Photos: LiveAlive Pictures / Kissadjekian

Η κλασική ατάκα του Mr. Editor είναι «Gizmo κόψε τα βιωματικά, γράψε για την μουσική». Το πρωινό είναι βαρύ από την χθεσινή συναυλία και νομίζω ότι ήδη ακούω την φωνή του. Έτσι περιορίζομαι στα στοιχεία. Όχι δεν θα περιοριστώ στα στοιχεία. Τσαντίστηκα.

Η ουρά στο An Club ήταν τεράστια και χωρίζονταν σε δυο στρατόπεδα. Στους ανθρώπους που είχαν έρθει για τον Mike Patton, μια από τις μεγαλύτερες φωνές της ροκ μουσικής και το human beat box που λέγεταί Rahzel. Έτσι μπορούσες να δεις πιτσιρίκια με Faith No More t-shirts ανάμεσα σε πιο urban τύπους που μάλιστα είχαν αρχίσει τα αυτοσχέδια beatboxing. Αυτό με ευχαρίστησε γιατί δεν υπάρχει καλύτερο κοινό όταν υπάρχει πολυσυλλεκτικότητα. Οι προσδοκίες ήταν μεγάλες καθώς οι Faith No More και οι Roots είναι αγαπημένα συγκροτήματα στην χώρα μας. Ίσως η ατάκα του φίλου μου του Χρήστου περιέγραφε καλύτερα την κατάσταση. "Αυτή η συναυλία ή θα είναι η απόλυτη φόλα ή θα παρακολουθήσουμε τη συναυλία της χρονιάς".

Η είσοδος στο χώρο της συναυλίας μας προετοίμασε για το λουτρό ιδρώτα που θα επακολουθούσε. Το club ήταν γεμάτο και το περίεργο ήταν ότι έξω περίμεναν γύρω στα 50 άτομα που δεν απέκτησαν τα μαγικά χαρτάκια. Άναψα ένα τσιγάρο και σκέφτηκα ότι κάποιες φορές το ελληνικό κοινό χρειάζεται κάποια αλλαγή καθώς παρατηρείται μια στατικότητα στα ονόματα που καλούνται από τις εταιρείες. Η κοπέλα που καθόταν δίπλα μου αποτελούσε ένα από τα πιο γλυκά πλάσματα που είχα γνωρίσει μέχρι που κατάλαβα ότι ήταν η Μαρκέλλα που μας προμηθεύει την μηνιαία «δόση» manga και μουσικών dvd’s στο μαγαζάκι της Clip Art. Χαμογέλασα και την χαιρέτισα αλλά η απάντηση που πήρα ήταν «ετοιμάσου για τρελό πειραματισμό mr. Gizmo».

Η συναυλία άρχισε με την είσοδο του Rahzel και τα πρώτα χειροκροτήματα έδειξαν ότι όλοι ήταν έτοιμοι για ένα μεγάλο ξέσπασμα. Ήταν σαν μια αρνητική αύρα να υπήρχε στην πόλη και αυτή η συναυλία θα ήταν η απόλυτη λύτρωση. Η είσοδος του Mike Patton αποτέλεσε και την στιγμή που το σαγόνι μου άρχισε να σκουπίζει το πάτωμα. Ο frontman των Faith No More έμοιαζε περισσότερο στον Νίκο Βουρλιώτη. Αυτό που είδα μπροστά μου ήταν το απόλυτο παράδειγμα του Winger (wannabe nigger). Όμως όταν ο κύριος Patton έπιασε στα χέρια τα δύο μικρόφωνα νομίζω ότι καταλάβαμε ότι η βραδιά θα ήταν μαγική. Ο εξοπλισμός που υπήρχε ήταν απόλυτα minimal. Τρία μικρόφωνα, ένα pedal, ένα module συνδεδεμένο με το sampler και ένα ……τρανζιστοράκι.

Το πρώτο κομμάτι θύμισε το Tricky Kid αφού ο Rahzel «έφτυνε» στο μικρόφωνο το κλασσικό Apache break που χρησιμοποιεί το προαναφερόμενο κομμάτι. Αντιθέτως ο Patton έδινε ρέστα με το να φιλτράρει την φωνή του με χίλιους και ένα τρόπους δημιουργώντας ατμόσφαιρες και soundscapes από το τίποτα. Στίχοι δεν υπήρχαν αλλά μπορούσε να ακούσει κανείς μια μετάλλαξη του jazz scatting σε μια hip hop βάση ενώ ο Patton πήρε Όσκαρ στο δύσκολο ρόλο του διασκεδαστή της βραδιάς. Αυτό αποτελεί και την ουσία της συναυλίας. Από την μια ο Rahzel με ευκολία ξερνούσε ρυθμούς που κάποιος θα έχει ακούσει σε οποίoδήποτε δίσκο της Def Jux και από την άλλη ο πρώην frontman των Faith No More ήταν υπεύθυνος για το φιλτράρισμα όλων αυτών των ήχων. Όλα αυτά με μια μεγάλη δόση πειραματισμού και χαβαλέ που αποτελούνταν από mcing με την φωνή του Donald Duck μέχρι πειράγματα στους ηχολήπτες της συναυλίας.

Το κοινό δεν σταμάτησε να χορεύει και αυτό που με έκανε να χαμογελάσω ήταν ότι οι metal fans είχαν ανακαλύψει τι πάει να πει hip hop attitude (κάτι που δεν θα καταφέρει ποτέ ο Κωνσταντίνος Τσάβαλος λόγω έλλειψης …νοημοσύνης), ενώ θεωρώ ακραίο φαινόμενο να βλέπεις το απόλυτο b-boy που λέγεται Rahzel να δημιουργεί ρυθμούς με το στόμα του αλλά όχι των κλασικών funk breaks αλλά μερικών beats που θα ζήλευε και ο Aphex Twin.

Ξαφνικά οι δύο ακραίοι τύποι σταματούν και αρχίζουν να κοροϊδεύουν το κοινό που δεν «καπνίζει». Αυτό που είδαμε ήταν μια εναλλακτική έκδοση του stand up comedy η οποία θύμιζε τις καλές ημέρες που ο Bill Hicks αποδείκνυε καθημερινά γιατί ήταν ο απόλυτος κωμικός του αιώνα που πέρασε. Το τέλος αυτού του κωμικού ιντερλουδίου ήταν ένα ερωτικό τραγούδι του Mike Patton σε μια κοπέλα που ανέβασε ο Rahzel στην σκηνή. Όταν άρχισε να τραγουδάει ο mr. Patton όλοι θυμήθηκαν γιατί θεωρείται μια από τις καλύτερες φωνές με αυτό το απίστευτο συνδυασμό ενός soul man και την μανία που βασίλευε στην εποχή των Faith No More. Βέβαια, εγώ με τον φίλο μου τον Χρήστο περιοριστήκαμε στο να βάζουμε στοιχήματα για τον αριθμό των οργασμών που είχε η κοπέλα, ενώ κρυφά ευχόμουν να ακούσω τους πρώτους στίχους του «I’m easy».

Η συναυλία τελείωσε, αλλά κανείς δεν θα έφευγε αν δεν υπήρχε έστω ένα encore. Έτσι το dynamic duo που -όπως μας πληροφόρησαν- είναι λάτρεις της Ελλάδας, θέλήσε να κάνει ένας μείγμα ρεμπέτικης νοοτροπίας και hip hop κουλτούρας. Ο Rahzel έπιασε ένα στακάτο funky drummer break και ο Patton άρχισε να φωνάζει ρυθμικά «ώπα» με το κοινό να ακολουθεί ανάλογα. Κάθε φορά που σταματούσε το όλο πανηγύρι έσπαγε και ένα πιάτο in the rebetiko stylee όπως σχολίασε ο Rahzel. Τέλειο encore, χαμόγελα παντού, mission accomplished.

To τέλος της συναυλίας μας βρήκε στην είσοδο του club να χαζεύουμε τον χαμογελαστό κόσμο που δεν πίστευε τι ακριβώς συναυλία είχε παρακολουθήσει. Βασικά ήταν σαν να είχαν συνυπάρξει στην σκηνή οι Roots, o Aphex Twin, η Bjork και οι Faith No More. Στα πηγαδάκια που δημιουργήθηκαν άκουσα πολλούς να φωνάζουν ότι την επόμενη ημέρα θα έτρεχαν να αγοράσουν το cd της Bjork καθώς οι δυο κύριοι έχουν συνεισφέρει στην δημιουργία τους. Αυτό που μου έμεινε ήταν ότι η καλή μουσική μπορεί να συνυπάρξει με το χαβαλέ μιας παρέας μουσικών που θέλουν να δώσουν κάτι διαφορετικό χωρίς να προσπαθούν να δείξουν πόσο πειραματικοί είναι.

Καθώς περπατούσα στην Σκουφά, συνάντησα μια κοπέλα που γνωρίζω και πρέπει να παραδεχθώ ότι μου αρέσει πολύ (σημ. αρχισυντάκτη: ποτέ κανείς δεν έβγαλε με αυτό τον τρόπο γκόμενα). Της αναφέρω για την κοπέλα που τραγούδησε ο Patton και εισπράττω την απάντηση «αν ήμουν στην θέση της θα τον είχα βιάσει». Πρέπει να αρχίσω μαθήματα ορθοφωνίας με την Julie Massino.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured