Τζιμ Ντοτζ, Φαπ
Εκδόσεις Κυψέλη, 2024
Μετάφραση: Αντώνης Καλοκύρης
σελ: 112
Οι Εκδόσεις Κυψέλη είναι πια γνωστές για την κυκλοφορία ποιοτικών, καλαίσθητων και σημαντικών βιβλίων, που έχουν συχνά ανασυρθεί από το χρονοντούλαπο της λογοτεχνικής κληρονομιάς. Στο «Φαπ», ένας παππούς με τον εγγονό του περνούν τις ημέρες τους με πολύ γέλιο και ακόμα περισσότερο ουίσκι. Όσο και αν έχουν από κοινού στιγματιστεί από τραγικές εμπειρίες, δε σταματούν να αντιμετωπίζουν τη ρευστή τους πραγματικότητα με χιούμορ, που αγγίζει τα όρια του κυνισμού, ενώ παρηγορούνται από την αμοιβαία τους αγάπη και χάρη σε ένα χαριτωμένο και αρτσούμπαλο γουρούνι, τον Σαγόνια. Ξαφνικά, κρίσιμο ρόλο στην καθημερινότητά τους θα παίξει η εμφάνιση της Φαπ, μιας ζωηρής πάπιας που τρώει υπερβολικά και πίνει ουίσκι. Το «Φαπ» είναι ένα σύγχρονο παραμύθι που πραγματεύεται τον θάνατο με χιουμοριστικό τρόπο και την ανέλπιστη απόπειρα του ανθρώπου να παραβεί τους αμείλικτους νόμους της φύσης.
Δημήτριος Μαμαλούκας, Τα Παράξενα Χριστούγεννα του κυρίου Σέριμαν
Εκδόσεις Μονόκλ, 2024
σελ: 112
Αν και ο συγγραφέας είναι γνωστός για τα αστυνομικά του μυθιστορήματα, σε αυτήν την υπαρξιακή νουβέλα με μεταφυσικά στοιχεία, που η ιστορία διαδραματίζεται την περίοδο των Χριστουγέννων, επιχειρεί κάτι διαφορετικό. Ο κύριος Σέριμαν είναι ένας μοναχικός μεσήλικας που απολαμβάνει το βόλεμα της ρουτίνας, η οποία αφιερώνεται κυρίως στο κομμάτι της δουλειάς του. Όλα αλλάζουν όταν μπροστά του εμφανίζεται ο Πασκάλ, ένας αγγελιοφόρος που τον ενημερώνει ότι συγκαταλέγεται ανάμεσα στους εκλεκτούς. Έχει τη δυνατότητα να χαρίσει τη ζωή σε κάποιον που έχει πεθάνει το πολύ μέσα σε μια ώρα, θυσιάζοντάς όμως έτσι τον εαυτό του. Ενώ αρχικά ο κύριος Σέριμαν δεν μπορεί να δεχτεί ότι αυτή η συνάντηση συνέβη στην πραγματικότητα, η γνωριμία του με την άρρωστη μικρή Μαντλίν, θα ανατρέψει τα πάντα στη ζωή του.
Παύλος Παυλίδης, Αυτή είναι η Γειτονιά μου Σκύλε
Εκδόσεις Καστανιώτη, 2024
σελ: 106
Ο Παύλος Παυλίδης είναι ένας από τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους της ελληνικής ροκ και εναλλακτικής σκηνής. Γνωστός από τη συμμετοχή του στα Μωρά στη Φωτιά και την πετυχημένη διαδρομή του με τα Ξύλινα Σπαθιά αλλά και τη σόλο πορεία του, παρέα με τους B Movies και τους Hotel Alaska, για χρόνια αιωρούνταν η φήμη ότι θα εξέδιδε ένα βιβλίο με ποιήματα. Το πλήρωμα του χρόνου έφθασε και παρέα με τις εκδόσεις Καστανιώτη παρουσιάζουν κάποια ολοκαίνουρια ποιήματα που έχουν κοινούς άξονες με τα τραγούδια του και όχι μόνο. Είναι διάχυτη η φυσιολατρία, ο ερωτισμός, ο θαυμασμός προς τη γυναίκα, η παιδικότητα, οι αναφορές σε θρησκευτικά κείμενα, η ειρωνεία, η αλυσιτέλεια, ο χώρος, ο χρόνος, τα ταξίδια… Ο ποιητικός αυτός κόσμος βρίθει αναμνήσεων, εικόνων και χρωμάτων.
Εντουάρ Λουί, Η Μονίκ Δραπετεύει
Εκδόσεις Αντίποδες, 2024
Μετάφραση: Στέλα Ζουμπουλάκη
σελ: 144
Ο Εντουάρ Λουί είναι ένας από τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους της σύγχρονης αυτομυθοπλασίας. Οι εκδόσεις Αντίποδες έχουν αναλάβει τη μεταφορά του έργου του στα ελληνικά και έχουν συνεισφέρει στην ευρεία αναγνώριση που έχει σημειώσει ο συγγραφέας στην Ελλάδα, ειδικά στο νεανικό κοινό. Αυτήν τη φορά επιστρέφει με μια καινούρια ιστορία βγαλμένη από την ίδια του τη ζωή, που αφορά τη συνέχεια των νευρώσεων που δυσκολεύουν τους ανθρώπους να εξελιχθούν και έτσι αντιμετωπίζουν συχνά τα ίδια εμπόδια. Ο συγγραφέας αφηγείται τη νέα ζωή της μητέρας του, συνεχίζοντας την πορεία της μετά το «Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας», η οποία έχει πλέον μετακομίσει στο Παρίσι αλλά ο νέος της σύντροφος έχει πολλά κοινά με τον πατέρα του, δηλαδή κακοποιητική συμπεριφορά και εθισμό με το αλκοόλ. Η ένταση βρίσκεται σε έξαρση σε μια χρονική στιγμή που ο συγγραφέας βρίσκεται μακριά από το Παρίσι και συγκεκριμένα, στην Αθήνα και αποτυπώνει την αγωνία του για την κατάσταση της μητέρας του και τις αποφάσεις που πρέπει άμεσα η ίδια να πάρει.
Χρήστος Βακαλόπουλος, Νέες Αθηναϊκές Ιστορίες
Εκδόσεις Εστία, 1989
σελ: 110
Οι Εκδόσεις Εστία προχωρούν τις ανατυπώσεις του συνολικού έργου του Χρήστου Βακαλόπουλου και ευελπιστούν λίαν συντόμως να ολοκληρώσουν αυτήν την αποστολή. Ο συγγραφέας, αν και χαμένος πρόωρα, πρόλαβε να δημιουργήσει τη δική του ατμόσφαιρα και το δικό του χαρακτηριστικό στυλ που είναι προφανές σε όλα του τα λογοτεχνήματα. Οι Νέες Αθηναϊκές Ιστορίες είναι μια συλλογή διηγημάτων, καταγεγραμμένα σε μορφή δίσκου, προφανώς λόγω της αγάπης του για τη μουσική και το ραδιόφωνο, με τη συνηθισμένη κινηματογραφική υφή που χαρακτηρίζει τις αφηγήσεις του, προφανώς προερχόμενη από την ενασχόλησή του με τον κινηματογράφο. Τα διηγήματα αυτά αναφέρονται σε απλές καθημερινές ιστορίες που έχουν ως επίκεντρο το αστικό τοπίο. Ο συγγραφέας πίστευε ότι η Αθήνα είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πολύ, με υποστρώματα πολυποίκιλα, ξεχωριστά και πολλά υποσχόμενα.
Κωνσταντίνος Τσάβαλος, Mixtape
Εκδόσεις Μεταίχμιο, 2024
σελ: 160
Ο Κωνσταντίνος Τσάβαλος είναι δημοσιογράφος, που γράφει κυρίως για τη μουσική και έχει εκδώσει τέσσερις μουσικές βιογραφίες (Freddie Mercury, Rolling Stones, Pink Floyd, Maneskin) από τις εκδόσεις Οξύ και το μυθιστόρημα "Ντοπαμίνη" από τις εκδόσεις Βαχκικόν. Πρόσφατα κυκλοφόρησε το "Mixtape", ένα comic που περιλαμβάνει απόκρυφες ιστορίες από το χώρο της ευρύτερης ποπ και ροκ κουλτούρας, σχεδιασμένες από τον Αντώνη Βαβαγιάννη, γνωστό και ως Κουραφέλκυθρο. Είναι 24 ιστορίες που έχει διασταυρωθεί η αξιοπιστία τους και αφορούν μύθους και φήμες που έχουν εν τέλει συμβεί στην πραγματικότητα. Ο τίτλος της κάθε ιστορίας προέρχεται από ένα τραγούδι από την δισκογραφία του αντίστοιχου μουσικού ή συγκροτήματος και ανταποκρίνεται στα δρώμενα εντός της. Κάποια από τα ονόματα που αναφέρονται στο comic είναι οι Last Drive, οι Garbage, οι Guns n’ Roses, ο Michael Jackson, o Leonard Cohen, ο Nick Cave κ.α.
Λένα Διβάνη, Εγώ ο Ζάχος Ζάχαρης
Εκδόσεις Πατάκη, 2024
σελ: 168
Πρόσφατα, ανατυπώθηκε από τις εκδόσεις Πατάκη το βιβλίο "Εγώ ο Ζάχος Ζάχαρης" της Λένας Διβάνη, μια ιστορία που πρωταγωνιστεί ένας γάτος, ο Ζάχος, που υπήρξε στην πραγματικότητα στο πλευρό της. Τα ζώα έχουν σοφία. Έτσι και ο Ζάχος, όπως έχει πει η συγγραφέας, είναι λες και έχει σπουδάσει ανθρωπολογία. Κοιτάζει τον κόσμο με απορία και περιέργεια, αλλά όλο το σκοτάδι δεν μπορεί να τυλίξει το φως που εκπορεύεται από μέσα του. Οι σελίδες του βιβλίου είναι εμποτισμένες με χιούμορ και τρυφερότητα. Γράφτηκε το 2012, μια εποχή που η χώρα βρισκόταν σε καθεστώς μνημονίων. Μέσα σε όλες αυτές τις αλλεπάλληλες κοινωνικές εκρήξεις, η συγγραφέας αποφάσισε να αφιερώσει ένα βιβλίο στον πρόσφατα τότε χαμένο γάτο της, για να τονίσει τη δίχως όρους αγάπη που προσφέρουν τα ζώα και την ακεραιότητα που τα χαρακτηρίζει.
Χαρούκι Μουρακάμι, Νότια των συνόρων, δυτικά του ήλιου
Εκδόσεις Ψυχογιός, 2010
Μετάφραση: Βασίλης Κιμούλης
σελ: 306
Ο διάσημος Ιάπωνας συγγραφέας είναι γνωστός για τα μυθιστορήματά, που είναι βαθιά ανθρώπινα, που ο έρωτας εισέρχεται στις καρδιές των ηρώων του και τους κάνει να αναθεωρούν για τη ζωή παίρνοντας τελεσίδικες αποφάσεις. Έτσι και στο Νότια των συνόρων, δυτικά του ήλιου», ένα μυθιστόρημα που κυκλοφόρησε το 1992, ο συγγραφέας αφηγείται την ιστορία του Χατζίμε, ενός μεσήλικα οικογενειάρχη με σύζυγο, δύο παιδιά και ιδιοκτήτη τζαζ μπαρ. Όλα φαίνονται ιδανικά αλλά εκείνος έχει συνέχεια την αίσθηση της έλλειψης. Όσο και αν προσπαθεί, αυτό το κενό τον κατατρώει και γεμίζει μόνο όταν συναντάει μετά από πολλά χρόνια τον παιδικό του έρωτα, τη Σιμαμότο. Αυτή η διαβολική σύμπτωση φέρνει αναταράξεις στη ζωή του και ο Χατζίμε είναι έτοιμος να τινάξει τα πάντα στον αέρα ακολουθώντας τυφλά τη μυστηριώδη γοητεία και την εσωστρέφεια της Σιμαμότο. Αυτή η επανασύνδεση είναι ικανή να φέρει τα πάνω κάτω ανεπιστρεπτί, αν αμφότεροι το επιτρέψουν.
