάκτης σε αμερικανικό μέσο, τελεία και παύλα, "monoculture is over". Ώρα για νέα πρόσωπα και νέες «στρατιές οπαδών».