To πρώτο Primer Festival έμοιαζε με δικαίωση για τους κάτω των 20 ετών μουσικόφιλους της Αθήνας, που πήγαν μέχρι το Tae Kwon Do (συνοδεία γονέων, οι ανήλικοι) ώστε να ακούσουν τις μεγαλύτερες χορευτικές επιτυχίες του σήμερα και έναν από τους πιο viral ράπερς των ημερών μας. Δεν ήταν τυχαίο λοιπόν που, περπατώντας προς τη σκηνή, έβλεπες γύρω σου 14άχρονα να ανταλλάσσουν το πρώτο τους φιλί, dress code ξεσηκωμένο από βιντεάκι για το Coachella, πλήθος από selfies με χαμογελαστά πρόσωπα και φίλτρα του Instagram, καθώς και NBA jerseys πλαισιωμένα από streetwear αισθητική.
Μέσα λοιπόν σε αυτό το σκηνικό, και πάνω σε μια όμορφα στημένη σκηνή με μεγάλες οθόνες, εφέ καπνού, φωτιάς και κομφετί, αλλά και αρκετά καλό ήχο, το Primer ξεκίνησε από νωρίς με εγχώρια ονόματα και τελείωσε όταν το ρολόι πλησίαζε 04:00 το πρωί, προσφέροντας μια αξιόλογη φεστιβαλική πρόταση για το κοινό της EDM και της trap σκηνής.
Η άφιξη μας στον χώρο έγινε στο τελείωμα του Kareem Kalokoh, τον οποίον θέλαμε να δούμε, όμως το κλείσιμο της Βασιλίσσης Σοφίας και το ατέλειωτο μποτιλιάρισμα που δημιουργήθηκε ως συνέπεια, δεν το κατέστησαν δυνατό. Μάθαμε πάντως ότι έπαιξε περίπου μισή ώρα, ότι έκανε αισθητή την παρουσία του και ότι ο κόσμος γνώριζε τα τραγούδια του.
Τον χορό των διεθνών ονομάτων άνοιξε ο Tujamo, ο οποίος έπαιξε τον ρόλο του στον απόλυτο βαθμό. Τουτέστιν, κινήθηκε σε ανεβαστικούς ρυθμούς, πέταξε στην αρένα μερικά από τα πιο γνωστά hits της εποχής (από Drake και Post Malone, μέχρι πιο κλασικές μελωδίες δια χειρός Adele αλλά και Benny Benassi) όλα φυσικά σε remixes, για να ταιριάζουν ηχητικά στο πλαίσιο ενός σύγχρονου χορευτικού φεστιβάλ με μέσο όρο ηλικίας τα 16 με 17 έτη. Η συνταγή του αποδείχθηκε πετυχημένη, καθώς οι γηπεδικές ιαχές, τα χέρια στον αέρα, ο χορός κατά τη διάρκεια του set, καθώς και το ηχηρό sing-along κατά τη διάρκεια του “Sweet Dreams” απέδειξαν πως αποτέλεσε ιδανική μετάβαση από το ελληνικό τμήμα του line-up στους ξένους καλεσμένους του.
Στη συνέχεια επί σκηνής ανέβηκε ο Don Diablo, ο οποίος και πολύπειρος DJ είναι και στη χώρα μας έχει έρθει πια αρκετές φορές, ώστε να ξέρει πώς να χειριστεί το ντόπιο κοινό. Μόλις λοιπόν έπαιξε τις πρώτες γνωστές μελωδίες από Gorillaz και Avicii, το κέφι στην αρένα πήρε τα πάνω του και οι θεατές οδηγήθηκαν σε συνεχές λίκνισμα των γοφών. Το set του είχε χαρακτήρα και προσωπικότητα, δεν βασίστηκε τόσο πολύ σε δημοφιλείς επιτυχίες (χωρίς κάτι τέτοιο να σημαίνει πως αυτές απουσίασαν), ενώ έμοιαζε σαν μουσικό ταξίδι με αρχή, μέση και τέλος, με την όλη διαδρομή να είναι πολύ καλοστημένη.
Όταν δηλαδή τα beats «βάραιναν», αυτό γινόταν ομαλά και ευχάριστα, ενώ όταν έπρεπε ο ήχος «μαλάκωνε» ξανά, ώστε να μην αποξενώσει όσα αυτιά ήταν πιο συνηθισμένα σε εμπορικά ακούσματα. Επιπλέον, ο Don Diablo εναλλασσόταν μεταξύ ειδών με άνεση και αποτελεσματικότητα, ενώ τα εξαιρετικά βίντεο με τα γραφικά που έπαιζαν πίσω του σίγουρα αξίζουν ειδικής αναφοράς. Ο Ολλανδός παραγωγός μίλησε μάλιστα και στο τηλέφωνο με τη μάνα του(!) ενόσω βρισκόταν στη σκηνή, τράβηξε και τις φωτογραφίες του και δημιούργησε κόλαση με ένα EDM remix του "Smells Like Teen Spirit". Τραγούδι που έβαλε σε κίνηση τόσο τους μικρούς ravers, όσο και τους γονείς τους, που θυμήθηκαν τα δικά τους νιάτα μέσα από τη φωνή του Kurt Cobain.
Μεγάλη η αναμονή για τον επόμενο καλλιτέχνη: μέσα σε λιγότερο από 3 χρόνια, ο Lil Pump έχει καταφέρει να συγκεντρώσει παραπάνω από 1,5 δισεκατομμύριο views στο YouTube, έχει κάνει feats σε διάσημα ονόματα και έχει γίνει ένας από τους πιο εδώ-και-τώρα ράπερς της διεθνούς σκηνής. Ήταν λοιπόν, δικαιολογημένα, το μεγάλο όνομα-κράχτης του Primer Festival.
Ο MC Desto Dubb ανέλαβε το «ζέσταμα» ώσπου ν' ανέβει στη σκηνή ο 17χρονος από το Μαϊάμι. Όμως τελικά ολόκληρη η εμφάνιση ήταν playback, πράγμα που αποδείχθηκε σε βασική αστοχία του set, με τον Lil Pump να μην κάνει καν τον κόπο να τραγουδήσει από πάνω, όπως έκανε λ.χ. με επιτυχία η Princess Nokia στην πρώτη της συναυλία στη χώρα μας. Υποτονικός, ο Αμερικανός ράπερ άφησε τα λόγια να τα τραγουδάνε οι fans· ακόμα και το stage dive, έμοιαζε βεβιασμένο.
Το αποκορύφωμα ήρθε όταν άρχισε να γκρινιάζει στον κόσμο, απαιτώντας επί μερικά λεπτά ένα πιο μεγάλο και παθιασμένο mosh pit απέναντί του. Αλλά, όταν εκείνο έγινε τελικά, δεν ήταν της αρεσκείας του. Έτσι, έκατσε κάτω για ένα ολόκληρο κομμάτι, χωρίς να τραγουδάει ή να ραπάρει ούτε έναν στίχο, ενώ μας απείλησε ότι, αν δεν μας έβλεπε πιο εκδηλωτικούς και ενθουσιώδεις, θα μας παρατήσει και θα φύγει. Υπάρχουν πολλές λέξεις του δρόμου που θα μπορούσαν να χαρακτηρίσουν τη συμπεριφορά αυτή, όμως ας μείνουμε στο «αντιεπαγγελματική». Αρκετοί περίμεναν λοιπόν το τέλος του set του και τη συνέχεια του φεστιβάλ.
Ευτυχώς αμέσως μετά πάτησε σανίδι o σούπερ σταρ DJ Steve Aoki, ο οποίος κυριολεκτικά έσωσε την παρτίδα με μια σαρωτική εμφάνιση, που τον ανέδειξε σε επί της ουσίας headliner του Primer Festival. Το εκρηκτικό ταμπεραμέντο του δεν άργησε να φανεί, ενώ οι μουσικές του επιλογές ξεσήκωσαν όσους παρέμειναν στο Tae Kwon Do και μετά τη 01.00. Η αίθουσα για την ακρίβεια θύμιζε γήπεδο, με τον ίδιο τον Aoki να αποδεικνύεται αεικίνητος: στριφογύριζε, χοροπηδούσε και διασκέδαζε με την ψυχή του, ενόσω τα κομμάτια που διάλεγε δημιουργούσαν ένα μεθυστικό dance χαρμάνι, το οποίο προκάλεσε χορευτικό πανδαιμόνιο.
Δεν έλειψαν φυσικά και τα γνωστά gimmicks του Αμερικανού: αφού περιέλουσε με σαμπάνια όσους βρίσκονταν στις πρώτες σειρές, μετά έκανε ένα αυτοσχέδιο ντους με τον αφρώδη οίνο, πετώντας τον στον αέρα με το στόμα του. Παράλληλα, σχεδόν 15 ...τούρτες έβγαιναν ασταμάτητα από τα παρασκήνια, μόνο και μόνο για να προσγειωθούν στα κεφάλια όσων θεατών είχαν πιάσει κάγκελο, πράξη για την οποία φημίζεται άλλωστε ο Steve Aoki, που τις πέταγε με πραγματική μανία, παρέα με τον Lil Pump, ο οποίος είχε επανέλθει στο μεταξύ επί σκηνής για να συμμετάσχει κι αυτός στον τουρτοπόλεμο, στον οποίον κι έδειξε ιδιαίτερη όρεξη. Δεν είναι τυχαίο ότι, στα μισά περίπου του σόου, όταν μια παρέα ρώτησε τον Aoki αν θέλει να πάνε κάτω για τούρτα, αυτό έγινε πράξη μέσα σε δευτερόλεπτα.
Το εκστασιασμένο κοινό κουνούσε ρυθμικά τα χέρια δεξιά κι αριστερά, ενώ εντυπωσιακό στιγμιότυπο ήταν όταν ο Aoki έβαλε τους θεατές να αγκαλιαστούν μεταξύ τους, γενόμενοι μία μάζα, που στη συνέχεια άρχισε να μετακινείται χοροπηδώντας από άκρη σε άκρη του Tae Kwon Do. Ύστερα τους έβαλε όλους να κάτσουν κάτω και να πεταχτούν όρθιοι στο άκουσμα ενός τραγουδιού, κερδίζοντας επάξια τον χαρακτηρισμό περφόρμερ-οδοστρωτήρας. Με αυτά και με αυτά δεν είναι τυχαίο που αποχώρησε σε κλίμα αποθέωσης, προτού παραδώσει τη σκυτάλη στο τελικό όνομα της βραδιάς.
Τον Jauz, δηλαδή, ο οποίος ανέλαβε την ηχητική επιμέλεια μέχρι το κλείσιμο του φεστιβάλ. Όπως ήταν αναμενόμενο με βάση τη δισκογραφία του, «βάρυνε» αρκετά το κλίμα και τα beats. Η φήμη του πάντως ως δυναμίτη –τόσο στις δικές του παραγωγές, όσο και στα DJ sets– επιβεβαιώθηκε, μιας και κατάφερε να ενθουσιάσει όσους είχαν παραμείνει στο γήπεδο μέχρι τις 3:30, όταν και αποχωρήσαμε πια από τον χώρο. Γεμάτοι όμορφες εικόνες και συναρπαστικές στιγμές από το μεγαλύτερο μέρος της βραδιάς και με την ευχή το Primer Festival να επιστρέψει και του χρόνου, για νέες dance συγκινήσεις.
{youtube}J_g8IvEXnqI{/youtube}