Οι Vlastur Megacorp. δεν είναι άλλοι από το live project του Vlastur, ο οποίος βρίσκεται αρκετά χρόνια στα μουσικά πράγματα και έχει διακριθεί για τις συνεργασίες του με τη Λένα Πλάτωνος και τους Palyrria. Πρόκειται για έναν καλλιτέχνη που έχει καταφέρει να συνδέσει επιτυχημένα τα σύγχρονα electro ακούσματα με την παραδοσιακή μουσική της Μεσογείου, όπως μπορεί να διαπιστώσει και το αθηναϊκό κοινό με την ευκαιρία της συμμετοχής του στο φετινό Earthdance Festival, αύριο το Σάββατο (26/9) στο Κτήριο 56 του Κέντρου Ελληνικός Κόσμος…
Έχετε ζήσει σαν μουσικός τόσο τη δεκαετία του 1980 όσο κι εκείνη του 1990 και βέβαια την τρέχουσα. Ποια είναι η πορεία της μουσικής από δεκαετία σε δεκαετία στην Ελλάδα και τον κόσμο;
Κάθε δεκαετία είχε συναρπαστικές στιγμές. Μέσα από τη δεκαετία του 1980 αναδύθηκε η κληρονομιά του punk και το new wave, τα οποία στην πορεία ενσωμάτωσαν διάφορες χορευτικές μουσικές φόρμες (funk, reggae, κτλ.). Όλα αυτά, φιλτραρισμένα από έντονο ηλεκτρονικό ήχο, φτάσανε κατόπιν στα 1990s, όπου άνθισε το trip hop, το drum ‘n’ bass και οι διάφορες dance φόρμες (house, techno, trance). Για να μην μακρηγορώ, κάτι ανάλογο έγινε και στα ’00s. Λόγου χάρη, από το dub γεννήθηκε το dubstep. Σίγουρα λοιπόν υπάρχει εξέλιξη. Όσον αφορά στην Ελλάδα, πάντα υπήρχαν ταλαντούχοι καλλιτέχνες οι οποίοι συμβάδιζαν με τις δεκαετίες που διανύσαμε, πράγμα το οποίο συνεχίζεται και σήμερα. Δυστυχώς όμως τα media μας έχουν επιβάλλει όλο αυτό το κακό Las Vegas σόου (σκυλάδικα), εμπλουτισμένο μάλιστα με rock επιρροές και βλακώδη στιχάκια τα οποία προσβάλουν την νοημοσύνη του καθενός. Στα 1980s, για όσους τουλάχιστον θυμούνται, θεωρείτο πολύ κιτς ακόμη και από τα mainstream club να παίζονται σκυλάδικα.
Ποιο είναι κατά τη γνώμη σας το νόημα ενός «παγκόσμιου» φεστιβάλ, όπως το Earthdance όπου θα εμφανιστείτε αύριο;
Aπό ό,τι γνωρίζω, το Earthdance Festival είναι ένα παγκόσμιο μουσικό project με θέμα την ειρήνη στον πλανήτη.
Πώς σας φαίνεται η Ελλάδα εν μέσω εκλογών;
Πολιτικά απέχω συνειδητά. Δεν έχω καν τηλεόραση στο σπίτι. Όμως αν αφουγκραστείς λίγο τους απλούς ανθρώπους γύρω σου διαπιστώνεις ότι υπάρχει αγανάκτηση και ότι οι πολιτικοί νοιάζονται για το πορτοφόλι τους παρά για τον τόπο. Δυστυχώς υπάρχει σοβαρό πρόβλημα.
Μιλήστε μου για το Interaxion Dub. Από τι ανάγκη προέκυψε;
Το Interaxion Dub είναι το πρώτο μου προσωπικό project. Για χρόνια ήμουν μέλος σε groups όπως οι Palyrria και οι Direct Connection, καθώς και συνεργάτης της Λένας Πλάτωνος. Έτσι αποφάσισα να δοκιμάσω και κάτι άλλο, σε πιο ατομικό επίπεδο. Λόγω μουσικών υποχρεώσεων με τους παραπάνω, χρειάστηκαν τελικά τρία χρόνια για να υλοποιηθεί το project (Ιούλιος 2009). Ουσιαστικά πρόκειται για τα highlights από όλο μου το μουσικό ταξίδι μέχρι τώρα.
Τι σύνδεση μπορεί να έχει η καλλιτεχνική παράδοση της Μεσογείου με μουσικά είδη όπως το psydub, το dubstep και το drum ‘n’ bass, με τα οποία και συνυπάρχει στις μουσικές σας;
Δεν κάνω κάτι καινούργιο. Από τις αρχές του περασμένου αιώνα (Claude Debussy) μέχρι τις μέρες μας (Brian Eno), oι Δυτικοί μουσικοί δημιουργούσαν υβρίδια βασιζόμενοι στον ήχο της εποχής τους και στις διάφορες παραδοσιακές μουσικές όλου του κόσμου. Αυτή η ενδιαφέρουσα προσέγγιση με γοήτευσε τόσο σαν ακροατή όσο και σαν μουσικό. Προσπάθησα λοιπόν να κάνω κάτι ανάλογο.
Πόσο διαφορετική θεωρείτε τη δυναμική σας, όταν λειτουργείτε ως Vlastur και όταν είστε με τη live σύνθεσή σας, ως Vlastur Megacorp.;
Σίγουρα υπάρχει διαφορά. Η μια κατάσταση είναι ατομική και η άλλη συλλογική. Όσον αφορά το Μegacorp., υπάρχει ένας βασικός πυρήνας γύρω από μένα (μπάσο) τον Δημήτρη Σάντα a.k.a. Dark Elf (ηλεκτρονικά) και τον
Σπυρο Κ. (τύμπανα). Επίσης συμμετέχει ο Pan Kaperneka (πνευστά) και η Helena S. (φωνητικά).
Ganja Man: δεν μπορώ να μην σας ρωτήσω τη γνώμη σας για την αποποινικοποίηση της κάνναβης…
Για ολόκληρες χιλιετηρίδες η ανθρωπότητα χρησιμοποιούσε την κάνναβη για την κάλυψη πολλών αναγκών της καθημερινής ζωής (διατροφή, ένδυση, θεραπευτικό και ευφορικό μέσο). Εδώ και 70 χρόνια βρίσκεται εκτός νόμου. Γιατί άραγε; Συνήθως ο άνθρωπος δημιουργεί τερατουργήματα και όχι η φύση. Η γνώμη μου λοιπόν είναι θετική προς αυτό το θέμα. Το βλέπω όμως λίγο δύσκολο να γίνει, γιατί θα πληγεί η παραοικονομία. Και όχι μόνο…
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια – όχι απαραίτητα μουσικά;
Αν εξαιρέσω κάποιες μουσικές συνεργασίες με άλλους καλλιτέχνες που πρόκειται να γίνουν στο άμεσο μέλλον, δεν έχω σχέδια! Προτιμώ να ζήσω το παρόν…