Πιέρ Παζολίνι, Αλάνια
Εκδόσεις Gutenberg,2024
Μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής
σελ: 340
Το μυθιστόρημα αυτό εκδόθηκε το 1955 και εξ αρχής διαφαινόταν ότι ο Παζόλινι ήταν ένας καλλιτέχνης που ενοχλούσε με τη διεισδυτική και αιρετική του ματιά. Πολλές ήταν οι φορές που ο πολιτικός κόσμος εναντιώθηκε με το συγκεκριμένο βιβλίο αλλά στο τέλος ο μεγάλος Ιταλός σκηνοθέτης δικαιώθηκε. Με κινηματογραφική οπτική που θυμίζει την πρώιμη φιλμογραφία του και τολμηρή γλώσσα για την εποχή, η ιστορία αφορά τη σκοτεινή πλευρά της Ρώμης μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και τις κοινωνικές ομάδες που βρίσκονται στο περιθώριο μέσα από μια φτωχοπαρέα, τα μέλης της οποίας που μπλέκονται σε διάφορα κωμικοτραγικά γεγονότα προκειμένου να επιβιώσουν. Είναι μια ποιητική ματιά στα παιδιά των πόλεων που βρίσκονται στην άλλη πλευρά της ιστορίας, αυτής που παραμένει αθέατη και αδικημένη. Ήταν προφανές ότι εξ αρχής οι πονεμένοι, απλοί και κουρασμένοι άνθρωποι είχαν βρει έναν σύμμαχο στο πλευρό τους.
Μάνος Χατζιδάκις, Τα σχόλια του τρίτου
Εκδόσεις Ίκαρος, 1980
σελ: 224
Όσες σελίδες και αν γραφτούν, είναι δύσκολο να αντικαταστήσουν τις ατελείωτες ώρες ανάλυσης που δεν αρκούν για να αποδώσουν όχι μόνο το καλλιτεχνικό εκτόπισμα του Μάνου Χατζιδάκι, αλλά και την ιδιαίτερη ιδιοσυγκρασία του, με έναν μοναδικό συνδυασμό καυστικότητας και ευαισθησίας, τον οποίο διέθετε. Ωστόσο, οι εκδόσεις Ίκαρος κάνουν μια εξαιρετική αξιόλογη προσπάθεια να ξαναζωντανέψουν τον κόσμο του Τρίτου Προγράμματος της ΕΡΤ, όπως στήθηκε από τον ίδιο τον Χατζιδάκι τη διετία 1978 – 1980 μέσω αυτής της ανατύπωσης. Πρόκειται για ένα αμάγαλμα ιστορικών τοποθετήσεων του μεγάλου συνθέτη, που με χειρουργική ακρίβεια ανέτεμνε τη φύση και τις παθογένειες του νεοελληνισμού. Τα κείμενα αυτά αποδεικνύουν τη σημασία του εκλιπόντος για τα ελληνικά δρώμενα και τον συστήνουν σε νέο κοινό που δεν είναι εξοικειωμένο με τη μουσική και την παρουσία του.
Παντελής Βλαχόπουλος, Παναγιώτης Γιαννάκης: Τρωτός άτρωτος
Εκδόσεις Διόπτρα, 2024
σελ: 472
Ο δημοσιογράφος Παντελής Βλαχόπουλος επί 1 χρόνο σκιαγραφούσε το πορτρέτο του Έλληνα θρυλικού μπασκετμπολίστα κάνοντας ένα μεγάλο νοητό ταξίδι στη ζωή και την καριέρα του. Από τα παιδικά χρόνια μέχρι τις σπουδαίες διακρίσεις του, το 1987, το 2005, την πορεία του ως αθλητής και προπονητής, όλα αυτά συμπληρώνονται σε αυτό το χάρτινο παλ της βιογραφίας του. Είναι ένα βιβλίο που πραγματεύεται το κίνητρο, το όνειρο, την επιθυμία, , τη φτώχεια την αποτυχία, την επιτυχία, την κατάκτηση και τη δύναμη της ομαδικότητας. Ο «Δράκος» του ελληνικού μπάσκετ παρατηρεί τον εαυτό του με τα χρόνια και ξετυλίγει το κουβάρι μιας ολόκληρης ζωής.
Χιρόμι Καουακάμι, Ο Σενσέι και ο Χαρτοφύλακας
Εκδόσεις Άγρα, 2024
Μετάφραση: Μαρία Αρώνη, Κιόκο Σιμπαγιάμα
σελ: 288
Εκείνη ζει μόνη της, είναι 40 ετών και εργάζεται σε γραφείο. Εκείνος είναι συνταξιούχος, 70 ετών και παλιός καθηγητής ιαπωνικών όταν εκείνη ήταν στο σχολείο. Βρίσκονται τυχαία σε ένα μπαρ και σιγά σιγά αναπτύσσεται μεταξύ τους μια πολύ ισχυρή σχέση. Μέσα στα φαγοπότια μιας ζεστής και ονειρικής ατμόσφαιρας που περικυκλώνει τους δύο πρωταγωνιστές, καταρρίπτονται τα στερεότυπα, οι προκαταλήψεις, σπάνε τα στεγανά και οι δύο αυτοί μοναχικοί άνθρωποι έρχονται πιο κοντά καταργώντας τη διάσταση των γενεών. Η συγγραφέας περιλαμβάνει και την ιστορία δώρο "Parade", η οποία διαδραματίζεται μια νωχελική καλοκαιρινή των δύο.
Δημήτρης Τανούδης, Το Μούδιασμα
Εκδόσεις Στερέωμα, 2024
σελ: 88
Η νουβέλα του Δημήτρη Τανούδη που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Στερέωμα προκαλεί κυριολεκτικά και μεταφορικά μούδιασμα. Ένας άντρας αναστοχάζεται πάνω στη σχέση με τον εαυτό του και το παιδί του. Έχει αγοράσει κάποια δώρα για να τα στείλει στον γιο του που βρίσκεται στην άλλη άκρη της πόλης. Όσο βαδίζει στους δρόμους της πόλης, τόσο συναντάει στα πρόσωπα των περαστικών την ίδια φευγαλέα νεκρή επαφή, αυτό το μούδιασμα, όπως υπάρχει και στη σχέση σου με το παιδί του. Το περπάτημα γίνει η αφορμή για να αντικρίσει τον εαυτό του κατάματα.
Βασιλική Πέτσα, Δεν θα Αργήσω
Εκδόσεις Πόλις, 2024
σελ: 144
Η 15η Απριλίου 1989 αποτελεί μια μαύρη σελίδα στην ιστορία της Μεγάλης Βρετανίας και του ποδοσφαίρου. Στον αγώνα Λίβερπουλ - Νότιγχαμ Φόρεστ που έλαβε χώρα στο στάδιο Χίλσμπορο του Σέφιλντ, έχασαν τη ζωή τους 97 οπαδοί της Λίβερπουλ και τραυματίστηκαν συνολικά 776 άτομα. Η νοσηρή ατμόσφαιρα προκλήθηκε από τον υπερβολικό συνωστισμό και τη λανθασμένη εκτίμηση της αστυνομίας. O πρωταγωνιστής του βιβλίου βίωσε αυτό το τραγικό γεγονός χάνοντας έναν φίλο του. Αρκετά χρόνια μετά, έχει πια φτιάξει τη δική του οικογένεια και τη δική του επιχείρηση. Όμως η δραματική αυτή ανάμνηση καραδοκεί στη γωνία και τον κατατρώει σε όλη του τη ζωή. Η συγγραφέας ανακαλεί μια μακρινή ποδοσφαιρική τραγωδία και της προσδίδει τη σύγχρονη ματιά της για να θίξει τα ζητήματα ψυχικής υγείας, τα τραύματα και την ασύνδετη συχνά συσχέτιση μιας φαινομενικά τακτοποιημένης ζωής με τον άτακτο ενδότερο κόσμο του καθενός.
