Ο LTJ Bukem καταφτάνει στα μέρη μας, όντας headliner (μαζί με τον MC Conrad) στο sequel του περσινού, επιτυχημένου Ethos Festival –που συμπίπτει φέτος με τα 14 χρόνια της Innersense Productions– ενώ τον αναμένει και η συμπρωτεύουσα. Λίγο πριν λοιπόν τις εμφανίσεις του σε Θεσσαλονίκη (Block33, αύριο Παρασκευή 12/11) και Αθήνα (Συνεδριακό Κέντρο Εθνικής Ασφαλιστικής, μεθαύριο Σάββατο 13/11), ο Λονδρέζος ηγήτορας του drum ‘n’ bass απαντάει σε κάποιες από τις ερωτήσεις μας...

Διαβάζοντας το βιογραφικό σου, το πρώτο πράγμα που παρατήρησα ήταν το εντυπωσιακό μουσικό σου υπόβαθρο. Ξεκίνησες από κλασικός πιανίστας, πέρασες στη jazz fusion και στο funk, έπειτα από το rave κίνημα και κατέληξες στη drum ‘n’ bass/jungle σκηνή. Τι σ’ έκανε αλήθεια να κατασταλάξεις στο συγκεκριμένο είδος;

Πιστεύω ο συνδυασμός όλων αυτών με τα οποία είχα ασχοληθεί μέχρι τότε. Η drum ‘n’ bass σκηνή τα ενσωμάτωνε όλα αυτά, ενώ πρόσθετε και τη μουσική ελευθερία των χορευτικών ειδών.

Η Good Looking Records (σ.σ.: η δισκογραφική εταιρεία του LTJ Bukem) έχει φέρει jazz και ambient επιρροές στο drum ‘n’ bass. Έχει να κάνει, εν μέρει έστω, με το προσωπικό σου μουσικό προφίλ;

Εννοείται! Σ’ οτιδήποτε έχω δημιουργήσει ή έχω συμμετάσχει ή ακούω θα υπάρχει πάντα κάτι από «μαυρίλα». Είναι αυτό που με εκφράζει μουσικά.

Παρόλο που έχεις δουλέψει με πολύ κόσμο ως παραγωγός (μέχρι που ξεκίνησες τη δική σου δισκογραφική εταιρεία), ο πρώτος καθαρά δικός σου δίσκος, κάπως άργησε. Οι περισσότεροι κάνουν το ανάποδο –έναν ή περισσότερους δίσκους αρχικά, δηλαδή, κι έπειτα τη δική τους εταιρεία. Τι συνέβη με σένα;

Πιστεύω ότι τα πράγματα ήρθαν έτσι από μόνα τους… Πέρασα αρκετά χρόνια επικεντρωμένος στην εταιρεία και στη δουλειά άλλων καλλιτεχνών, μάλιστα είμαι υπερήφανος για όσα πετύχαμε οι συνεργάτες μου κι εγώ. Κι έτσι ο δίσκος έμεινε κάπου στο παρασκήνιο.

Ξεκίνησες να δουλεύεις ως DJ στα τέλη της δεκαετίας του 1980, περίπου την εποχή όταν το DJing άρχισε να θεωρείται τέχνη, ισάξια με κάθε άλλη μουσική παραγωγή. Πώς βλέπεις το DJing σήμερα; Έχεις «εξελιχθεί» στο πέρασμα του χρόνου (χρήση υπολογιστή κλπ.) ή έχεις παραμείνει «παραδοσιακός» στα σετ σου;

Δεν νομίζω να έχει σημασία πώς το κάνεις, το αποτέλεσμα είναι που μετράει. Δεν είμαι λοιπόν κατά οποιασδήποτε μορφής DJing. Με απογοητεύει όμως η ποιότητα του ήχου στα περισσότερα clubs.

Ο εξοπλισμός παίζει μεγάλο ρόλο σε ένα πετυχημένο DJ σετ; Φυσικά, αναφέρομαι πιο πολύ στις πηγές και στους μίκτες, μιας και τα υπόλοιπα δεν έχουν εξελιχθεί και πολύ στο πέρασμα του χρόνου. Εννοείται ότι το ψηφιακό είναι ευκολότερο, αλλά είναι τελικά και καλύτερο;

Εν μέρει στο απάντησα αυτό... Βασικά, ό,τι μετράει στο τέλος της ημέρας για τον κάθε DJ είναι αυτό που τον βολεύει καλύτερα. Στην τελική, η επιτυχία μιας βραδιάς είναι ευθέως ανάλογη του πόσο καλά πέρασε ο κόσμος.

Ποια είναι η γνώμη σου για την αλλαγή των δεδομένων στη μουσική βιομηχανία; Ξαφνικά, τα CD και τα βινύλια αποτελούν μειοψηφία, το μεγαλύτερο μέρος της μουσικής κατεβαίνει από το ίντερνετ (νόμιμα ή παράνομα), ενώ οι εταιρείες διανομής αρχίζουν και ξεμένουν από δουλειά. Ποια πιστεύεις ότι είναι τα υπέρ και τα κατά της υπόθεσης;

Ο κόσμος είναι εντελώς διαφορετικός τώρα όσον αφορά στη μουσική. Και μαντεύω ότι κάθε δισκογραφική ή/και εταιρεία διανομής κάνει ό,τι μπορεί για να επιβιώσει. Το σημαντικό είναι ότι πάντα προσπαθούμε και πάντα είμαστε μέσα στη μουσική, κάτι που δεν θ’ αλλάξει ποτέ.

Ποια είναι η άποψή σου για τα νέα πρόσωπα στον χώρο; Είσαι πάντοτε στο κυνήγι για νέα ταλέντα;

Σαφώς! Είμαστε μάλιστα στη μέση της κατασκευής της νέας ιστοσελίδας της εταιρείας (www.goodlooking.org) και πάντοτε ψάχνουμε για νέες μουσικές. Το AIM (σ.σ.: AOL Instant Messenger) μου είναι ανοιχτό 24 ώρες το 24ωρο με το όνομα «bukemglo». Όσοι πιστοί, προσέλθετε…

Τέλος, πώς προβλέπεις τις εμφανίσεις σου στην Ελλάδα; Ποια η γνώμη σου για το ελληνικό κοινό; Την αλήθεια όμως!

Έρχομαι στην Ελλάδα εδώ και αρκετά χρόνια και από την αρχή ακόμα το κοινό υπήρξε καταπληκτικό. Θέλω να πω, αν θυμάσαι ότι τις περισσότερες φορές παίζω μουσικές οι οποίες είναι εντελώς καινούργιες, άρα ο κόσμος δεν ξέρει ακόμα, πρακτικά τους ζητάω να έρθουν στα τυφλά και να πιάσουν έναν παλμό –τον δικό μου παλμό. Ε, στο τέλος πάντα τα καταφέρνουν! Γι’ αυτό και περιμένω με χαρά και τις φετινές εμφανίσεις μου στην Ελλάδα. Τους επαίνους τους δίνω εκεί που αξίζουν...

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured