Όταν σου τυχαίνει για δουλειά μια σταρ τέτοιου μεγέθους (ρίξτε μια ματιά στις πωλήσεις της Vanessa-Mae και στη γενικότερη καριέρα της, εάν αμφιβάλλετε) θέτεις μέσα σου τα εξής ζητήματα ή μάλλον τις εξής εναλλακτικές, αναφορικά με το τι μπορεί να γίνει στη συναυλία:
* θα δεις ένα θέαμα με πολλά props (βλέπε αντικείμενα/μεθόδους τρυκάζ) και θα σου μείνει, αν μη τι άλλο, η μεγαλοσύνη του
* θα δεις τουαλέτες και φορέματα εντυπωσιακά, κάτι σαν το Ντάλλας κατά μία έννοια αλλά όχι σε ράντσο φάση –όταν λ.χ. θα ανακοινώνονται οι νέες επεκτάσεις της οικογένειας Γιούιν
* θα ακούσεις μουσικούς που, ασχέτως αν βαράνε σε εύκολους δρόμους, θα διαθέτουν τέτοια αρτιπαιξία και ακριβολογία, ώστε θα πεις χαλάλι ρε μαγκίτη για την όποια βαρεμούρα (εκ της σαλαμούρας)
Και το κυριότερο; Θα ακούσεις την ίδια τη Βανέσα να βάζει κάτω το βιολί και να το ταΐζει στις πρώτες σειρές των επισήμων και στις λευκές οδοντοστοιχίες τους. Πάω πάσο, λες· πάω να το δω διότι είμαι και θιασώτης του θεάματος, όχι μόνο της μουσικής.
Ποιο λοιπόν από τα παραπάνω απουσίαζε από το σόου της Vanessa-Mae στο Ηρώδειο, την περασμένη Παρασκευή; Όλα! Ναι, όλα!
Η 16αμελής (ελληνική) μπάντα που συνόδευε τη Βρετανίδα σταρ αποτελούνταν μεν από φυσικά και ηλεκτρικά όργανα, πιάστηκε όμως αρκετές φορές να ριπάρει τον εαυτό της –βλέπε δηλαδή μέρη προηχογραφημένα με τον τόνο. Η χορωδία πάλι (επίσης ελληνική), είχε ένα πέρασμα στα μικρόφωνα που την έκανε να ακούγεται με Casio του 1983 (και δεν είναι καθόλου καλό αυτό, πιστέψτε με). Τα φώτα ήταν επιεικώς αδιάφορα για μια παράσταση τέτοιου μεγέθους, για να μην αναφέρω δηλαδή πόσο αστείο είναι να προβάλλεις φεγγάρι στο Ηρώδειο, ενώ το κανονικό στέκει ολόγιομο από πάνω σου... Η δε εμμονή στο πράσινο και στο μπλε υπήρξε εκνευριστική, όσο και τα "Μανταλένα-Άλλος Για Τη Βάρκα Μας" φωτάκια που είχε στα πόδια της η χωρισμένη στα δύο ορχήστρα (ώστε να κάνει ντεφιλεδάκι η Vanessa-Mae στη μέση). Ο κιθαρίστας, επίσης, έβγαλε κάτι χέβι απωθημένα κάνοντας μάλιστα και tapping α-λα-Eddie Van Hallen, η απόδοσή του ωστόσο ωχριούσε μπροστά στις ατάκες που άκουσα από δίπλα μου, στυλ «έχει πολύ ανοικτή την κιθάρα» (εννοώντας ότι έπαιζε δυνατά). Και, ανάθεμά με, ήταν και ηθοποιός γνωστή, με πείρα στη σκηνή εκείνη που το ξεστόμισε –πάνω ακριβώς που μόλις συνερχόμουν από την ατάκα νεαρής πίσω δεξιά, η οποία έλεγε στην κολλητή της πως έλπιζε να μην έχει... support! Ναι μανάρι μου ήταν να εμφανιστούν και οι Apocalyptica αλλά δεν μας βγήκε το μπάτζετ.
Η ίδια τώρα η Vanessa-Mae εμφανίστηκε με ασημί φόρεμα με πούλιες και στο τέλος κάθε εκτέλεσης χαιρετούσε σαν να ήταν η τελειωτική της πράξη πάνω στη σκηνή. Κι ενώ στην αρχή το εκλάμβανα σαν φιλοφροσύνη στο κοινό, στη μέση πια του προγράμματος απελπίστηκα. Φταίει βέβαια και το ότι δεν ακούσαμε μουσική στο Ηρώδειο, ούτε για μία στιγμή. Ακούσαμε –αν θυμάστε οι παλιότεροι– Hooked On Classics #34. Τουτέστιν ροκοκό techno με βιολί τριζάτο και τριγκαρισμένη μπότα, με περάσματα από Βιβάλντι, Μπαχ και Φάντασμα της Όπερας και ολίγον τι από country. Μη σας ξενίζει το τελευταίο: η Mae την έχει μόνιμα στο ρεπερτόριο το οποίο παρουσιάζει στις Η.Π.Α. αυτήν την εσάνς, εκεί μάλιστα παίζει με βιολί που έχει πάνω του την αστερόεσσα.
Αλλά και η επί σκηνής συμπεριφορική της υπήρξε αρκούντως εκνευριστική, ακόμα και χωρίς τις προαναφερθείσες χαιρετούρες. Μιλούσε λ.χ. σαν από dictaphone (και δεν αναφέρομαι στην προφορά, αλλά στη συλλογιστική της ρεπλίκας την οποία αναπαρήγαγε) και με άκρατη πόζα, χωρίς όμως τσαχπινιά ή σοβαρότητα. Κι έτσι δεν απέφευγες τελικά το ερώτημα: ποιος ο σκοπός ενός τέτοιου σόου; Η περαιτέρω ανάδειξή της; Δεκτόν, όμως δεν άκουσα μήτε μισό γύρισμα να με πείσει. Και δεν ήθελα πολλά από εκείνη, 5 λεπτά να έβαζε κάτω το βιολί και να του άλλαζε τα φώτα, θα μου έφταναν.
Και ο κόσμος; Τι έκανε; Ο κόσμος, σε πλήρη αντίθεση με τη δική μου γνώμη, την αποθέωσε για περίπου 1,5 ώρα, όσο δηλαδή κράτησε η εμφάνισή της στη σκηνή. Σκέφτηκα να καλούσα με επικλήσεις τον Κθούλου ή τον Γκοντζίλα, αλλά αγαπώ το Ηρώδειο ως χώρο. Κατά τα άλλα, πρόκειται σαφώς για τη χειρότερη συναυλία που έχω δει τα τελευταία 10-12 χρόνια (και όχι, δεν αναφέρομαι στην εμφάνιση της Gloria Gaynor στην παραλιακή).
{youtube}umw-s0khz1Y{/youtube}