Νάιαλ Ουίλλιαμς, Τέσσερα Ερωτικά Γράμματα
Εκδόσεις Δώμα, 2024
Μετάφραση: Δέσποινα Κανελλοπούλου
σελ: 392
Ένας μεσήλικας και μια νεαρή, Ιρλανδοί και οι δύο, που δε γνωρίζονται, αποφασίζουν να ακολουθήσουν τα όνειρά τους. Δεν ξέρουν αν τα βήματα που κάνουν θα τους οδηγήσουν πράγματι στον προορισμό τους αλλά είναι ζωτικής σημασίας να τα πραγματοποιήσουν. Αυτός θέλει να αφήσει πίσω την παλιά του ζωή και ασχοληθεί με τη ζωγραφική. Αυτή θέλει να αφήσει πίσω το επαρχιακό περιβάλλον για να εγκατασταθεί στο Δουβλίνο. Με τρυφερότητα και μαγικό ρεαλισμό, ο συγγραφέας γράφει για τα στάδια του πεπρωμένου και όσα συμβαίνουν ενδιάμεσα όταν κάποιος βαδίζει το μονοπάτι της μοίρας του.
Δήμητρα Λουκά, Η Περσεφόνη στο Στόμα του Λύκου
Εκδόσεις Κίχλη, 2024
σελ: 144
Η συγγραφέας παρουσιάζει μια διαφορετική παραλλαγή του μύθου της Περσεφόνης αναμειγνύοντας παραδοσιακά και σύγχρονα στοιχεία μέσα από μια σειρά διηγημάτων. Με νέα δεδομένα, αλλαγές στα πρόσωπα, τον χώρο, τον χρόνο και ανατρεπτική γραφή, γεμάτη από χιούμορ, η μυθική ηρωίδα Περσεφόνη αναπλάθεται με καινούριες διαστάσεις και επινοητικότητα ενώ μάνα και κόρη, η Δήμητρα και η Περσεφόνη, χρησιμοποιούνται ως μέσα για την ανασκαφή των πατριαρχικών κανόνων της κοινωνίας που παραμένουν αλώβητοι παρά το πέρας του χρόνου.
Χανς-Όκε Λίλγια, Στήβεν Κινγκ : Πέντε Δεκαετίες Γεμάτες Ιστορία
Εκδόσεις Κλειδάριθμος, 2024
Μετάφραση: Μιχάλης Μακρόπουλος
σελ: 184
Ο Χανς-Όκε Λίλγια είναι Σουηδός. Είναι ο δημιουργός της ιστοσελίδας που ονομάζεται «Βιβλιοθήκης Λίλγια – Ο κόσμος του Στίβεν Κινγκ», της ιστοσελίδας με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, που δημοσιεύει τα νέα του Στήβεν Κινγκ. Διαβάζει τα βιβλία του Βασιλιά του Τρόμου από το 1996, τον έχει συναντήσει τρεις φορές, του έχει πάρει συνέντευξη δύο φορές και είναι γενικά γνωστός παθιασμένος, ορκισμένος λάτρης / μελετητής του Στήβεν Κινγκ. Ο συγγραφέας προσφέρει μια βιογραφία του Κινγκ, από την πρώτη του εμφάνιση με το «Κάρι» το 1974 μέχρι σήμερα, κάνοντας αναφορές στη συνολική του βιβλιογραφία που απαριθμεί αισίως 87 έργα και αποτυπώνοντας λεπτομέρειες για τη ζωή και την καριέρα του, όπως το σοβαρό ατύχημα που είχε κάποτε και παραλίγο να κοστίσει τη ζωή του, οι κινηματογραφικές διασκευές στα βιβλία του, το ακυκλοφόρητο έργο του κ.α.
Ελευθερία Θανούλη, Ιστορία και Κινηματογράφος
Εκδόσεις Πεδίο, 2024
Μετάφραση: Γιώργος Παπαδημητρίου
σελ: 480
Το βιβλίο της Θανούλη πραγματεύεται το διακύβευμα της μεγάλης οθόνης. Προσπαθεί να επανατοποθετήσει τον κινηματογράφο στο βάραθρο που του αρμόζει, χρησιμοποιώντας την ιστοριογραφία του 20ου και του 21ου αιώνα και συνδυάζοντας διάφορες πτυχές της σύγχρονης καθημερινότητας, οι οποίες διαμορφώνουν τις κινηματογραφικές ιστορίες. Με αυτήν την πρωτοποριακή βάση, αποπειράται να επανασυστήσει τον κινηματογράφο σε μια εποχή που ενώ κερδίζει χώρο μέσα από τις τηλεοπτικές πλατφόρμες, ταυτόχρονα συρρικνώνονται οι σκοτεινές αίθουσες και το ζήτημα της τεχνητής νοημοσύνης μοιάζει αβέβαιο και ζοφερό.
Γιώργος Κτενάς, Πολυτεχνείο - Ένα παραμύθι που δεν λέει παραμύθια
Εκδόσεις Red n’ Noir, 2024
σελ: 48
Αυτό το παραμύθι υπάρχει για να καταβαραθρώσει τα παραμύθια και τις φήμες που έχουν κτιστεί γύρω από την ηρωική εξέγερση των φοιτητών του Πολυτεχνείου. Ο Κτενάς απεικονίζει την εξέγερση του Πολυτεχνείου με παραστατικότητα και ρεαλισμό. Με την εικονογραφημένη αφήγησή του, ταιριαστή για μικρούς και μεγάλους. Πλάθοντας ένα περιβάλλον που συσχετίζεται με τους νεκρούς του Πολυτεχνείου, το νεαρότερο θύμα της Χούντας διηγείται όσα δεν πρέπει ποτέ να ξεχαστούν. Το comic αποτελεί αξιοσημείωτη και βαρυσήμαντη στάση για την ιστορία, την εθνική κληρονομιά και τη σύγχρονη βιβλιογραφία.
Στέφανος Τσιτσόπουλος, Η Ανθούλα Σταθοπούλου στην Εγνατία με νεύρα
Εκδόσεις Αρμός, 2024
σελ: 256
Ο Στέφανος Τσιτσόπουλος στήνει μια ιστορία για τη Θεσσαλονίκη της καρδιάς του. Στα μέσα της δεκαετίας του ’90, μια παρέα ξεκινάει μια κατάδυση στη ζωή της ποιήτριας και θεατρικής συγγραφέα Ανθούλας Σταθοπούλου – Βαφοπούλου, η οποία έφυγε στα 27 της χρόνια από φυματίωση. Ερευνώντας τον βίο της, ανακαλύπτουν την αλήθεια, με φόντο την ποιητική και rock n’ roll ενέργεια της πόλης που βρίσκεται κάπου ανάμεσα στον Ντίνο Χριστιανόπουλο, τον Νίκο Γαβριήλ Πεντζίκη, τα Μωρά στη Φωτιά, το Berlin, την Προξένου Κορομηλά και πολλές ακόμα σημαντικές ψηφίδες που στήθηκαν αντίθετα στον συντηρητισμό της συμπρωτεύουσας.