Λίγο πριν την έναρξη μιας θερινής συναυλίας, ο κόσμος επιδίδεται στα γνωστά –queuing, ενθουσιώδεις συναντήσεις, γκρίνιες για τις ζεστές μπύρες– ώσπου κάποια στιγμή τα φώτα χαμηλώνουν, οι μουσικοί δίνουν μια γερή κι ο καλλιτέχνης κάνει την εντυπωσιακή είσοδο. Κι όμως, το βράδυ της Τρίτης, η Αφροδίτη Μάνου ανέβηκε αθόρυβα και διακριτικά στη σκηνή της Τεχνόπολης, σα να μην ήθελε να μας ενοχλήσει. Κι αν η αναμονή διήρκεσε μόλις ένα τέταρτο (από την προγραμματισμένη ώρα έναρξης), η θερμή υποδοχή που της επιφύλαξε το κοινό, φανέρωσε πως την περίμεναν μάλλον αρκετά χρόνια αυτή την εμφάνιση.
Ο Μιχάλης Ρέππας, ως ο πρώτος «καλεσμένος» –αλλά και υπεύθυνος για την καλλιτεχνική επιμέλεια της βραδιάς– διάβασε το κείμενο που έγραψε για τη Μάνου, τις συνεργασίες και τη φιλία τους. Ακολούθησε ο πάντα χειμαρρώδης Σταμάτης Κραουνάκης, ο οποίος κάθισε στα πλήκτρα για να τραγουδήσει μαζί της το “Συνέβη Στην Αθήνα”, δικά του και δικά της τραγούδια. Κι ας μη συναντήθηκαν ποτέ δισκογραφικά, «κι ας μην ήπιαν ποτέ ούτε ένα ποτό» όπως είπε η Μάνου: ο Κραουνάκης ήρθε στη συναυλία για να χειροκροτήσει με ενθουσιασμό την επανεμφάνιση του «κοριτσιού που ήρθε στα μέσα του ’80 να ταράξει τα νερά», όπως χαρακτηριστικά είπε.
Η Ηρώ Σαΐα εμφανίστηκε αμέσως μετά για μια καλά προβαρισμένη ερμηνεία του “Αυτή Η Νύχτα Μένει” κι εγώ έμεινα να περιμένω την Αφροδίτη Μάνου, αναρωτώμενη γιατί άφησε τόσο γρήγορα τη σκηνή σε μια ικανότατη, νεαρή τραγουδίστρια που πιθανώς όμως δεν αφορούσε και πολλούς από όσους βρέθηκαν την Τρίτη στην Τεχνόπολη. Δεύτερη έκπληξη της βραδιάς αποτέλεσε το γεγονός ότι, όταν αργότερα ο Γιάννης Κότσιρας τραγούδησε το “Έτσι Κι Αλλιώς”, ο κόσμος το ήξερε απ’ έξω(!) και το ερμήνευσε με πάθος περισσό. Θυμάμαι ασφαλώς την επιτυχία που έκανε το τραγούδι στα φοιτητικά μου χρόνια, αλλά προφανώς δεν είχα αντιληφθεί το μέγεθος αυτής.
Η συμμετοχή του Κότσιρα περιορίστηκε στο “Σαν Mε Koιτάς” (ντουέτο με τη Μάνου) και ο Γιάννης Μηλιώκας ήρθε κατόπιν να δώσει μια πιο σοβαρή απάντηση στο τι είναι τελικά διαχρονικό κι αγαπημένο τραγούδι, όντας ίδιος κι απαράλλαχτος με το 1986, στην ερμηνεία του “Για Το Καλό Μου”. Κι αφού όλοι χαρήκαμε το “Ροζ” από το ντουέτο που δεν σταμάτησε ποτέ να παίζει στα ραδιόφωνα, η Μάνου μοιράστηκε κάποια από τα πιο γνωστά της τραγούδια με τη Σαΐα και την ηθοποιό Ευαγγελία Μουμούρη. Η άνεση στο συνδυασμό τους ήταν φανερή, καθώς οι τρεις τους συνυπήρξαν τον χειμώνα που μας πέρασε στις πρώτες τακτικές, νυχτερινές εμφανίσεις της Μάνου. Δεύτερη κάρτα λογάριασα να δώσω στην οικοδέσποινα για την υπέρμετρη γενναιοδωρία της απέναντι στη Σαΐα, όσο άκουγα τη νεαρή ερμηνεύτρια να τραγουδά το “Ο Βασιλιάς Κι Εγώ”.
Για λίγο ανέβηκε στη σκηνή και η Ελένη Τσαλιγοπούλου, αγαπημένη συνεργάτιδα της Μάνου από τα παλιά, καθώς «έκαναν μαζί στρατό» στη Θεσσαλονίκη, στα προγράμματα του Νταλάρα –έτσι μας είπαν. Από τα παλιά κι ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, ξεσήκωσε τα πλήθη με τα “Χαιρετίσματα”, επιβεβαιώνοντας τον κανόνα που θέλει κάτι ήσυχους τύπους που δεν τους πιάνει το μάτι σου, να χτυπιούνται στην εμφάνισή του και μόνο στην εξέδρα. Όπως μας είπε ο Παπακωνσταντίνου, ένα νέο τραγούδι σε στίχους και μουσική της Αφροδίτης Μάνου και φωνή δική του θα κυκλοφορήσει άμεσα.
Μια φιλία δεκαετιών συνδέει την οικογένεια Δημητριάδη με τον Κώστα Θωμαΐδη κι έτσι ήταν απίθανο να λείπει από τη συγκεκριμένη βραδιά. Ακούγοντας βέβαια την ερμηνεία του στο “Τι Να Πω (E Penso A Te)”, δέχτηκα πως το βρίσκω πρακτικά απίθανο να πειστώ κάποια στιγμή για την ύπαρξη καθαρού συναισθήματος ακούγοντάς τον να τραγουδά. Για το κλείσιμο, ο Θάνος Μικρούτσικος σφράγισε σαφώς τις πιο συγκινητικές στιγμές της συναυλίας, με τραγούδια και αναφορές στη Μαρία Δημητριάδη και τη συγκλονιστική ερμηνεία της Μάνου στο “Αυτούς Τους Έχω Βαρεθεί”.
Η Αφροδίτη Μάνου, λοιπόν, γράφει και τραγουδάει. Κι αποφάσισε να γυρίσει στα πράγματα, σε μια στιγμή που η χώρα έχει σίγουρα ανάγκη από αυθεντικούς χαρακτήρες, στην τέχνη και όχι μόνο. Έκλεισε τη συναυλία τα μεσάνυχτα με μια υπόσχεση για συνεπή παρουσία και μας άφησε στα χέρια της νύχτας, που ό,τι και να γίνει, αναλαμβάνει την ευθύνη.
{youtube}5aEGsCrepRM{/youtube}