Patten

Μια εμφάνιση στα ηχητικά πλαίσια ενός laptop producer με έφεση στις αφηρημένες ατμόσφαιρες περίμενα να παρακολουθήσω από τον Patten, αλλά τελικά βρέθηκα να αναρωτιέμαι αν έβλεπα το σωστό live. Βλέπετε, η ψιλοχαοτική φύση του remix του στους Neon Indian πέρασε ζωντανά σε άλλο επίπεδο, θυμίζοντας κάτι από τις πιο αφηρημένες στιγμές του Aphex Twin, μείον βέβαια την έμφυτη τρέλα του επιδραστικού Άγγλου. Ο Patten κινήθηκε λοιπόν μακριά από τα χαλαρά τοπία που πρότεινε η λογική, ερχόμενος πιο κοντά στα «σπασμένα» beats και στον ηλεκτρονικό θόρυβο. Φανερώνοντας έτσι μια μουσική ταυτότητα που, ζωντανά τουλάχιστον, θα μπορούσε να περιγραφεί σαν διεστραμμένο house με spaced-out διάθεση. Λίγοι ωστόσο παρακολούθησαν το σετ του στο Κ44: εκείνη τη στιγμή το κοινό στον χώρο αριθμούσε μόλις λίγες δεκάδες.

Plissken2013_Day4_2_Patten

Egyptian Hip Hop

Πιτσιρικάδες από το Μάντσεστερ οι Egyptian Hip Hop, με εφηβική φρεσκάδα και τάση να μπολιάζουν είδη, θεωρητικά λοιπόν ιδανική επιλογή για ένα φεστιβάλ σαν το Plissken. Κι όντως έτσι είχαν τα πράγματα. Δεν μπορεί δηλαδή να είναι τυχαία η εμφανής διαφορά μεταξύ ενός σχεδόν άδειου Κ44 κατά το σετ του Patten και του σχεδόν γεμάτου χώρου κατά την αρχή του live των Egyptian Hip Hop. Οι ούτε Αιγύπτιοι, ούτε χιπ χοπάδες κατάφεραν μάλιστα να βάλουν τον κόσμο από νωρίς στο κόλπο με τις math και emo αναφορές των πρώτων κομματιών τους, ενώ αργότερα –όταν παίξανε τα πιο indie pop τραγούδια τους– το κέφι ήταν δεδομένο. Μόλις δε ο τραγουδιστής τους κατέβηκε στο κοινό, δημιουργώντας έναν κενό διάδρομο ανάμεσά μας στον οποίον πηγαινοερχόταν και χόρευε ενώ τραγουδούσε, κέρδισε και τους πιο δύσπιστους. Η σκηνική τους παρουσία δεν στάθηκε κατά τα άλλα κάτι το ιδιαίτερο, πάντως τα νεανικά τους ακόρντα απεδείχθησαν αρκετά για ένα κοινό μικρής ηλικίας, για το οποίο συγκροτήματα σαν τους Egyptian Hip Hop αποτελούν μια δεδομένης αποδοχής επιλογή.

Plissken2013_day4_3_Egyptian_Hip_Hop

Shigeto

Μη σας μπερδεύουν τα ασιατικού τύπου χαρακτηριστικά του. Ο Shigeto είναι Αμερικάνος μέχρι το κόκαλο, όπως φάνηκε εξάλλου και από την ομιλία του, η οποία έφερνε σε slang βγαλμένη από τις γειτονιές του Michigan (από όπου και προέρχεται). Ο καλλιτέχνης της Ghostly International έχει δει το όνομά του να αναφέρεται αρκετά από την περσινή χρονιά μέχρι και σήμερα, χάρη σ' έναν ήχο που φέρνει στο μυαλό το conscious hip hop, την τζαζ αισθητική, αλλά και μια πιο ηλεκτρονική χροιά. Η εμφάνισή του περιελάμβανε λοιπόν και τα τρία αυτά στοιχεία, σε ισόποσες δόσεις. Για αρχή έπαιξε μερικά προηχογραφημένα μελωδικά μέρη, μετά έκανε επίδειξη των MPC ικανοτήτων του και –όταν η ραχοκοκαλιά των κομματιών είχε στηθεί– πλησίασε τα drums του, με τα οποία έδινε έναν ήχο πιο «ξερό» και ωμό ήχο. Είχε ενδιαφέρον, μετά όμως από λίγο συνειδητοποιούσες πως ο Shigeto δεν επέκτεινε το ρεπερτόριό του πέρα από όσα παρουσίασε στα πρώτα 2-3 κομμάτια. Επί της ουσίας, στηρίχτηκε για τη συνέχεια σε διαφορετικές παραλλαγές της ίδιας μουσικής φιλοσοφίας.

Plissken2013_day4_4_Shigeto

{youtube}4ULP64dhy00{/youtube}

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured