Φωτογραφίες: Αίγλη Δράκου

Όλα δείχνουν πως το φεστιβάλ Barcelona In Athens έχει γίνει θεσμός στα εγχώρια συναυλιακά δρώμενα, φέρνοντας τον νέο ήχο της ισπανικής μητρόπολης στο «υποψιασμένο» κοινό της δικής μας. Αν και τα μηνύματα που λάμβανα από τους γύρω μου, καθώς και η ανταπόκριση από τη Θεσσαλονίκη, έδειχναν πως τα πράγματα δεν θα πήγαιναν πολύ καλά φέτος (no money – no honey) αυτό που συνέβη στο θέατρο του Λυκαβηττού ήταν μια ευχάριστη έκπληξη...

Το κοινό (απ’ όσο μπόρεσα να υπολογίσω γύρω στα 2500 άτομα), από νωρίς συγκεντρωμένο μπρος στη σκηνή, υποδέχθηκε τον Κουβανό rapper Kumar, ο οποίος παρουσίασε μέρος από το πρώτο του άλμπουμ Pelicula De Barrio, με τη συνοδεία μελών των Ojos De Brujo. Καταιγιστικός, αεικίνητος και με εντυπωσιακή τεχνική, κέρδισε αμέσως τις εντυπώσεις, καθώς το μίγμα ragga - hip hop που παρουσίασε αποδείχθηκε τουλάχιστον ξεσηκωτικό. Έχω την αίσθηση ότι ο Kumar γρήγορα θα βρει το κοινό του στη χώρα μας. Η δε παρουσία του ήταν πολύ χαρακτηριστική και στη συνέχεια της βραδιάς.

Κατόπιν ανέβηκαν στη σκηνή οι Palyrria και αυτό που παρουσίασαν ήταν για μένα μιας πρώτης τάξεως έκπληξη. Τους έχω δει στο παρελθόν κάμποσες φορές, αλλά την Τετάρτη φάνηκε πως το συγκρότημα βρίσκεται στην καλύτερη φάση του. Από πλευράς ήχου έχουν γίνει πολύ up-tempo και εξωστρεφείς, ενώ η παρουσία του ιδιαίτερα επικοινωνιακού rapper και της εντυπωσιακής χορεύτριας ήταν σημαντικοί παράγοντες ανανέωσης. Η παράσταση των Palyrria ήταν, όπως οι ίδιοι δήλωσαν, ένα ταξίδι των παιδιών της πόλης στην ελληνική φύση, κάτι που πραγματοποίησαν με τον καλύτερο τρόπο. Ο παραδοσιακός ήχος της λύρας, της γκάιντας, του νταουλιού και του κλαρίνου βρέθηκε πλάι-πλάι με τον ηλεκτρονικό ήχο του σήμερα. Η συμμετοχή επίσης του Kumar σε ένα τραγούδι που έγραψαν μαζί για τα πρόσφατα Δεκεμβριανά, έτυχε ενθουσιώδους υποδοχής από τους παρευρισκόμενους στον Λυκαβηττό, ενώ χαμός έγινε με τον διάσημο πλέον "Ικαριώτικο".

Ως τις 22.45, όλα πλέον ήταν έτοιμα για να ανέβουν στη σκηνή «Τα Μάτια Του Μάγου». Ζεστό χειροκρότημα υποδέχθηκε το συγκρότημα-κολλεκτίβα από τη Βαρκελώνη, που εμφανίστηκε συνοδεύοντας τα flamenco βήματα της Suzy. Τη θέση της τελευταίας στο κέντρο της σκηνής παίρνει η Marina - τραγουδίστρια και υπεύθυνη για τους στίχους των τραγουδιών των Ojos De Brujo. Το κοινό σε μεγάλο ποσοστό ξέρει πάνω-κάτω τι είναι αυτό που θα ακολουθήσει και έτσι υπάρχει μια γλυκιά αναμονή, η οποία δεν αργεί να δώσει τη θέση της στα πρώτα χορευτικά «πηγαδάκια». Μπρος στη σκηνή δεν υπάρχουν κιγκλιδώματα ούτε σεκιουριτάδες (κάτι πολύ σπάνιο και όμορφο να συμβαίνει) και έτσι η επαφή της μπάντας με το κοινό της είναι άμεση. Όπως είπαν και οι Palyrria, χθες βράδυ στο Λυκαβηττό γιόρταζε η μουσική και όσοι την αγαπούν και αφουγκράζονται τον παλμό της. Με τις πρώτες νότες του "Perico Y Juliana" η ατμόσφαιρα ζεσταίνεται, το συγκρότημα χαλαρώνει και οι στροφές αρχίζουν να ανεβαίνουν. Σειρά έχει το "Todos Mortales", που όπως και το προηγούμενο προέρχεται από το ολοκαίνουργιο άλμπουμ τους Aocana. Οι Ojos De Brujo ηχούν διαφορετικοί από ότι συνήθως, καθώς εμφανής στάθηκε η επιδραστική παρουσία του Κουβανού τρομπετίστα Carlos Sarduy, φέρνοντας στο συγκρότημα ένα αέρα latin, ο οποίος σε κάποιους δεν άρεσε πολύ. Οι Ισπανοί παίζουν πάντως και salsa και γουστάρουν πολύ. Το υλικό που παρουσιάζουν και ο τρόπος που το ενορχηστρώνουν είναι πιο «δύσκολο» και πιο περίτεχνο από αυτό των προηγούμενων δύο εμφανίσεών τους, δείχνοντας πως η μπάντα δεν σταματά να δουλεύει και να πειραματίζεται. Οι Ojos De Brujo λειτουργούν συναυλιακά εξίσου καλά με τις στούντιο δουλειές τους, κάτι που διόλου δεδομένο δεν είναι με τα συγκροτήματα του σήμερα…

