Πολύ βρετανοϊνδικό μου βγήκε το τριήμερο ομολογώ. Την Παρασκευή στο Ρόδον με Badmarsh & Shri, το Σάββατο μαγείρεψα ένα chicken curry με χυμό καρύδας να γλείφετε και τα δάχτυλά σας, και την Κυριακή στο Club 22 η εκππληκτική Susheela Raman με μάγευσε.

Το πρώτο μίας σειράς ζωντανών εμφανίσεων στο Club 22 από καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο που θα ακολουθήσει, υπήρξε η καλύτερη εισαγωγή στον κοσμοπολίτικο χαρακτήρα μίας μουσικής που δεν γνωρίζει σύνορα, και αποτελεί αποτέλεσμα του πολιτισμικού χωνευτηριού που είναι η παγκοσμιοποιημένη μουσική κοινότητα.M

Η Susheela Raman δίκαια πραγματικά αποτελεί το νέο μεγάλο αστέρι της world music. Όταν το 2001 είχε προταθεί για το Mercury Award με το ντεμπούτο δίσκο της “Salt Rain” σίγουρα την αγνοούσαμε. Τώρα, με το “Love Trap” που μόλις κυκλοφόρησε σίγουρα πρέπει να τοποθετούσαμε στις κορυφαίες νέες ερμηνεύτριες.

Αυτό που μας παρουσίασε η 30χρονη Βρετανίδα με Ινδική καταγωγή είναι η εξαίρετη προσέγγισή της σε παραδοσιακά τραγούδια της Ινδίας, κυρίως προσευχές που έρχονται ακόμα και από 1100 χρόνια πριν. Αποφεύγει την συντηρητική προσέγγιση, και τα μεταφέρει στο Δυτικό κόσμο, καταφέρνοντας να φτάσει στο βάθος της ψυχής τους και να μεταλαμπαδεύσει το πραγματικό συναίσθημα των τραγουδιών ακόμα και σε εμάς που οι γνώσεις μας στα Ινδικά περιορίζεται στις γαστριμαργικές μας συνήθειες.

Με το group της, στο οποίο συμμετείχε και ο βιρτουόζος στο κλαρίνο Μάνος Αχαλινοτόπουλος, προσευχές για τις θεότητες Ganesh, Saraswati και Kamakshi καθώς και για τους Shiva και Rama, σε διάφορες διαλέκτους της Ινδικές επικράτειες, τις μετέφερε πάνω σε ένα κυρίως δυτικότροπο μουσικό τρόπο, μεταπηδώντας από jazzy ατμόσφαιρες, σε funky ρυθμούς, και aπό το blues, στη soul με αναπάντεχα rock ξεσπάσματα. Πέρα όμως από την μουσική, είναι αυτή η ερμηνεία της Susheela Raman που απογείωσε τις συνθέσεις. Σεμνή σε όλα της, με το απλό τζινάκι που φορούσε, και το χαμόγελό της, απόλυτα αισθησιακή όμως και ξεσηκωτική όποτε χρειαζόταν, με σπάνια φωνητικά χαρίσματα.

Δεν έλειψαν και οι ξεχωριστές διασκευές στο “Song To Τhe Siren” του Tim Buckley και στο “Save Me” της Joan Armatrading, αλλά σίγουρα τα highlights της βραδιάς ήταν το “Maya” από το ντεμπούτο καθώς και ιδιαίτερα το “Love Trap”.

Μπορεί η tabla του βιρτουόζου από το Λονδίνου που κανονικά συμμετέχει στο group της ενα έλειπε, αφού έμεινε πίσω να χαρεί τον νεογέννητο γιο του, όμως αυτή η απουσία ας αποτελέσει μόνο την αφορμή να ξαναδούμε την Susheela Raman στα μέρη μας μαζί του αυτή τη φορά.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured