Οι Cinematic Orchestra, ένα από τα πιo πιστά στο jazz πνεύμα σχήματα, αλλά και ένα συγκρότημα που πάντα προσπαθεί να εμπλουτίσει με καινούργια στοιχεία τη μουσική παράδοση την οποία έχει επιλέξει να υπηρετεί, έρχονται για μια ακόμη ζωντανή εμφάνιση στη χώρα μας το Σάββατο 28 Μαρτίου, στο Fuzz Club. Για τους φίλους λοιπόν της jazz ή τους οπαδούς την Ninja Tune οι οποίοι εξερευνούν λίγο παραπάνω τα πράγματα εκτός από τα broken beats, αποτελεί ένα ραντεβού που δεν πρέπει να χάσουν...
Περίμενες μια τόσο ζεστή υποδοχή στο ντεμπούτο σας άλμπουμ, Motion, πίσω στο 1999; Αυτή η αποδοχή σε επηρέασε καθόλου είτε ως μουσικό είτε ως προσωπικότητα;
«Ήταν μια πραγματική έκπληξη για μένα. Όταν κυκλοφόρησε το πρώτο single “Diabolus” υπήρξε μεγάλη αντίδραση, κυρίως από τον Gilles Peterson, ο οποίος ήταν ένας από τους πιο βασικούς υποστηρικτές του εκείνες τις μέρες. Μετά δημιουργήθηκε μια προσμονή στον κόσμο για τον ολοκληρωμένο δίσκο. Σίγουρα ήταν μία συναρπαστική περίοδος για μένα, η οποία μου έδωσε ώθηση στον κόσμο της μουσικής με έναν πολύ θετικό τρόπο. Βιώσαμε από την αρχή αποδοχή και αγάπη από τον κόσμο, κάτι ιδανικό για να σου δώσει αυτοπεποίθηση ως συνθέτη και παραγωγό».
Πώς προέκυψε αλήθεια το, επηρεασμένο από τον ήχο των Coldplay, προηγούμενο άλμπουμ σας, το Ma Fleur; Υπήρχε και μια αλλαγή στην τραγουδοποιΐα επίσης, με περισσότερα πιανιστικά μέρη και κομμάτια με φωνητικά, τα οποία απείχαν αρκετά από τον τυπικό σας jazz ήχο...
«Για μένα δεν υπήρχαν κομμάτια στο Ma Fleur επηρεασμένα από τους Coldplay. Νομίζω ότι αναφέρεσαι σε ένα μέρος του "To Build A Home" που περιείχε ένα πιανιστικό arpeggio, κάτι στο οποίο οι Coldplay σίγουρα δεν έχουν το copyright! Θεέ μου, αυτό είναι τόσο πεζό... (σημ. συντάκτη: Δεν ξέρω βέβαια τι είναι πιο πεζό, να κάνεις μια «δύσκολη» ερώτηση σε έναν καλλιτέχνη ή να παριστάνει ο ίδιος ότι κάτι δεν είναι αλήθεια, τη στιγμή που αυτό είναι οφθαλμοφανές...).
Είχες πει σε μια παλιότερη συνέντευξή σου για την προώθηση του Ma Fleur πως το άλμπουμ δημιουργήθηκε με την ιδέα ότι αποτελεί soundtrack σε ένα μη υπαρκτό κινηματογραφικό έργο. Έτσι όμως δεν είναι δομημένα πάνω-κάτω όλα σας τα άλμπουμ; Ή έτσι περνάει στον κόσμο, καθώς η μουσική σας έχει τον τρόπο της να δημιουργεί συναισθήματα και φανταστικά τοπία σε κάθε της άκουσμα;
«Σίγουρα τo Ma Fleur σφυρηλατήθηκε και πήρε μορφή με αυτό στο μυαλό μας. Ζήτησα από έναν φίλο μου, που είναι art director, να γράψει την ιστορία της ταινίας με βάση τα πρώτα demo των ηχογραφήσεων. Εγώ με τη σειρά μου ξαναέμπαινα στο στούντιο και διαμόρφωνα ξανά τα κομμάτια με βάση το σενάριο. Αυτή η ιστορία γινότανε επί μήνες και η ιστορία αλλά και η μουσική αλλάζανε συνεχώς – ειδικά όταν έγραφα τους στίχους και διάλεγα τις φωνές για τους δυο χαρακτήρες του σεναρίου. Ήταν μια συναρπαστική εμπειρία και ένας καινούργιος, πολύ λιγότερο αφηρημένος, τρόπος γραψίματος ενός άλμπουμ, σε αντίθεση με τον τρόπο που γραφτήκανε οι δύο πρώτοι μας δίσκοι».
Ποιος είναι αλήθεια ο λόγος που δεν έχετε επιχειρήσει ξανά ένα κομμάτι το οποίο θα αναμείγνυε τον μοναδικό σας nu jazz ήχο με έναν MC να ραπάρει από πάνω – όπως είχατε κάνει στο κλασικό πλέον "All Things To All Men"; Γιατί το αποτέλεσμα, εκτός του ότι ήταν εξαιρετικό, βοήθησε και το συγκρότημα να κάνει ένα «άνοιγμα» σε καινούργια ακροατήρια, τα οποία δεν γνώριζαν τη μουσική σας...
«Ήταν πράγματι μια πετυχημένη συνεργασία για μένα. Αλλά το Ma Fleur χρειαζόταν μία πιο folk κατεύθυνση από τους τραγουδιστές. Απλά δεν φαινόταν σχετικό ή ταιριαστό στην παρούσα φάση να συνεργαστούμε με έναν ακόμα rapper/MC».
Ποιο κομμάτι σας θεωρείς ως το μεγαλύτερο σας επίτευγμα, από μουσικής πάντα άποψης;
«Νομίζω πως χωρίς δεύτερη σκέψη θα πρέπει να απαντήσω το “To Build A Home”».
Αυτή την περίοδο δουλεύετε πάνω σε νέο υλικό;
«Είμαστε λίγο πριν να αρχίσουμε να γράφουμε τα καινούργια μας κομμάτια! Τα οποία πιστεύω πως θα είναι πολύ cool...».
Προς ποια κατεύθυνση προσανατολίζεστε; Jazzy ηχοτόπια, περισσότερο κιθαριστικές πινελιές ή κάτι εντελώς καινούργιο;
«Δεν μπορώ να αναφέρω περαιτέρω πληροφορίες επ' αυτού αυτή τη στιγμή. Είναι βλέπεις πολύ νωρίς ακόμα!».
Από τον χώρο της nu jazz και των broken beats ξεχωρίζεις κάποιους καλλιτέχνες από τα σημερινά συγκροτήματα;
«Για να είμαι ειλικρινής, πολλά από όσα μου αρέσανε δεν υπάρχουν πια. Δεν έχω ιδιαίτερα nu jazz ακούσματα αυτή την περίοδο για να σου πω την αλήθεια. Το τελευταίο LP του Little Dragon πάντως ήτανε αρκετά καλό...».
Έχεις σκεφτεί ποτέ να εισάγεις ακόμα περισσότερα ηλεκτρονικά στοιχεία στον ήχο σας, όπως έχουν κάνει οι Red Snapper για πάνω από μια δεκαετία; Αποδεικνύοντας πως η φυσική ενορχήστρωση μπορεί να συνυπάρξει με τους ηλεκτρονικούς ήχους αλλά και να αποφέρει θεαματικά αποτελέσματα;
«Υπάρχουν ηλεκτρονικές επιρροές και στοιχεία στην μουσική μας. Δεν είναι πολύ ευδιάκριτα βέβαια, αλλά, πίστεψέ με, είναι εκεί! Πάντα έβαζα τα φυσικά όργανα πρώτα από τα ηλεκτρονικά στοιχεία και τα synthesizers. Ποιος ξέρει όμως, ίσως αυτό αλλάξει όταν μπω στο κλίμα των synths και των ηλεκτρονικών οργάνων».