Ο James Lavelle των UNKLE είναι μια άχαστη περίπτωση DJ και παραγωγού, που κάνει τα μαθηματικά της μουσικής να τρελαίνονται. To 1992 –μόλις 18, τότε– στήνει μαζί με τον Tim Goldsworthy το θρυλικό label Mo’ Wax, απ’ όπου 4 χρόνια αργότερα κυκλοφορεί ένας από τους πιο φλογισμένους και διαχρονικούς δίσκους της ηλεκτρονικής μουσικής, το Entroducing.... του DJ Shadow. Το δίδυμο της Mo’ Wax, με εγκέφαλο τον Lavelle και πολύτιμο βοηθό τον DJ Shadow, μας δίνει το 1998 το υψίστης σημασίας δισκογραφικό επίτευγμα Psyence Fiction, το οποίο συστήνει για τα καλά τη φάση των UNKLE, με ηχηρά ονόματα στη λίστα των συνεργασιών, όπως αυτά του Richard Ashcroft και του Thom Yorke.

Όλα τα άνωθι εισαγωγικά και ιστορικά στοιχεία παρατίθενται για ακόμα μία φορά, γιατί δεν μπορεί να συλληφθεί η σημασία ενός σετ του Lavelle χωρίς να ξέρεις ποιος είναι, τι έχει κάνει και από που κρατάει η μουσική του σκούφια. Από τα 30+ του, όταν και κυκλοφόρησε το Psyence Fiction, έως και σήμερα, ο Lavelle συνεχίζει τη γνωστή πετυχημένη συνταγή, με λεπτοδουλεμένα, ατμοσφαιρικά trip hop και electronica κομμάτια, ένα κι ένα remixes και διαλεγμένους guests σε κάθε άλμπουμ· μια συνταγή που συμπυκνώνει και παρουσιάζει υπό μορφή DJ set στις προσωπικές του περιοδείες.

Lavelle_2.jpg

Η επιστροφή του στην Ελλάδα το Σάββατο, στον φρέσκο χώρο του PIXI στο Γκάζι, έγινε με αφορμή την παρουσίαση της νέας του κυκλοφορίας στο ιστορικό label-συνώνυμο της διεθνούς έκρηξης της EDM κουλτούρας, Global Underground: το UNKLE Sounds περιλαμβάνει πολλές νέες μίξεις μεγάλων UNKLE επιτυχιών, καθώς και αποκλειστικά remixes.

Η βραδιά όμως είχε κάμποσα αρνητικά, εκκινώντας από το αδικαιολόγητα υψηλό κόστος των υπηρεσιών του χώρου (γκαρνταρόμπα, μπαρ κλπ.) μέχρι την εξαιρετικά αργοπορημένη εμφάνιση του Lavelle στην κονσόλα του PIXI: πήρε θέση 01.30 μετά τα μεσάνυχτα, μετά από ένα αξιοπρεπές σετ προθέρμανσης από τον resident DJ, τα ακανόνιστα μέρη του οποίου, ωστόσο, δεν κατέστησαν ομαλή τη μετάβαση στο σετ του Lavelle. Το tracklist ήταν πάντως αυτό που θα ανέμενε κανείς, αν λάβουμε υπόψιν την πρόθεσή του να μείνει πιστός στη νέα του κυκλοφορία. Ακούσαμε έτσι μια σειρά από αποκλειστικά remixes σε ήδη αγαπημένα tracks, όπως για παράδειγμα την εκδοχή των Daughter στο “Get Lucky”, τα οποία διανθίζονταν με διάφορα ορόσημα της καριέρας του, όπως το "Rabbit In Your Headlights", το “Eye For An Eye” και το “Heaven”, κομμάτια που το κοινό υποδέχτηκε με ιδιαίτερη θέρμη. Αδιαμφισβήτητη η διάθεση του κόσμου να χορέψει, όπως και η ιδανικότητα του PIXI για ένα ηλεκτρονικό club set, αλλά το στοίχημα ενός ξεχωριστού UNKLE πάρτι χάθηκε κάπου στo θολό σύνορο μεταξύ ενός set σφραγισμένου από τον James Lavelle κι ενός αξιοπρεπούς, πλην κοινού, electronica club event.

Lavelle_3.jpg

Και κάπου εδώ ξαναγυρνάμε στην αρχή. Στο ότι, δηλαδή, ένας συνηθισμένος επαγγελματικός περίπατος του Lavelle από ένα μέσο ελληνικό DJ booth –προκειμένου να συλληφθεί και να αποδοθεί με όρους DJ act, σε μια μουσική πραγματικότητα όχι και τόσο πεπαιδευμένη σε τέτοιου είδους εμφανίσεις– θα πρέπει να αποκωδικοποιηθεί δια του αποτυπώματός του τόσο στην αγγλική όσο και στη διεθνή ηλεκτρονική σκηνή. Αποτύπωμα βέβαια που δεν μπορεί να σβήσει η όποια μέτρια, κατώτερη των προσδοκιών βραδιά, απλά γιατί οι ήχοι των UNKLE θα παίζονται και θα ξαναπαίζονται σε πολυάριθμες club βραδιές από τον κάθε DJ που έχει διαλέξει τον δρόμο της electronica.

{youtube}MhKRFUBHnPk{/youtube}

 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured