Δημήτρης Μάστορης 

Τρεις δημιουργοί από διαφορετικά backgrounds. Αλαφιασμένοι ριάλιτι σταρς. Ψωμιά που μιλάνε. Το κοσμοπολίτικο backdrop της Βαρκελώνης. Μια μεσήλικη σεφ με #diplhs υποκοριστικό που χάνει τη γεύση της απότομα. Αυτά είναι μόνο κάποια από τα υλικά που χρησιμοποίησε ο ANT1+ για την, αν μη τι άλλο, εξωτική από πολλές απόψεις συνταγή της Σωτέ, δίνοντας έτσι τέλεια αφορμή για να στηθεί επεξηγηματική (ή και όχι) κουβέντα με τους δημιουργούς.

Και τι κουβέντα ήταν αυτή: μέσα σε 3 (ή 4, ή 5) ώρες καταφέραμε, με τους Κωνσταντίνο Αντωνόπουλο, Γιώργο Γαρεφαλάκη και Παναγιώτη Μελίδη, να μιλήσουμε για πράγματα όπως η Α24, ο Terrence Malick, το “Sausage Party” του Seth Rogen, οι «καλύτεροι» δίσκοι του 2023, η Λαϊκή της Καλλιδρομίου (κεφαλαίο λάμδα για ευνόητους λόγους), η εποχή του ενεργού blogging, μεταξύ πολλών πολλών (πολλών) άλλων. Περίσσεψε δε και λίγος χρόνος για την επερχόμενη σειριακή μυθοπλασία τους που με τόση αγάπη (και κάποιους καυγάδες) σμίλεψαν.

 

Κωνσταντίνος: Όλα ξεκίνησαν με τον Νικόλα Αλαβάνο (σ.σ.: διευθυντή της Filmiki Productions, η εταιρεία παραγωγής της «Σωτέ»).

Παναγιώτης: Ο Αλαβάνος με ξέρει μέσω του Βασίλη Κατσούπη, έχουμε ασχοληθεί με διάφορα project μαζί. Ο Νικόλας λοιπόν ήθελε να μαζέψει κάποια άτομα ούτως ώστε να στελεχώσει ένα writer’s room – το καλοκαίρι του ’20 πήγαμε με Κωνσταντίνο πρώτη φορά, ενώ με τον Γιώργο είχαμε πάει και παλιότερα. 25 Μαρτίου του ‘21 γνωρίστηκε ο Γιώργος με τον Κωνσταντίνο χάρη στο προξενιό που τους έκανα.

Γιώργος: Παρόλο που δεν γνωριζόμασταν με τον Κωνσταντίνο, είχαμε κοινό φίλο τον Παναγιώτη. Υπήρχε common ground και άνεση, έτσι ψάχνοντας να βρούμε ιδέες πέσαμε πάνω στη Σωτέ πολύ άμεσα.

Π: Εκείνη τη μέρα μάλιστα μαγείρευε ο Γιώργος – vegan τυροκαυτερή και αυγά με σπαράγγια, αν θυμάμαι καλά.

Από ταινίες των late ‘00s-early ‘10s όπως το Ratatouille της Pixar και το Chef του Jon Favreau μέχρι event σειρές του σήμερα όπως το The Bear, τι από αυτά υπήρξε συνειδητή ή ασυνείδητη επιρροή στη δημιουργία της Σωτέ;

Π: Βλέπαμε πολύ Master Chef.

Κ: Εγώ όχι, είχα προσπαθήσει χάριν έρευνας να δω και δεν τα κατάφερα, έβαλα και τα ξένα από περιέργεια – ειδικά το ελληνικό είναι τρεις ώρες, σαν να βλέπεις βραδυφλεγές ουγγρικό σινεμά. Μακάρι να ήταν, δηλαδή! (γέλια)

Γ: Ο Κωνσταντίνος δεν είχε δει ποτέ ριάλιτι μαγειρικής και έκανε μια σειρά πάνω σε αυτό ακριβώς. Στην καραντίνα μας έσωσε τη ζωή πάντως .

Π: Και είχαμε ήδη ξεκινήσει σκαλέτες σχετικά με το σενάριο.

Γ: Εντοπίζαμε themes του genre από το Bear και γράφαμε παράλληλα. Eίχαμε σχεδόν ολοκληρώσει σκαλέτες όταν είδαμε Bear, και κάθε φορά που εντοπίζαμε κάποιο theme του genre που είχαμε ακουμπήσει κι εμείς, φρικάραμε για το πόσο υπέροχα το είχαν κάνει εκείνοι

Κ: Κοιτούσαμε αυτές τις σειρές με «μίσος» κατά κάποιον τρόπο.

Γ: Έχω αφιερώσει εργατοώρες βλέποντας εκπομπές που καταπιάνονταν με φαγητό, ειδικά ορισμένες online εκπομπές που είχαν να κάνουν με munchies και μαγειρέματα υπό την επήρεια αλκοόλ. Η παραβατική συμπεριφορά με τη μαγειρική πάνε τέλεια μαζί, περιέργως.

Λίγα λόγια για το context της σειράς;

Γ: Η Σωτέ είναι μισελενάτη, έχει το δικό της εστιατόριο στη Βαρκελώνη, ιδιοσυγκρασιακή περσόνα που αγαπάει την ελευθέρια της, αποφασίζει λοιπόν να αφήσει τη ζωή και την κανονικότητα της εκεί και να επιστρέψει στην εξίσου περίεργη Ελλάδα ώστε να αναλάβει το σόου το οποίο τρέχει η κόρη της – με την οποία δε μιλάνε κιόλας. Ταυτόχρονα, χάνει τη γεύση της.

Π: Και μετά έρχεται και γίνεται έτσι φάση (sic) (γέλια), τι άφησε πίσω της, τι έχει να αντιμετωπίσει τώρα κ.ο.κ.

Κ: Νομίζω είναι για τον κόσμο της τηλεόρασης, των ριάλιτι, της εικόνας της τηλεοπτικής, της εικόνας των σόσιαλ, της εικόνας που δημιουργούν οι άνθρωποι για τον εαυτό τους.

Γ: Πράγματα τα οποία γίνονται μεγάλα ενώ είναι μικρά, σε κάποια high-profile περιβάλλοντα όπως είναι η μαγειρική και η τηλεόραση, πώς αποκτούν σημασία και πώς επηρεάζουν τις ανθρώπινες σχέσεις. Έχει σατιρικά/κωμικά στοιχεία αλλά η βάση της είναι δραματική. “Comedy with a straight face” θα λέγαμε, η κωμωδία υποβόσκει.

Ο Κωνσταντίνος είναι κατά βάση σκηνοθέτης/σεναριογράφος, ο Παναγιώτης (aka Larry Gus) μουσικός και performer ενώ ο Γιώργος είναι βετεράνος στο χώρο της διαφήμισης και της επικοινωνίας και σεναριογράφος. Πώς κατάφεραν αυτές οι τρεις διακριτές ιδιότητες που φαινομενικά τους ξεχωρίζουν να συμβάλλουν στη δημιουργική διαδικασία;

Π: «Μουσικός», «σκηνοθέτης» και «επιτυχημένος» θα λέγαμε (γέλια), αυτή είναι η κατάταξη

Γ: Σίγουρα μου έχει πυρακτώσει πράγματα ο χώρος της διαφήμισης. Βέβαια το format του σεναρίου είναι πολύ διαφορετικό. Ο Κωνσταντίνος είναι ο μόνος που είχε κάνει αυτή τη δουλειά σοβαρά και συστηματικά, αναλαμβάνοντας και την «εκπαίδευση» μας κατά κάποιο τρόπο.

Π: Έχω κάνει μια απόπειρα να γράψω σειρά στο παρελθόν με τον καλό μου φίλο Βασίλη Κατσούπη, η οποία μάλλον βρίσκεται τώρα σε ένα συρτάρι σε ένα σκοτεινό δωμάτιο σε μια κλειδωμένη πολυκατοικία. Κρύβομαι πίσω από επιτυχημένους άντρες μια ζωή, είμαι καλός σε αυτό πλέον! (γέλια) Ο Γιώργος έχει γράψει 8 εκατομμύρια σελίδες, ο Κωνσταντίνος αντίστοιχα, αν μη τι άλλο διαθέτουν εμπειρία. Εγώ είχα ένα blog από την άλλη, αν και νομίζω πολλοί είχαν μια περίοδο.

Η Σωτέ ήταν εξαρχής κόνσεπτ για σειρά;

Κ: Ήταν βασική παράμετρος εξαρχής να γίνει σειρά.

Γ: Η Σωτέ είχε καλή αποδοχή όταν το πιτσάραμε. Ήμασταν τυχεροί γιατί το πρώτο πράγμα που γράψαμε είχε ενδιαφέρον με το καλημέρα. Όταν κάναμε τη συνάντηση ξαφνιαστήκαμε περίεργα, η σειρά έχει κάποια έντονα σουρεάλ στοιχεία.

Η διαδικασία πίσω από τη διανομή;

Κ: Κάναμε audition αν όχι για όλους, για τους περισσοτέρους ρόλους, δεν είχαμε κάποιον συγκεκριμένα στον μυαλό μας όσο γράφαμε.

Γ: Δεν θέλαμε να πάρουμε απαραίτητα «τηλεοπτικούς» ηθοποιούς, κοιτούσαμε συνειδητά περισσότερο προς θέατρο/σινεμά μεριά.

Κ: Η σειρά είναι 100% συνδημιουργία μεταξύ των τριών μας. Εμείς τυχαίνει να είμαστε φίλοι και συνεννοούμαστε με έναν πιο δικό μας τρόπο.

Γ: Έχουμε κάνει και πολλά πράγματα πέραν από τον «τίτλο» μας, έχουμε παίξει ας πούμε. Μέτρια, φυσικά.

Κ: Ο Παναγιώτης υποδύεται έναν παίκτη ριάλιτι για παράδειγμα, εγώ είμαι ένας γραφίστας σε ένα Zoom call και ο Γιώργος είναι αφηγητής και υποδύεται ένα ψωμί (γέλια) Η Σωτέ γενικά συνομιλεί με οτιδήποτε ψωμοειδές υπάρχει. Μεχρι και η μοντέρ μας εμφανίζεται κάπου, έχουμε διαφορά cameos και inside jokes καθ’ όλη τη διάρκεια.

Δάφνη Λαμπρόγιαννη στην Βαρκελώνη

Π: Έχουμε πολλή περιέργεια. Βαθιά, αληθινή περιέργεια για το τι θα γίνει. Πάντα έκανα πράγματα δικά μου που δεν αφορούσαν κοινό με την έκταση που μπορεί να έχει το τηλεοπτικό, τώρα συνδημιουργώ κάτι που θα προβληθεί στον ΑΝΤ1!

Γ: Δεν γράφτηκε με τον περιορισμό της ηλικίας, είναι θα λέγαμε κάτι πιο “adult” σε περιεχόμενο, κάτι που μας βγήκε υποσυνείδητα.

Κ: Είχαμε και μπατζετικό περιορισμό αλλά και περιορισμό «ελληνικής τηλεόρασης» που κάπως πάει και με το μπάτζετ. Πάντως μας είχαν αφήσει αρκετά ελεύθερους ενώ είχα ήδη προετοιμαστεί για πιθανές συγκρούσεις.

Γ: Είχαμε βέβαια περιορισμούς στα πλαίσια των logistics, εδώ είναι που χρειάζονται ευρηματικοί συνεργάτες να ανακαλύπτουν λύσεις που σου κάνουν τη ζωή πιο εύκολη, όπως π.χ. ο φωτογράφος μας, Γιώργος Κουτσαλιάρης

Π: Και ωραίο κούρεμα επίσης, πολύ sexy.

Κ: Επειδή είναι τηλεόραση, υπάρχει η εντύπωση όλα μπορούν να γίνου γρήγορα και πρόχειρα

Γ: Είχαμε πει εξαρχής ότι θέλαμε να δημιουργήσουμε κάποιες συνθήκες αυτοσχεδιασμού που δίνουν μια ωραία φυσικότητα στο όλο process, παράλληλα με τους προαναφερθέντες περιορισμούς.

Υπήρξαν ατάκες προέκυψαν κατευθείαν από το γύρισμα και όχι από το σενάριο;

Γ: Εννοείται, χωρίς ντε και καλά να έχουμε κάποια guidelines όμως. Υπήρχαν γραμμένοι διάλογοι για τα πάντα αλλά οι ηθοποιοί το έπαιρναν πάνω τους σε σημεία δίνοντας κάτι καινούριο.

Κ: Είχαμε ως σύμβουλο τον Έλβι-Δημήτρη Ζύμπα, έναν υπέροχο σεφ ο οποίος μαγείρευε το φαγητό που βλέπουμε στην σειρά και ταυτόχρονα μας έδινε την γνώμη του για το σενάριο σε ζητήματα γαστρονομίας.

Είχαν τεθεί ποτέ «κόκκινες γραμμές», ότι κάτι είναι “too much” και το αποφύγατε;

Κ: Ίσα ίσα, όταν γινόταν “too much” αυτομάτως αποτελούσε έξτρα κίνητρο για να μπει.

 

Αντώνης Τσιοτσιόπουλος, Βασίλης Κουκαλάνι, Κατερίνα Μαυρογιώργη

Και η μουσική;

Κ: Επειδή ο Παναγιώτης κατέχει δύο ιδιότητες εδώ (σ.σ. έκανε και τη μουσική για τη σειρά) μπορούσε να ράβει τη μουσική με βάση τις ανάγκες κάθε σκηνής ή κάθε επεισοδίου

Π: Επειδή γνωρίζομαι και με τους δυο πολλά χρόνια, η συνεργασία μας και στο μουσικό κομμάτι ήταν σχεδόν διαισθητική, με την έννοια ότι ξέραμε σχετικά άμεσα το τι κολλάει και τι δουλεύει. Επίσης, με μουσική έχει ασχοληθεί και ο Κωνσταντίνος (ντραμς).

Γ: Γενικά έχουμε σχεδόν αντιδιαμετρικής φύσεως references σε σημεία αλλά παράλληλα και τρελό common ground.

Πώς ήταν η μετάβαση από τις μικρού μήκους κατευθείαν σε 8ωρο mini series για τον Κωνσταντίνο Αντωνόπουλο;

Κ: Είναι σαν να κάνεις μία low budget ταινία στον μισό χρόνο που έχει για να κάνεις μία low budget ταινία. Παρότι υπήρχε αυτή η χρονική και μπατζετική πίεση, το γύρισμα είχε μία πολύ ευχάριστη ζεστασιά, ήμασταν (ή γίναμε στην πορεία) φίλοι με το cast και το συνεργείο και υπήρχε αυτή η αίσθηση που βρίσκεις σε γύρισμα ταινίας, ότι όντως είμαστε συντονισμένοι σε μία κοινή προσπάθεια να καταφέρουμε κάτι δικό μας, κάτι που μας αφορά δηλαδή. Επίσης, είχαμε γυρίσματα και στην Ισπανία κάτι το οποίο ήταν μια έξτρα πρόκληση. Γυρίστηκε Ιανουάριο με Απρίλιο του ‘23.

Γ: Ήδη σεναριακά είχαμε κατά νου ότι φτιάχναμε μια ταινία σε 8 μέρη επί της ουσίας. (σ.σ.: η σειρά εκτυλίσσεται σε 8 επεισόδια)

Κ: Έχουμε βάλει μάλιστα κάποια εργαλεία που επιτρέπουν σε αυτό το σχήμα του μικρού μπάτζετ να λειτουργεί με ενδιαφέροντες τρόπους. Έχουμε βάλει π. χ. έναν αφηγητή που χρησιμοποιεί found footage, social media υλικό που ελπίζουμε ότι χτίζουν ένα κόσμο μέσω επιπέδων. Επίσης, έχουμε εντάξει και κάμποσα μονοπλάνα – ξαναμπαίνει το βραδυφλεγές ουγγρικό σινεμά στη συζήτηση! (γέλια)

Γ: Μπορώ να πω με σιγουριά ότι έχει γινει εξαιρετική δουλειά στο μοντάζ χάρη στη Λίβια Νερουτσοπούλου και το Στάμο Δημητρόπουλο (έχουμε δυο μοντέρ) οι οποίοι και έδωσαν τρομερό input.

Κ: Κάνουμε πολλά takes, παραπάνω απ‘ όσο μάλλον γίνονται στην τηλεόραση, αλλά παράλληλα έχουμε μίνιμαλ προσέγγιση στα πλανά, επομένως κάπως εξισορροπείται.

Π: Θεματικά στη σειρά πιάνουμε κατά κάποιον τρόπο την έννοια της δημιουργικότητας στη μέση ηλικία.

Κ: Η πρωταγωνίστρια μας είναι μια 55άρα σεφ, εξάλλου. Άρα ναι, είναι ένα από τα themes της σειράς.

Κ: Όλοι μας είχαμε στο πίσω μέρος του κεφαλιού μας να περάσουμε την ελληνική πραγματικότητα πίσω από ένα σετ, όπου τα πράγματα ίσως να μην είναι και τόσο λαμπερά. Είχαμε πάει και στον τελικό του Μάστερ Σεφ για να πάρουμε μια γεύση από το πώς είναι όντως τα πράγματα.

Μιλάμε για την εγχώρια εμμονή με το food culture τα τελευταία χρόνια, είτε έχει να κάνει με τα ριάλιτι μαγειρικής ή με το Instagram, ή ακόμα και με τους έντυπους και μη «οδηγούς πόλης» που κάθε δεύτερη μέρα φαίνεται να έχουν ανακαλύψει το νέο up-and-coming γαστρονομικό hotspot του κέντρου.

Κ: Υποσυνείδητα, όταν πήγαμε με τη Σωτέ σαν κόνσεπτ, ξέραμε κάπως ότι θα ενδιαφέρει τα κανάλια, μολονότι υποψιαζόμουν ότι θα ήταν συντηρητικά. Λειτούργησε κάπως σαν Δούρειος Ίππος, βάζεις κάτι που εκ πρώτης όψεως τους ενδιαφέρει απόλυτα, μα από κάτω..

Γ: Aντιλαμβάνομαι την ανάγκη του κόσμου να κάνει κάτι δημιουργικό με προσβάσιμο τρόπο, και η μαγειρική μπορεί να το προσφέρει αυτό.  Έχουμε εντάξει γενικά χαρακτήρες που ανταποκρίνονται σε real life ανθρωπότυπους και ιδιότητες, από στρατευμένους vegans μέχρι food bloggers, food stylists και social media influencers.

Κ: Προσπαθούσαμε να μπαίνουμε στην οπτική του κάθε χαρακτήρα, να βλέπουμε το πώς αντιλαμβάνεται τον κόσμο από την δική τους πλευρά.

Ιωάννα Κολλιοπούλου, Κατερίνα Μαυρογιώργη

Cast;

Γ: Η Δάφνη Λαμπρόγιαννη και η Κατερίνα Μαυρογιώργη (μαμά και κόρη αντίστοιχα) έχουν σηκώσει τη σειρά πάνω τους.

Κ: Τη Δάφνη την είχαμε δει λιγότερο στο σινεμά, αλλά μας εντυπωσίασε η ικανότητά της να παίζει σε όλο το spectrum των πραγμάτων. Έχει επίσης πολύ καλή αίσθηση της κωμωδίας, ενώ σε αντίθεση με αρκετούς ηθοποιούς που «κλειδώνουν» άπαξ και βρεθεί η ερμηνευτική κατεύθυνση μιας σκηνής, η Δάφνη παρέμενε ανοιχτή στο να ρισκάρει και δοκιμάσει πράγματα επί τόπου. Υπάρχει επίσης ο Βασίλης Κουκαλάνι ο οποίος υποδύεται τον Νίκολας, έναν τύπο που μιλάει αγγλικά και ελληνικά ταυτόχρονα (σαν τον Γιώργο δηλαδή), ο Βασίλης Μαγουλιώτης που κάνει τον αντίπαλο σεφ, ο Πάνος Παπαδόπουλος, η Ιωάννα Κολλιοπούλου, η Δώρα Μασκλαβάνου και πολλοί άλλοι, μεταξύ των οποίων και Ισπανοί ηθοποιοί.

Γ: Γενικά όλοι έχουν κάποια πολύ φυσικά αλλά και κάποια larger than life στοιχεία, ο Βασίλης (Μαγουλιώτης) έχει παίξει στο μεγαλύτερο εύρος αυτού του άξονα.

Κ: Ο Αντώνης Τσιοτσιόπουλος υποδύεται τον σκηνοθέτη, ιδέα του Γιώργου μάλιστα αυτή η επιλογή. Επίσης έχει ενδιαφέρον το ότι, μιας και ψάχναμε ανθρώπους γενικότερα δημιουργικούς, αρκετοί από το καστ έχουν ασχοληθεί με σεναριογραφία εκτός των άλλων.

Γ: Το γράφαμε επί COVID το σενάριο. Το καθυστερούσαμε μάλιστα ανά διαστήματα γιατί αρρωσταίναμε. Είχαμε πάει στον Πόρο για να πάμε να γράψουμε απομονωμένοι κάποια πράγματα μακριά από την τότε συνθήκη της πόλης.

Κ: Έχω ηχογραφήσει καυγά των τριών μας στο writer’s room – έχουν πολύ ενδιαφέρον οι καυγάδες μας γιατί είναι κατά έναν τρόπο καυγάδες επιχειρημάτων! (γέλια)

Γ: Επίσης, αναφορικά με το γεγονός ότι βρισκόμαστε σε μια streaming πλατφόρμα, η βασική διαφορά με την ελεύθερη τηλεόραση είναι ότι, ενώ η δεύτερη «πρέπει» να απευθύνεται κυριολεκτικά στους πάντες, η στρατηγική πίσω από την πλατφόρμα είναι να διαφοροποιηθεί ώστε ο άλλος να επιλέξει να πληρώσει τα χρήματά του εδώ και όχι αλλού – δε λέω κάποια μεγάλη σοφία εδώ, έτσι λειτουργεί η καλωδιακή επί της ουσίας.  

Τέλος, γνώμη για το άκρως controversial ζήτημα του «φαγητό στα αεροπλάνα»;

Γ: Παίρνουμε θέση σεναριακά στη σειρά. Ας πούμε απλά ότι όταν πετυχαίνει είναι πραγματικά αξιοθαύμαστο.

 

Η τηλεοπτική σειρά «Σωτέ» κάνει πρεμιέρα με διπλό επεισόδιο την Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2023, αποκλειστικά στον ANT1+.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured

Best of Network

Δεν υπάρχουν άρθρα για προβολή