Τσιτάροντας ανατολική φιλοσοφία, αναμιγνύοντας στυλ και μεθόδους και υποσχόμενοι βαθύτατες συχνότητες, οι Chinese Man καταφτάνουν στη χώρα μας για πρώτη φορά, για δύο συναυλίες σε Θεσσαλονίκη (Παρασκευή 12 Απριλίου, στο Principal) και Αθήνα (Σάββατο 13 Απρίλη, στο Gagarin 205). Αφορμή αρκετή για να τους στείλουμε μερικές ερωτήσεις...
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Υπάρχει ειδική προετοιμασία ή πρόγραμμα όταν πηγαίνετε για πρώτη φορά σε νέα πεδία ακρόασης;
Δεν κάνουμε σημαντικές αλλαγές όταν πηγαίνουμε προς νέες κατευθύνσεις στον χάρτη. Όμως από τη στιγμή που αρχίσαμε να περιοδεύουμε εκτός Γαλλίας αλλάξαμε λίγο το πρόγραμμα. Στη Γαλλία τα σόου είναι περισσότερο live, ενώ στις υπόλοιπες χώρες είναι μια μίξη ζωντανής εμφάνισης και DJ σετ. Το πλατώ αποτελεί για σας μία καθημερινή πλατφόρμα εξάσκησης; Είναι στα σίγουρα σημαντικότατο μέρος της δουλειάς μας, αλλά από τη στιγμή που έχουμε να κάνουμε και με την παραγωγή –και γενικότερα με δουλειές οι οποίες αφορούν στο label– η κατανομή του χρόνου γίνεται διαφορετικά. Προσπαθούμε έτσι να αλλάξουμε τις live εμφανίσεις μας κι αυτό αναγκαστικά παίρνει πολύ χρόνο. Από την άλλη, πάντα χρειάζεται να βρίσκεις κάποιο διάστημα σκέψης και πράξης γύρω από καινούργιες ιδέες και συνθέσεις.
Τι εξοπλισμό χρησιμοποιείτε στις εμφανίσεις σας;
Χρησιμοποιούμε πικάπ Technics MK2, to (πρόγραμμα) serato για το live DJing και μίξερς Rane. Όπως και το Αbbleton Live και το Modul8 για το βίντεο που υπάρχει πίσω μας.
Ποιο είναι το πλέον δύσκολο σκέλος μιας συναυλίας; Όταν το κοινό «αρνείται» να μπει στον ρυθμό, με ποια λογική αντιπαρατίθεται η μεριά σας;
Ίσως το πιο δύσκολο είναι να έχεις όλα τα τεχνικά ζητήματα λυμένα. Όταν κάνεις ηλεκτρονική μουσική τα τεχνικά προβλήματα είναι κάτι που πραγματικά σε φοβίζει. Αν ο κομπιούτερ σου αρπάξει κάποιον ιό ή κρασάρει, μπορεί όλα να εξελιχθούν πολύ άσχημα... Είναι πάντως θέμα σωστής προετοιμασίας: με την πάροδο του χρόνου μαθαίνεις να στήνεις και να τερματίζεις το σόου όποια ζητήματα και να παρουσιαστούν κατά τη διάρκειά του. Από εκεί και πέρα, σαφώς και παιζει ρόλο το κέφι σου όταν ανεβαίνεις στη σκηνή, όπως και το πώς θα αντιδράσεις στην όποια κατάσταση του κοινού. Μερικές φορές π.χ. είναι πολύ αργά το σόου, οπότε κάποιοι είναι ήδη κουρασμένοι –ή πολύ πιωμένοι! Άλλες πάλι φορές είναι πολύ νωρίς και οι άνθρωποι δείχνουν στατικοί.
Είσαστε πραγματικά μέσα στη ζεν λογική; Ή απλά έχετε διαβάσει μερικά τσιτάτα και βρήκατε ότι σας αρέσουν αρκετά ώστε να τα χρησιμοποιήσετε;
Ήταν ένα μικρό αστείο μεταξύ μας στην αρχή, αλλά –όπως αποδείχθηκε– ο κόσμος γούσταρε αυτού του είδους τις φράσεις και τη σχετική προώθηση. Οπότε το κρατήσαμε και τελικά το προτιμούμε από το κλασικό βιογραφικό ή δελτίο τύπου.
Φαίνεται να έχετε επηρεαστεί από όλα τα είδη μαύρης μουσικής. Την ίδια στιγμή είναι πασιφανές ότι έχετε ακούσματα από πολύ περισσότερα είδη από όσα βρίσκουν τον δρόμο τους προς τις ηχογραφήσεις σας. Μπορείτε να ονομάσετε μερικά από αυτά;
Ροκ, folk, αφρικανική και ινδική μουσική (και γενικότερα ασιατική), λατινοαμερικάνικη μουσική... Οπουδήποτε μπορείς να βρεις κάτι καλό! Βλέπουμε γαλλικές μπάντες στις οποίες συνεργάζονται άνθρωποι διαφορετικών φυλετικών καταγωγών, από την άλλη όμως βλέπουμε στη χώρα σας και ταραχές που ξεπηδούν από την ύπαρξη φυλετικών διακρίσεων. Σχετίζονται ή όχι αυτές οι δύο συντεταγμένες; Νομίζουμε ότι δεν μπορούμε να συσχετίσουμε αυτά τα δύο θέματα...
{youtube}RD8QLNiolfk{/youtube}