Alkis Niilend - Televised Dream (ΠΚmusic)
Στις 17 Οκτωβρίου, o κιθαρίστας και συνθέτης Άλκης Νίλεντ θα παρουσιάσει το ντεμπούτο άλμπουμ του με τίτλο Televised Dream στο Half Note Jazz Club. Ορμώμενος από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, βρίσκεται λίγο έως πολύ με το πτυχιακό του υλικό στην PKmusik του Πέτρου Κλαμπάνη. Μαζί του είναι και οι Αναστασία Κωνσταντινίδου (vocals), Δημήτρης Τσάκας (alto sax), Γιάννης Παπαδόπουλος (piano), Κίμων Καρούτζος (upright bass) και Δημήτρης Κλωνής (drums), και καταπώς λέει και ο ίδιος τα singer-songwriter “indie”, ambient και εξω-jazz ακούσματα, σχηματοποίησαν τη φόρμα στο ντεμπούτο, με συναισθηματική εξυπνάδα κι ακουστική απλότητα. Ακούς σε περιπτώσεις όπως στο ομότιτλο, πως έχει στιγμές, πέρα από το να δημιουργεί μια γενικά καλή modern jazz εντύπωση. Καλή αρχή λοιπόν να ευχηθούμε, και καλή συνέχεια με περισσότερη τόλμη.
Ντίνος Μάνος - Northwind (Puzzlemusik)
Έξι χρόνια μετά το After The Storm (Ankh), ο κοντραμπασίστας Ντίνος Μάνος (μέλος των Next Step, Κ.Ο.Θ., συνεργάτης καθηγητής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστήμιου) επιστρέφει μαζί με τους James Wylie (σαξόφωνο), Θοδωρής Κότσυφας (κιθάρα), Λέανδρος Πασιάς (πιάνο), Γιώργος Κλουντζός-Χρυσίδης (ντραμς) για 10 συνθέσεις στο “Northwind”. Το αντιλαμβάνεσαι ήδη από το χτίσιμο στο δεύτερο “The Beginning” πως το νοιάξιμο είναι στην contemporary jazz εξιστόρηση, μορφοποιημένο με σωστά και άρτια μοιράσματα, με καλές ντρίπλες (όπως πχ στη ροή του “Medusa”), μα μέσα από τελικώς ετερόκλητες ιδέες. Χτισίματα με δυναμισμό όπως στα “Bass to Basics” και “The Big Mushroom”, είτε λιτές προσεγγίσεις όπως πχ στο “Trees” καταδεικνύουν τις αρετές, επισημαίνοντας τη σταθερότητα του Μάνου ως δημιουργού που δεν καταφεύγει στα εύκολα τρικς. Έχει τα εφόδια για το περαιτέρω, οι σημειώσεις του αυτό φανερώνουν.
The Sences - Better Than Before (Lost In Tyne)
Βλέπεις τη φωτογραφία και αντανακλαστικά αναρωτιέσαι για τις ηλικίες. Κοιτά να δεις που οι γκαραζοπατέρες εξακολουθούν να αποκτούν άξια τέκνα! Κυριολεκτικά teen garage, η παρέα των Zan (Lead Guitar/Lead Vocals), Weird Finger (Drums/Backing Vocals), Marios (Bass), Rebekka (Guitar/Backing Vocals), Jesus Kos (Organ), Black Shephard (Τambourine), μετέτρεψε το θεσσαλονικιώτικο υπόγειο σε studio, κι έθεσε το echo πνεύμα του ’66 σε απόλυτο στόχο. Μια χαρά και moody farfisa, δίχως καμία τυπικά διασκευή, σε 12 κομμάτια που στέκουν χάρμα!
Kolida Babo - Spirits Of Mauronoros (Veego Records)
Εμμέσως έχω ξαναμιλήσει για τους ανθρώπους των Kolida Babo, του μουσικό project των Σωκράτη Βώτσκου από την Πέλλα και του Harris P. από την Αθήνα, βαφτισμένου από το βορειοελλαδίτικο τοπικό έθιμο της χριστουγεννιάτικης προπαραμονής (η φράση σημαίνει «κάλαντα στη γιαγιά» και είναι τα νυχτερινά κάλαντα ή κόλιντα των παιδιών προς τη γιαγιά για να λάβουν τα καλύτερα δώρα). Έγραφα προ καιρού, επ’ αφορμής του δίσκου του Βώτσκου πως «στην (χάριν ευκολίας για τη συζήτηση) post-Coltrane spiritual οριοθέτηση, θα είναι τελικά τα ψήγματα προσωποκεντρικών εφοδίων των εκάστοτε μουσικών που θα κάνουν την όποια διαφορά, οπότε κάθε πιστοποιητικό εντοπιότητας και κάθε εμπειρική τριβή, μόνο προοδευτικό κέρδος αποδεικνύονται.» Έπειτα από τον πρώτο δίσκο του 2019, τις συμμετοχές στο Jazzman και τις λογής-λογής εμφανίσεις, οι Kolida Babo, επιστρέφουν στο Πωγώνι της Ηπείρου, στο εγκατελελειμένο χωριό Μαυρονόρος (Μαύρο Βουνό), όχι ως απλοί μουσικοί παραθεριστές μα με έγνοια πρωτοπορίας ή εν πάση περιπτώσει με πόνο για τον τόπο, έχοντας αυτογνωσία του τώρα και του χθες. Δεν προσδοκούν να ξεχεγελάσουν με τον ηπειρώτικο χαβά, προσκαλώντας απλά και μόνο σε εθνολογικό «εξωτισμό». Διαδίδουν τη μνήμη με σύγχρονη πρόταση στη γκρούβα, παίζοντας ο μεν Harris P, Moog/Roland Synthesizers, Armenian Duduk, Beats, Atmospherics και Farfisa, ο δε Βώτσκος, Bass Clarinet, Soprano Clarinet, Armenian Duduk (Bb), Soprano Sax, Baritone Sax, Roland Jupiter 6, Kaval και Qanun. Το δίδυμο δε σκαρφίστηκε σχήματα, προϊόντα κακοχωνεμένου μιμητισμού. Εξερεύνησε το πεδίο κι έθεσε το δικό του μυσταγωγικό πλαίσιο.