Στη συνέχεια καλούν στη σκηνή τον Kumar για μια απίστευτη εκτέλεση του "Todo Tiene", όπου μαζί με τον Max και τη Marina επιδίδονται σε beatbox διαλόγους μορφής πολυβόλου. Στο επόμενο κομμάτι, το "Cale Bari" αν θυμάμαι καλά, ήταν η σειρά του μπασίστα Javi να βγει μπροστά και να ξεσηκώσει τους πάντες με τους groovy αυτοσχεδιασμούς του. Η Marina τραγουδά "Nueva Vida" και μαγεύει με την ευαισθησία της ερμηνείας της. Τη σκυτάλη παίρνουν τα ιδιαίτερα φορτισμένα "Corre Lola Corre" και "Tiempo De Solea", με το video wall να προβάλει σκηνές από εξεγέρσεις, αντάρτες πόλεων και συγκρούσεων μαζί με σχόλια από τον DJ Panko για τα δικά μας γεγονότα και τη δολοφονία του "νεαρού Έλληνα Alejandro". "La Buleria Del Ay!" και "Pieldras Vs Tanques" στη συνέχεια, για να έρθει η στιγμή που ο Kumar θα ξαναβγεί στη σκηνή για το "Una Verdad Incomoda", τη δική του συμμετοχή στο Aocana. Η Marina ξανά στο μικρόφωνο να τραγουδά "Tantas Flores…Tantos Amores" και "Rumba Del Adios" για να φτάσει κάπου εκεί η στιγμή του φινάλε. Για το τέλος οι Ojos προσφέρουν το "Ventilaor R-80", τη μεγάλη τους επιτυχία από το άλμπουμ Bari, και όλα μοιάζουν όμορφα. Κανείς, ούτε το κοινό ούτε το συγκρότημα δεν θέλει όμως να τελειώσει εκεί η νύχτα, γι’ αυτό σε λίγη ώρα επανέρχονται με τις νότες του "Tahita", παραμένοντας στη σκηνή για να μας χαρίσουν το "Na En La Nevera" - με τη σειρά του DJ Panko να κάνει, όπως συνηθίζει σ’ αυτό το τραγούδι, το δικό του σόου. Με αυτό τον τρόπο οι Ojos De Brujo αποχαιρετούν ύστερα από δύο ώρες και κάτι τους Έλληνες fans τους και εγκαταλείπουν τη σκηνή. Όλοι; Όχι όλοι, μιας και η Marina έχει το δικό της τρόπο να λέει αντίο και αυτός δεν είναι άλλος από την συγκλονιστική a capella ερμηνεία του "Noches En Vela", ενός κομματιού που προέκυψε από τη συνεργασία τους με τον Nitin Sawhney το 2005.

Αν Aocana στην τσιγγάνικη γλώσσα calο σημαίνει «τώρα», νομίζω πως οι Ojos De Brujo βρήκαν τον ιδανικό τίτλο για τη νέα δουλειά τους και για τη συνέχεια της διαδρομής τους. Οι συναυλίες και οι μουσικές τους δίνουν αξία στο τώρα. Κανείς δεν έφυγε ανικανοποίητος την Τετάρτη από τον Λυκαβηττό - δεν είναι και λίγο αυτό!

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured