«Όταν τα τρισέγγονα του Φρεντερίκ Μορό δίνουν ραντεβού με τα εγγόνια του Τομ
Ρίπλεϊ στο Gagarin, o Γκυστάβ Φλωμπέρ χτυπάει απανωτές τεκίλες με την Πατρίσια Χάισμιθ, και γινόμαστε όλοι μιλένιαλς.
Χανόμαστε/χωνόμαστε/χυνόμαστε στο υβριδικό μεταρόκ και ποστπάνκ
μιας εποχής που όσο κι αν μας ωθεί στη σιωπή τόσο μας εμπνέει να διαδηλώσουμε με
φαζαρισμένες κιθάρες και βραχνά βλέμμα στη Λεωφόρο της Σύμπραξης & της Συνενοχής & της
Συνύπαρξης»
Αυτό ήταν το track 1 του μανιφέστου του Γιώργου – Ίκαρου Μπαμπασάκη για το πρώτο επεισόδιο της Αισθηματικής Αγωγής στο Gagarin 205 το φθινόπωρο που μας πέρασε και είναι ό, τι πιο αντιπροσωπευτικό για να προλογίσει κανείς και εκείνη τη βραδιά και το sequel της το Σάββατο 21 Ιανουαρίου στο γνωστό στέκι της Λιοσίων. Όλοι οι αισθηματίες της Αθήνας, τόσο εκείνοι που έχουν διαβάσει το μνημειώδες έργο αναφοράς του Γκουστάβ Φλωμπέρ περί της σύγχυσης των ειδών όσο και εκείνοι που πίνουν νερό στους συνονόματούς τους Αισθηματίες του Νίκου Τριανταφυλλίδη -του ανθρώπου που οραματίστηκε και έχτισε το Gagarin 205 στις αρχές των ‘00s και λείπει πάντα όσο ποτέ- ήταν συνεπείς στο ραντεβού της Αισθηματικής Αγωγής Vol.2 σχηματίζοντας ουρές από το πρώτο λεπτό της “doors open” περιόδου για να μη χάσουν στιγμή από τo χορταστικό line up της βραδιάς που επιφύλασσε μπόλικη νοσταλγία, συγκινήσεις και εκπλήξεις.
Και πώς να μην πάει κανείς από νωρίς σε μια τέτοια βραδιά όταν την ανοίγει ένα συγκρότημα όπως οι Λάμδα, μια από τις πιο ενδιαφέρουσες περιπτώσεις της εγχώριας μουσικής πραγματικότητας τα τελευταία χρόνια. Με έναν εξαιρετικό τρίτο δίσκο που κέρδισε όλες τις εντυπώσεις το 2021 -οπότε και κυκλοφόρησε αρχικά ψηφιακά ως ανεξάρτητο release και κατόπιν σε περιοριμένη, πολυτελή έκδοση βινυλίου από τη Veego Rercords- oι Λάμδα βρίσκονται ίσως στην καλύτερη στιγμή της πορείας τους και η εμφάνισή τους στη δεύτερη Αισθηματική Αγωγή ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να επικοινωνήσουν το momentum τους και το εξαιρετικό υλικό τους σε ακόμα μεγαλύτερο κοινό, περιλαμβανομένων και όσων τυχόν δεν τους είχαν υπόψιν τους ή δεν τους είχαν ξαναδεί ποτέ. Αν και αδικήθηκαν σε μεγάλο βαθμό από τον κακό ήχο -που δυστυχώς παρέμεινε κακός για μεγάλο μέρος της βραδιάς- και από τα πηγαδάκια και παρέες που δεν είχαν «ζεσταθεί» ακόμα συναυλιακά και αντάλλασσαν περισσότερο τα νέα τους παρά άκουγαν τη μουσική οι Λάμδα έδωσαν μία ακόμη αψεγάδιαστη εμφάνιση, μπαίνοντας επάξια σε ακόμα περισσότερες ατζέντες και ραντάρ για την επόμενή τους μέρα.
Η σκυτάλη πέρασε στους Tango With Lions και την Κατερίνα Παπαχρήστου που μαζί με τους μουσικούς της -περιλαμβανομένης και της Nalyssa Green- ανέβηκαν στη σκηνή εισπράττοντας το θερμό χειροκρότημα του κοινού στο οποίο η γλυκιά ομορφιά και το πλούσιο συναίσθημα που χαρακτηρίζει τις συνθέσεις αυτού του σχήματος φαίνεται να είχαν λείψει ιδιαίτερα. Με συνθέσεις από το ολοκαίνουριο album τους you.me που κυκλοφόρησε τον περασμένο Νοέμβριο από την Inner Ear αλλά και ξέχειλα συγκίνησης “blast-from-the-past” όπως το “In A Bar” -με το οποίο άρχισαν όλα το 2010- και το “Απόψε Θέλω Παρέα” από το soundtrack της ταινίας «Οι Αισθηματίες» του Νικόλα Τριανταφυλλίδη οι Tango With Lions πάλεψαν με τις ηχητικές συνθήκες και τελικά επέβαλαν την ήρεμη δύναμη τους ανανεώνοντας τα θετικά συναισθήματα που γεννά για το σχήμα τους κάθε τους εμφάνιση.
Κάπως έτσι ήρθε η ώρα για τη Melentini -και αυτή με ένα εξαιρετικό νέο live album στην Veego Records με ζωντανές ηχογραφήσεις σε Βερολίνο, Μιλάνο και Αθήνα έστησε τον πολύχρωμο, ιδιοσυγκρασιακό κόσμο της για τις ανάγκες της δεύτερης Αισθηματικής Αγωγής και μαζί με τον συνεργάτη της τα τελευταία χρόνια Βασίλη Ντοκάκη έπαιξε ένα ρυθμικό, συνεκτικό set με τα ελληνόφωνα alternative hits που έχουν αγαπηθεί δεόντως στη ντόπια weirdwave σκηνή («Κορίτσια σε Λύπη», «Ηλιαχτίδα», «Τα παιδιά του glam» αλλά και μια ιδιαζόντως γοητευτική διασκευή του «Εγώ σ’ αγάπησα εδώ της Ελένης Τσαλιγοπούλου») τα θεμέλια για τη σαρωτική τελική ευθεία της βραδιάς.
Σαρωτική γιατί ο Παντελής Δημητριάδης και τα Παιδιά της Παλαιότητας, όσο κι αν ισχυριζόταν το αντίθετο εμβόλιμα των τραγουδιών, εμφανίστηκε με εξαιρετικές αντοχές και αντίστοιχα κέφια κερδίζοντας την αποθέωση όσων τον ακολουθούν πιστά και φανατικά έτσι κι αλλιώς και στη μετά Κόρε.Ύδρο. εποχή αλλά και εκείνων για τους οποίους ενδεχομένως η βελόνα έχει κολλήσει στη Φτηνή Ποπ για την Ελίτ. Με ένα χορταστικό setlist στο οποίο έλαμψαν μερικές από τις καλύτερες στιγμές της δισκογραφίας των Παιδιών της Παλαιότητας -με το βάρος φυσικά να δίνεται στο πιο πρόσφατο Ενθύμιον Νεανικών Συντροφιών- ο Παντελής Δημητριάδης και η συντροφιά του ξεσήκωσαν το Gagarin 205 κάνοντας κομμάτια όλα τα εμπόδια του κακού ήχου που φιγούραρε μόνος του στα αρνητικά της Αισθηματικής Αγωγής Vol.2 και παίρνοντας κεφάλια με εξαιρετικά παιξίματα, ξέφρενη performance και αλησμόνητες στιγμές crowdsurfing που πέρασαν αυτόματα στα highlights της βραδιάς και δικαίωσαν την προφητική τοποθέτηση ενός τουρίστα που βρέθηκε μάλλον τυχαία στο Gagarin το βράδυ του Σαββάτου ως ακόλουθος της ελληνόφωνης παρέας του μόλις είδε τον Δημητριάδη στη σκηνή «Αυτός είναι σαν rock n roll σταρ των ‘60s».
Αισθηματική Αγωγή Vol.2 over and out, ραντεβού πάντα στην επόμενη. Γιατί -για να κλείσουμε με έναν στίχο των πρωταγωνιστών της βραδιάς- «Κάποιοι άνθρωποι απλά είναι φτιαγμένοι για ν’ αγαπιούνται σε ένα σύμπαν παράλληλο/Θέλω να πω πως ποτέ δεν θα είμαστε μόνοι/εσύ κι εγώ».
Up next: Αισθηματική Αγωγή Vol 3: Λένα Πλάτωνος, Σαβίνα Γιαννάτου, Γιάννης Παλαμίδας, Λόλεκ και Veslemes στη σκηνή του Gagarin 205 (4 Μαρτίου 2023)