Βαγγέλης Πούλιος

Ως Sancho 003 συστήνονται οι Φώτης Σιώτας & Κώστας Παντέλης και αποτελούν ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα ντούο της σύγχρονης εγχώριας παραγωγής. Ο δεύτερος –εξαιρετικός– τους δίσκος (Muzga) κυκλοφόρησε πριν λίγους μήνες από την Inner Ear και στάθηκε αφορμή για την παρακάτω διαδικτυακή κουβέντα..

Ένα παλαιότερο άρθρο στην Καθημερινή, περιέγραφε το έργο σας ως την «ημιτελή μουσική της ερήμου». Ο συνηθέστερος χαρακτηρισμός που συναντά πάντως κανείς είναι ο όρος «κινηματογραφική μουσική». Εσείς πώς θα τη χαρακτηρίζατε;

Το γεγονός ότι η μουσική που παίζουμε είναι ορχηστρική, έχει συνοδεία βίντεο ή έχει χρησιμοποιηθεί σε παραστάσεις χορού, κάνει εύκολη την κατάταξή της στην κατηγορία του «κινηματογραφικού». Ίσως ο πρώτος όρος να είναι πιο αντιπροσωπευτικός, με την έννοια ότι στόχος μας δεν είναι οι τέλειες συνθέσεις, αλλά περισσότερο ο τρόπος με τον οποίον θα συνηχήσουν οι διάφορες καταβολές μας.

Δεδομένου ότι οι συνθέσεις του Muzga γράφτηκαν εξ αρχής για παραστάσεις χορού, διαφοροποιήθηκαν όταν αποφασίσατε να τις ηχογραφήσετε για έναν δίσκο;

Οι συνθέσεις και η βασική δομή παρέμειναν ως είχαν. Απλώς, επειδή ηχογραφήθηκαν χρονικά μετά τις παραστάσεις, διαφοροποιήθηκαν λίγο –κυρίως τυχαία, μιας και το μεγαλύτερο υλικό ηχογραφήθηκε ζωντανά και πια δεν συνόδευε κάποια άλλη δράση.

Sancho_2Σας απασχόλησε καθόλου αυτή η αποκοπή από την αρχική συνθήκη; Σκεφτήκατε ας πούμε πως, ιδωμένες αυστηρώς ως ηχητική δημιουργία, ίσως να φαινόταν κάπως ελλιπείς; Ή, αντιθέτως, ότι θα μπορούσαν να αναδειχθούν πληρέστερα;

Η ευχαρίστηση με τους Sancho είναι ότι παίζουμε ζωντανά. Ακόμα και η χρήση της λούπας γίνεται σε πραγματικό χρόνο –δεν είναι προηχογραφημένη. Το αποτέλεσμα που προκύπτει δεν επεξεργάζεται εκ νέου ώστε να εμπλουτιστεί περαιτέρω. Γι' αυτό και οι συνθέσεις που προκύπτουν έχουν το «παράδοξο» αυτής της δράσης.

Η εικόνα ποιον ρόλο παίζει;

Ως είθισται στην ορχηστρική μουσική, η εικόνα πάντοτε παίζει έναν σημαντικό ρόλο. Στην περίπτωσή μας, οι συνεργασίες με τους VJs Ανδρέα Καραουλάνη και Voltnoi, καθώς και με την ομάδα χορού Sinequanon, δημιουργούν πάντα  ένα επιπλέον κίνητρο.

Ήταν να πραγματοποιήσετε και μια κυκλοφορία στη βελγική εταιρεία Conspiracy. Τι απέγινε;

Εν τέλει δυστυχώς δεν πραγματοποιήθηκε. Λίγες εβδομάδες πριν την προκαθορισμένη ημερομηνία κυκλοφορίας, η εταιρεία αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα με το φορολογικό καθεστώς του Βελγίου, με αποτέλεσμα να παγώσουν όλες οι κυκλοφορίες της.

Δύο Θεσσαλονικείς οι οποίοι ζουν στην Αθήνα. Οι συνθήκες, οι προοπτικές για έναν μουσικό ή η γενικότερη λειτουργία των πραγμάτων είναι διαφορετικές στην πρωτεύουσα;

Οι συνθήκες και η γενικότερη λειτουργία είναι μάλλον οι ίδιες. Η Αθήνα βέβαια είναι μια μητρόπολη και επομένως ίσως εδώ να υπάρχουν περισσότερες προοπτικές...

Ποιο θεωρείτε το κυρίαρχο στοιχείο της μεταξύ σας επικοινωνίας; Τα κοινά βιώματα, οι κοινές μουσικές αναφορές, η μεταξύ σας σχέση...

Μάλλον όλα αυτά μαζί. Μεγαλώσαμε στην ίδια πόλη και γνωριζόμαστε χρόνια. Αυτή η οικειότητα είναι που δημιουργεί το αποτέλεσμα. Εύκολα και χωρίς αμηχανίες και εντάσεις.

Sancho_3

Τέχνη και κρίση. Πώς βλέπετε/βιώνετε τη σχέση των δύο;

Η καταστροφή φέρνει δημιουργία. Εφόσον η καταστροφή μέσω της κρίσης είναι δεδομένη, ελπίζουμε το ρητό να επαληθευτεί.

Πώς κρίνετε την αντίδραση της ελληνικής κοινωνίας απέναντι σε ό,τι της συμβαίνει;

Χωρίς να βγάζουμε τους εαυτούς μας απ’ έξω, θεωρούμε πως η ελληνική κοινωνία βρίσκεται εδώ και χρόνια σε μια ψυχωτική απάθεια, ζώντας σε ένα παράλληλο σύμπαν...

Η παρούσα δυσμένεια αντικατοπτρίζεται στη μουσική σας;

Πιθανότατα ναι. Ζούμε στην Αθήνα και παίζουμε μουσική στο τώρα.

Το μέλλον των Sancho 003;

Αυτό δεν το γνωρίζουμε ούτε εμείς. Απλώς ελπίζουμε να συνεχίσουμε να παίζουμε ζωντανά, να κάνουμε κάποια στιγμή μια τρίτη ηχογράφηση και να προσπαθήσουμε να εξελιχθούμε μουσικά –αλλά και όχι μόνο– μέσα από αυτό.

{youtube}6zLo3lBxq0U{/youtube}

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured