Με κάποια καθυστέρηση στο χρονικό προγραμματισμό (που τελικά πήγε αρκετά πίσω) πήρε τη θέση του στη σκηνή ο πρώτος από τους ‘’επίτιμους’’ καλεσμένους, ο κύριος Stephan Betke ή αλλιώς Pole. Έχοντας παρακολουθήσει τον Pole πριν δυο χρόνια (στο Drifting Festival) περίμενα από αυτόν ίσως την καλλίτερη εμφάνιση της βραδιάς κάτι που δεν συνέβη. Ίσως το ηλεκτρονικό του dub να δυσκολευόταν να προσαρμοσθεί στο χώρο της τεράστιας αποθήκης (μέχρι και οι λαμαρίνες δυσανασχετούσαν τρίζοντας στις δονήσεις του μπάσου), ίσως ο κόσμος να ήταν λίγος και κρύος, ίσως απλά εγώ να περίμενα πολλά. Χωρίς πάντως να κουράσει, έκανε μια καλή εισαγωγή στο κλίμα του φεστιβάλ, κάνοντας την πιο –ας πούμε- ambient εμφάνιση, γεμίζοντας τους ηλεκτρισμένους και ραφιναρισμένους dub ρυθμούς του με clicks, cuts και άλλους περίεργους θορύβους. Με δυο λόγια, παρακολουθούσαμε μια διαρκείς αποσύνθεση και ανασύνθεση της μουσικής του επί σκηνής, κάτι που άλλωστε οφείλει να κάνει ένας δημιουργός όταν παίζει live… κάτι που έκανε και με εκπληκτικό τρόπο ο Brinkmann για τον οποίο όμως θα μιλήσουμε αργότερα.

Ο επόμενος επί σκηνής ήταν ο Scanner. Έχοντας υπόψη τον τυχοδιωκτισμό του και γενικά τον περίεργο χαρακτήρα του, πραγματικά δεν ήξερα τι να περιμένω από το live. Για να πω την αλήθεια επιθυμούσα κάτι ολίγον ambient και trippy αλλά δυστυχώς με διέψευσε παίζοντας με full τους amplifiers. Κατακτώντας τον τίτλο της πιο εκκωφαντικής εμφάνισης της βραδιάς (προσωπικά με κούρασε σε κάποιο σημείο η ένταση) έπαιξε δυνατό και ψυχρό electro, λες και ήθελε να ταυτιστεί και αυτός με το ψυχρό ταμπεραμέντο των τόσων Γερμανών που εμφανίστηκαν. Χαρακτηριστικό του live τα διαρκή drum machines τα οποία φιλτράρονταν σε βαθμό να καταλήγουν σε πλήρες θόρυβο. Χμμ…

Οι Mouse on Mars συνέχισαν εκεί που ακριβώς σταμάτησε ο Scanner (σχεδόν δεν καταλάβαμε ότι άλλαξε group στη σκηνή). Μάλλον οι αποθήκες του Ι.Μ.Ε. έσπρωξαν τους εμφανιζόμενους σε πιο δυναμικά sets. Έδωσαν πάντως τo πιο πολύμορφο live της βραδιάς μια και από track σε track άλλαζαν στυλ, διατηρώντας βέβαια τον δυνατό ήχο.

Το highlight της βραδιάς (κάτι που προσωπικά δεν περίμενα) ήταν όμως ο Thomas Brinkmann. Πνευματικό παιδί του Richie Hawtin έδωσε μια παράσταση όπως ακριβώς θα έκανε ο mr Plastikman. Χωμένος στα μηχανήματα του, έδινε με τα ψυχρά χαρακτηριστικά μου μια εντελώς απόμακρη εντύπωση, η οποία όμως καταρρίφθηκε όταν πήρε τα ηνία η μουσική. Το techno που παρήγαγε περιείχε τα πάντα, από dub μέχρι jazz. Τα πάντα χωμένα σε επαναληπτικές λούπες, πάνω στις οποίες άφηνε samples, θορύβους, και διάφορους ήχους που έβγαζε από τις κονσόλες του. Ειδικά το δεύτερο μισό του σετ του ήταν φ-α-ν-τ-α-σ-τ-ι-κ-ό. Με χαμηλωμένους τους προβολείς και σκοτεινή διάθεση γενικότερα, αφέθηκε να γεμίζει και να αδειάζει διαρκώς με effects επαναλαμβανόμενους techno ρυθμούς, που άλλοτε έδειχναν αργοκίνητοι άλλοτε κοφτεροί, άλλοτε λιτοί και άλλοτε παραγεμισμένοι. Δύσκολο να το περιγράψεις … το μόνο σίγουρο είναι ότι δυσκολευόσουν να κρατήσεις τα πόδια σου ακίνητα στο έδαφος.

Για τον κόσμο ο Brinkmann εκτός των άλλων λειτούργησε και ως το καλύτερο warm up για το dj-set του Luke Slater που ακολούθησε. Έχοντας πλέον ο κόσμος καλύψει ένα μεγάλο μέρος της κεντρικής αποθήκης, είχε μπει στο ανάλογο χορευτικό κλίμα και με την καλύτερη διάθεση υποδέχτηκε τον Slater. O Slater επέλεξε ένα πιο φωτεινό και πιο χορευτικό techno παρακλάδι (τουλάχιστον για την πρώτη ώρα που τον παρακολούθησα) σκορπώντας ενθουσιασμό στον κόσμο. Ξεπέρασε και κάποια μικροπροβλήματα που είχε το ένα εκ των decks και έδωσε το έναυσμα για χορό, στον κόσμο που κατά τα φαινόμενα είχε έρθει κυρίως για αυτόν. Δυστυχώς δεν γνωρίζω την κατάληξη των πραγμάτων γιατί πλησίαζε 5 και έχοντας συμπληρώσει σχεδόν ένα 24ωρο άγρυπνος, αποσύρθηκα διακριτικά.

Γενικές εντυπώσεις; Ότι σχόλιο και να κάνουμε, το γεγονός είναι ότι οι εντυπώσεις για το festival είχαν κερδιθεί εκ των προτέρων. Με μια ματιά μόνο στο line up καταλάβαινες ότι το όλο project ήταν κάτι πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα και αυτό άλλωστε ήταν το πιο σημαντικό.

Όσο για τα προβλήματα αυτά δεν ήταν αρκετά να επισκιάσουν το γεγονός… ίσως ο κόσμος θα μπορούσε να ήταν περισσότερος (βέβαια μην περιμένουμε και πολλά για μια σκηνή που τώρα διαμορφώνεται στην Ελλάδα)… και ίσως θα έπρεπε να υπήρχε μεγαλύτερη συνέπεια στο αναγραφόμενο ωράριο. Μπορεί βέβαια να μην ακολουθήθηκε το πρόγραμμα που αναγραφόταν στο flyer και όλοι να εμφανίστηκαν σχεδόν μια ώρα μετά από αυτό που υπολογίζαμε, αλλά αυτό δεν φαίνεται να ενόχλησε και πολύ, μια και δεν υπήρχαν καθόλου breaks μεταξύ των καλλιτεχνών. Όλα τα απαραίτητα είχαν τοποθετηθεί από πριν στην σκηνή και έτσι είχαμε μια διαρκή ροή των performers. Καλό βέβαια είναι την επόμενη φορά να μην υπάρχει τόσο μεγάλη παρέκκλιση στο πρόγραμμα ώστε να διευκολύνονται και όσοι επιλέγουν να έρθουν για να παρακολουθήσουν έναν συγκεκριμένο καλλιτέχνη.

Επεκταθήκαμε όμως υπέρ του δέοντος (υπήρχε λόγος άλλωστε) οπότε ας κλείσουμε με την ευχή να δούμε σύντομα και άλλα παρόμοια events.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured