Αν θα προσπαθούσε κάποιος να εξάγει ένα μήνυμα από το πανηγυρικό ντεμπούτο του Lubomyr Melnyk ενώπιον ελληνικού κοινού το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, θα κατέληγε χωρίς ιδιαίτερο κόπο σε κάτι τέτοιο: «Ακούμε ακόμα Τρίτο Πρόγραμμα και είμαστε πολλοί, είμαστε λεγεώνα». Γιατί τι άλλο θα μπορούσε να είναι η πρώτη εμφάνιση του ουκρανικής καταγωγής Καναδού βιρτουόζου στην Αθήνα –στα πλαίσια των φετινών St Paul's Sessions– αν όχι ένα πάρτι για τους λάτρεις του πιάνου και της κλασικής παιδείας, οι οποίοι ξετρύπωσαν από κάθε πιθανή και απίθανη γωνιά της πόλης ώστε να συνωστιστούν στην Αγγλικανική Εκκλησία για να προϋπαντήσουν και να απολαύσουν το ταλέντο του;
Ταλέντο στο οποίο σε καμία περίπτωση δεν αρκέστηκε ο Melnyk προκειμένου να αγγίξει την επιτυχία που γνωρίζει παγκοσμίως την τελευταία δεκαετία. Απεναντίας, το συμπλήρωσε με πάνω από 40 χρόνια κοπιώδους μελέτης και εργασίας, ώστε να διαμορφώσει, τελειοποιήσει και εισηγηθεί αποτελεσματικά στο κοινό την ιδιαίτερη τεχνική «continuous music». Εξέχον χαρακτηριστικό της, η σχεδόν υπεράνθρωπη ταχύτητα με την οποία αποδίδονται εξαιρετικά πολύπλοκες και καταιγιστικές συνθέσεις.
Έχοντας αυτό κατά νου, δεν είναι να απορεί κανείς με τις εντυπώσεις που έσπειρε ο Melnyk σε μια Αγγλικανική Εκκλησία κατάμεστη ήδη από νωρίς με ανθρώπους οι οποίοι αδημονούσαν να αποστομωθούν από τη δικαίωση της φήμης του «πιο γρήγορου πιανίστα στον κόσμο».
Επιλέγοντας συνθέσεις κυρίως από την ύστερη και πλέον επιτυχημένη δισκογραφική περίοδό του –δηλαδή μετά το 2013 και το αριστουργηματικό Corollaries, στην πρώτη του συνεργασία με το λονδρέζικο avant garde label της Erased Tapes– και φυσικά από την τελευταία του δουλειά Illirion, o Melnyk επιδόθηκε σε ένα ερμηνευτικό ντελίριο πλήρως αναμενόμενο για τους (έστω και μέσω YouTube) εξοικειωμένους με τις δυνατότητές του. Και αποδείχθηκε σαφώς ικανός να χορτάσει και τα πιο απαιτητικά και εκπαιδευμένα αυτιά.
Κάπως έτσι, άνοιξε ιδανικά τη νέα σαιζόν του πιο καινοτόμου συναυλιακού χώρου των τελευταίων ετών, με 2 συζητημένα sold-outs, διάκριση που για την ώρα διαφεύγει από το next best thing της electronica Jlin, την οποία αναμένουμε να πάρει τη σκυτάλη των St. Paul's Sessions στις αρχές Νοέμβρη. Δίνοντας με την απόδοσή του διαπιστευτήρια ενός μεγάλου δημιουργικού νου, o Melnyk καθήλωσε γνώστες και μη, αποδεικνύοντας περίτρανα ότι η κλασική μουσική έχει πολλά ψωμιά ακόμα.
{youtube}HoGDBRohAWk{/youtube}