Βαγγέλης Πούλιος

H νέα σας δουλειά κυκλοφόρησε την άνοιξη, 3 χρόνια μετά την προηγούμενη. Ήταν τόσο χρονοβόρα η δημιουργία/ηχογράφησή της;

Ως προς το κομμάτι της σύνθεσης, η δημιουργία του 2ου δίσκου ξεκίνησε πολύ πριν από την κυκλοφορία του, καθώς κομμάτια που συμπεριλαμβάνονται σ' αυτόν παίζονταν σε live μας ήδη από την εποχή που παρουσιάζαμε τον 1ο δίσκο. Η διαδικασία ωρίμανσης των κομματιών ήρθε λοιπόν φυσικά, μέσα από παίξιμο. Όταν νιώσαμε ότι το υλικό ήταν έτοιμο να ηχογραφηθεί κι εμείς έτοιμοι να ξαναμπούμε σε διαδικασία ηχογράφησης και μίξης, ξεκινήσαμε.

Κάποιοι λένε ότι τα δεύτερα άλμπουμ είναι πιο δύσκολα ως προς τη σύλληψή τους από τα πρώτα, τα τρίτα από τα δεύτερα κ.ο.κ. Συμφωνείτε ή πιστεύετε πως η πορεία είναι αντίστροφη;

Μάλλον δεν υπάρχει κανόνας. Στη δική μας περίπτωση, ο 1ος δίσκος γράφτηκε ως instrumental και η προσθήκη των φωνητικών από τη Μαρία έγινε ενώ τα κομμάτια είχαν ήδη ηχογραφηθεί και βρίσκονταν σε διαδικασία μίξης. Το Transitions είναι ουσιαστικά ο 1ος δίσκος που διαμορφώθηκε από τη ζωντανή αλληλεπίδραση όλων, οπότε αυτό διαφοροποίησε αρκετά την όλη διαδικασία. Πάντως, ως προς το κομμάτι της σύλληψης, θέλουμε να πιστεύουμε ότι με το πέρασμα του χρόνου και την τριβή, καταφέρνουμε όλο και περισσότερο να βγάζουμε προς τα έξω εκείνο που έχουμε στο μυαλό μας για τους M.A.t.E.

063mate_2.jpg

Ποιες ήταν οι κοινές σας αναφορές όταν αποφασίσατε να φτιάξετε το γκρουπ; Το γαλλικό dub ή ονόματα όπως π.χ. οι Red Snapper μού φαίνονται πιθανά σημεία επαφής…

Όντως υπήρχαν κοινές αναφορές, τόσο στο γαλλικό dub (σε γκρουπ όπως οι High Tone και οι Zenzile), όσο και στους Red Snapper. Επίσης μας ενέπνευσαν καλλιτέχνες της Ninja Tune σαν τους Cinematic Orchestra ή τον Amon Tobin, αλλά και της Warp Records –π.χ. οι Aphex Twin, Flying Lotus, Boards Οf Canada κ.ά.)

Το Transitions δείχνει ίσως πιο έντονα τον ηλεκτρονικό σας χαρακτήρα· είναι κάτι που επιλέξατε συνειδητά σαν κατεύθυνση ή κάτι που «απλώς» υπηρετούσε καλύτερα τα συγκεκριμένα κομμάτια;

Στο Transitions προσπαθήσαμε να διαφοροποιήσουμε το ηχητικό αποτέλεσμα σε σχέση με το πρώτο άλμπουμ. Τόσο οι συνθέσεις, όσο και οι τεχνικές ηχοληψίας που ακολουθήσαμε όντως έφεραν ένα πιο ηλεκτρονικό αποτέλεσμα. Μάλλον κι εμείς οι ίδιοι βρίσκουμε ακόμα τον χαρακτήρα μας και πειραματιζόμαστε πάνω σ’ αυτό.

063mate_3.jpg

Γενικώς, πώς έχει διαμορφωθεί/εξελιχθεί ο ήχος σας από το πρώτο τζαμάρισμα μέχρι την κυκλοφορία του Transitions;

Έχει διαφοροποιηθεί πάρα πολύ. Στην αρχή οι συνθέσεις αναπτύσσονταν χωρίς κάποια συγκεκριμένη δομή, περισσότερο αυτοσχεδιαστικά. Στη συνέχεια, αφού δισκογραφήθηκαν τα κομμάτια, απέκτησαν «αναγκαστικά» δομή, κάποιοι ψηφιακοί ήχοι αντικαταστάθηκαν με αναλογικούς και οι συνθέσεις ενισχύθηκαν με περισσότερες επιρροές από το φάσμα της ηλεκτρονικής μουσικής. Παρ’ όλα αυτά η διαδικασία της δημιουργίας των κομματιών παραμένει η ίδια: πολλές πρόβες και συνεχείς αυτοσχεδιασμοί.

Πώς προσεγγίζετε τα κομμάτια στο λάιβ; Σας ενδιαφέρει η –το δυνατόν– πιστή εκτέλεση της ηχογράφησης ή έχετε μια πιο ελεύθερη στρατηγική;

Η δομή των κομματιών κατά βάση ακολουθείται· στο ζωντανό παίξιμο όμως, ανάλογα με τη διάθεσή μας, ενίοτε κάποια μέρη διαστέλλονται, με ή χωρίς προηγούμενη συνεννόηση. Επίσης, κάποιες αλλαγές-προσθήκες που προτείναμε μετά την ηχογράφηση διαφοροποιούν το αποτέλεσμα από τα κομμάτια όπως τα ξέρει ο κόσμος. Και φυσικά υπάρχουν και τα «λάθη», τα οποία αν τύχει και προκύψουν είναι τελικά ευτύχημα, γιατί μας «ξυπνάνε» αστραπιαία από οποιαδήποτε μηχανικότητα. Το ίδιο επαναπροσδιορίζεται και η σειρά των κομματιών πριν ή καμιά φορά και κατά τη διάρκεια ενός λάιβ.

063mate_4.jpg

Πώς σας φαίνονται να κινούνται τα μουσικά πράγματα σήμερα στην Ελλάδα; Καταρχάς, πόση διαφορά βρίσκετε (αν βρίσκετε) μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης;

Αν και η μουσική βιομηχανία στις μέρες μας συνεχίζει να μας βομβαρδίζει με τόνους εμπορικής μουσικής, είτε μέσω ραδιοφώνου είτε μέσω τηλεόρασης, συνεχίζουν να υπάρχουν και νέοι μουσικοί-μπάντες που έχουν να προτείνουν έναν καινούριο, προσωπικό ήχο. Δυστυχώς τα μεγέθη είναι τελείως άνισα, αλλά ευτυχώς συνυπάρχουν.

Στην Αθήνα είναι πολύ πιο εύκολα τα πράγματα, καθώς υπάρχουν περισσότεροι συναυλιακοί χώροι για να παρουσιάσεις τη δουλειά σου και παράλληλα περισσότερος κόσμος για να σε υποστηρίξει. Στη Θεσσαλονίκη του 2016, οι χώροι όπου μπορείς να εμφανιστείς είναι ελάχιστοι και ο κόσμος αναπόφευκτα πιο περιορισμένος.

Στο επερχόμενο λάιβ της Αθήνας, τι θα μας παρουσιάσετε;

Θα παίξουμε επιλογές από το σύνολο της δισκογραφικής μας δουλειάς, όπως τις προσεγγίζουμε στο στούντιο τώρα, και θα αυτοσχεδιάσουμε πάνω σε 4-5 νέα κομμάτια που προβάρονται από το καλοκαίρι και νιώθουμε έτοιμοι να τα παρουσιάσουμε για πρώτη φορά στο κοινό.

Τι σχέδια έχετε για το μέλλον του σχήματος;

Αυτή τη στιγμή τζαμάρουμε στο στούντιο πάνω σε υλικό που έχουμε συγκεντρώσει για τον 3ο δίσκο, οπότε στόχος μας είναι να φτάσει στο κατάλληλο σημείο και να ολοκληρωθεί το επόμενό μας άλμπουμ. Σίγουρα θέλουμε να παίξουμε σε φεστιβάλ σε Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό, όπου τα είδη μουσικής με τα οποία ασχολούμαστε έχουν μεγαλύτερη απήχηση.

{youtube}6R9ys7Pt5j4{/youtube}

 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured