yphenate: none">Φωτογραφίες: Έφη Κρητικού
yphenate: none"> yphenate: none">'">Etten και '">Tasman; Ή '">Tasman και '">Etten; Πρώτον, και οι δύο – με όσους τους περιστοίχιζαν μουσικά – βρέθηκαν στη σκηνή του Σταυρού Του Νότου για 45 λεπτά. Δεύτερον, όταν το δεύτερο όνομα βγαίνει στις 22.30 δεν το θεωρείς ακριβώς '">support, εκτός εάν έχει προϋπάρξει κάποια τεχνική δυσκολία ή αν οι υπεύθυνοι περιμένουν να γεμίσει ο χώρος – και κανένα από τα δύο δεν συνέβη στην περίπτωσή μας. Όπως και να έχει, η εμφάνιση (ηθελημένα ή όχι) πήγε πίσω, αφού η '">Etten βγήκε στις 23.45, με το λιγοστό αλλά έτοιμο κοινό της να την περιμένει στωικά. yphenate: none"> yphenate: none"> yphenate: none">Ας τα πάρω, όμως, από την αρχή. Είναι δεδομένο ότι ο πρώην βιολιστής των '">Closer διαθέτει ταλέντο κι έτσι δεν δυσκολεύεται καθόλου να σε κερδίσει με το παίξιμό του. Στο αξιόλογο σύνολο συμβάλλει μάλιστα αρκετά και ο τραγουδιστής, Ποίμης Πέτρου, με την α-λα-1990'">s παρουσία του. Όλη η κατάσταση παραπέμπει μάλιστα στη συγκεκριμένη δεκαετία, από τους στίχους μέχρι τον φωτισμό, τη στιγμή που οι μελωδίες αμφιταλαντεύονται μεταξύ παραδοσιακού και κλασικού, με τα παρεμβαλλόμενα μπιτ να τους δίνουν και μία ηλεκτρονική χροιά. Πειραματικός αχταρμάς, ο οποίος όμως στην τελική μορφή του σε κάνει να δώσεις προσοχή στον '">Tasman και την παρέα του. Περιττό στάθηκε, ωστόσο, το όνομα «'">Tasman» έτσι όπως ανεβοκατέβαινε στο μαύρο πανί πίσω από τη σκηνή καθ’ όλη τη διάρκεια του σετ. Θα μπορούσαν πιστεύω να το γεμίσουν με κάτι πιο ευφάνταστο ή απλώς να το παραλείψουν. yphenate: none"> yphenate: none"> yphenate: none"> yphenate: none"> yphenate: none">Όσο για την '">Etten, διαπίστωσα ότι προτεραιότητα για πολλούς παρευρισκόμενους ήταν να δουν τι χρώμα θα είχε τα μαλλιά της αυτή τη φορά... Για να λυθεί λοιπόν κι αυτή η απορία – αν και δεν δηλώνω απόλυτα σίγουρη λόγω του φωτισμού – είχε το ξανθό της Μπάρμπι, εκείνο δηλαδή που ταυτόχρονα ασπρίζει. Πολλοί, επίσης, περίμεναν να δουν την πρώην τραγουδίστρια των '">Film να δίνει την προσωπική της παράσταση πάνω στη σκηνή. Είναι γνωστή άλλωστε η Ελένη Τζαβάρα και για τη μοναδική της φωνή μα και για την ξεχωριστή της σκηνική παρουσία. Και ακίνητη να κάτσει δηλαδή η κοπέλα επί σκηνής, δεν γίνεται να σου ξεφύγει το φωνητικό της εύρος ή η γενικότερη ιδιαιτερότητα της εξωτερικής της εμφάνισης (μιας και θίξαμε το θέμα της βαφής μαλλιών): έχει τύπο, πώς να το κάνουμε. Παράλληλα, κινείται προσεγμένα και μεγάλη δόση θεατρικότητας. yphenate: none"> yphenate: none"> yphenate: none"> yphenate: none">Την Τετάρτη που μας πέρασε το βράδυ, όμως, θεωρώ ότι ή η '">Etten υπήρξε υπερβολική για τον χώρο ή ο Σταυρός Του Νότου μικρός για να τη δεχτεί. Ο κόσμος την κοιτούσε και την απολάμβανε, αλλά σίγουρα δεν την ακολουθούσε στα κινητικά ξεσπάσματά της, αφού μόνο μετά από επιταγή δική της, πλησίασαν όλοι κοντά στην σκηνή. Αλλά, ακόμα και τότε, παρέμειναν ακίνητοι. Νομίζω ακόμα ότι η '">Etten προσπαθούσε καθόλη τη διάρκεια του σετ της να εγκλιματιστεί – και, μέχρι να γίνει αυτό, πέρασε η ώρα και τέλειωσε η συναυλία. Έτσι, μόνο το κομμάτι με το οποίο έκλεισε στάθηκε ικανό να με κερδίσει: στο “'">Bubble '">Factory” η φωνή της ακούστηκε ακόμα καλύτερη από πριν, ο τρόπος που χειριζόταν το σώμα της «κούμπωσε» και η σκηνή – για πρώτη φορά μέσα στη συγκεκριμένη βραδιά – έγινε πραγματικά δική της. Στα προηγούμενα, αν και τα “'">Car '">Race” και “'">Snow” στάθηκαν ικανοποιητικές στιγμές, δεν μπορώ να πω ότι με έπεισε. Ίσως βέβαια να έφταιγε και το γενικότερα υποτονικό κλίμα ανάμεσα στο κοινό. yphenate: none"> «Μας αρέσει η βροχή», δήλωσε γελώντας η Τζαβάρα, όταν λίγο πριν το τέλος κάποιες σταγόνες βροχής έπεσαν πάνω της την ώρα που τραγουδούσε. Ανέμελη και γλυκιά, αρκετά ρομαντική αλλά και επιθετική σαν '">performer, με τη φωνή της να υπερισχύει όλων των υπολοίπων στοιχείων, η '">Etten επιδίωξε ένα ατμοσφαιρικό, ιδιαίτερο σκηνικό στον Σταυρό Του Νότου. Ως έναν βαθμό δεν έχασε το στοίχημα, δεν θα έλεγα όμως πως το κέρδισε κιόλας. '"> '">