Διαβάζοντας το δελτίο τύπου του Red Bull Music Academy για τη διοργάνωση της περασμένης Πέμπτης, δεν σου έμεναν πολλά ερωτηματικά ως προς το τι να περιμένεις. «Θα μπορούσε να έχει τίτλο “The Fresh Sound of Athens”, ως απάντηση στο ερώτημα "τι μουσική βγαίνει από την Αθήνα λίγο πριν υποδεχθούμε το 2018;"», έγραφε· και έτσι ακριβώς ήταν. Κάτι άλλωστε που μαρτυρούσαν και οι μουσικές επιλογές για τα slots της βραδιάς. Τουτέστιν, Black Athena για το warm-up, Larry Gus για την πρώτη σπίθα, Νέγρος Του Μοριά και ATH Kids για κυρίως πιάτο και Giganta για το «σβήσιμο». Ομάδα δυνατή, όχι μόνο στα χαρτιά, αλλά (όπως περίτρανα αποδείχθηκε, με ένα συναυλιακό event-φωτιά) και στην πράξη.
Το ξεκίνημα ιδανικό, με τους Black Athena να παρουσιάζουν το συνηθισμένο εκρηκτικό μείγμα επιλογών, με ό,τι πιο επίκαιρο μουσικά στο urban τοπίο. Ένα ταξίδι με beats, δυνατά μπάσα και raps από καλλιτέχνες όπως ο Action Bronson, o Kendrick Lamar, o Danny Brown, o Freddie Gibbs, οι Migos, η Cardi B, ο Skepta και πολλούς ακόμα αστικούς ήρωες, σε ένα set που έμοιαζε με άτυπο best of του trap/hip hop/grime ήχου, το οποίο συνόδεψε ιδανικά όσους είχαν προσέλθει από νωρίς στο Six d.o.g.s.
Η συνέχεια με Larry Gus, αναμενόμενα απρόβλεπτη και ανατρεπτική. Ο μουσικός από τη Βέροια έχει άλλωστε αποδείξει εδώ και χρόνια πως κάθε ζωντανή εμφάνισή του είναι και μια διαδρομή γεμάτη απρόοπτα και εμπνεύσεις της στιγμής, εγγύηση για αξέχαστες στιγμές. Το μουσικό του μαγκάλι γεμάτο από «σπασμένα» beats και χιλιάδες samples κάθε λογής: ένα χαοτικό κολάζ ήχων, που με κάποιον διεστραμμένο τρόπο έβγαζε απόλυτο νόημα, οδηγώντας σε απολαυστικότατο αποτέλεσμα. Η αέναη κίνηση την οποία επιδείκνυε επί σκηνής, με αυτόν τον τόσο χαρακτηριστικό χορό του, επεκτάθηκε σύντομα και στο κοινό, όσο εκείνος επιβεβαίωνε για μία ακόμη φορά τον τίτλο του σόουμαν. Μπορεί τα ιδιόρρυθμα φωνητικά του να προκάλεσαν πλήθος αντιδράσεων από ολόκληρο το φάσμα, όμως ο Έλληνας καλλιτέχνης σύντομα κατάφερε να κερδίσει με το μέρος του ακόμα και εκείνους που τον κοίταζαν αρχικά με μισό μάτι.
Τα οργιαστικά του ξεσπάσματα, που κυμαίνονταν ενίοτε στα όρια της κραυγής, αλλά και το μανιασμένο χτύπημα των τυμπάνων, δεν άφησαν κανέναν ασυγκίνητο. Τα κορμιά μπήκαν λοιπόν σε κίνηση και ο ίδιος δεν σταμάτησε λεπτό να κεντρίζει το ενδιαφέρον, όσο ο ρυθμός δονούσε τοίχους και στήθη, οδηγώντας έναν ενθουσιασμένο πιτσιρικά να αναφωνήσει «ο μπαμπάς σας!». Αλλά ο Παναγιώτης Μελίδης αποδείχθηκε και αυτοσχέδιος stand up comedian, με τα σύντομα λογύδριά του να προσφέρουν άφθονο γέλιο, ολοκληρώνοντας έτσι μια σαρωτική εμφάνιση.
Επόμενος στη σειρά ο Νέγρος Του Μοριά και δυναμικό ξεκίνημα με το «κατευθείαν από την υπόγα» instrumental του “Κάνω Κόλπα” να πλαισιώνεται από το χαρακτηριστικό ραπάρισμα του Κυψελιώτη MC, τον κόσμο να τραγουδάει κάθε στίχο και ...ειδικές οσμές να αρωματίζουν καταλλήλως τον χώρο. Ο ίδιος (όπως πάντα) αεικίνητος, ορεξάτος και επικοινωνιακός, με μεράκι γι' αυτό που κάνει και διάθεση να κοινωνήσει τραγούδια σαν το “Βιογραφικό Με Μέλλον” ή το “Δεν Έχουν Swag”, στο οποίο τα χέρια των θεατών σηκώθηκαν ενστικτωδώς και άρχισαν να κινούνται ρυθμικά, ακολουθώντας το οργιαστικό trap beat του. Και η εμφάνισή του συνέχισε με πολλά highlights, γηπεδικές αντιδράσεις και κύμα ενθουσιασμού από το κοινό.
Όταν μάλιστα παρακίνησε τον κόσμο να ανεβάσει επίπεδο στις αντιδράσεις του με το απλό, λιτό και αυτοεπεξηγηματικό «απλά χορέψτε», οι παρευρισκόμενοι στο Six d.o.g.s. ακολούθησαν με χαρά και προθυμία, σε μια ασταμάτητη κίνηση κορμιών: το πλήθος έμοιαζε στο σημείο εκείνο σαν ομοιόμορφη μάζα γεμάτη ενέργεια. Οι αντιδράσεις δεν άλλαξαν και πολύ όταν ακούστηκε από τα ηχεία το πιο old school beat του “Η Έτσι”, ενώ να χαλάσουν τη διάθεση δεν στάθηκαν ικανά να το καταφέρουν ούτε τα τεχνικά προβλήματα, όταν το CDJ δεν αναγνώρισε το φλασάκι που περιείχε ένα καινούργιο κομμάτι, το οποίο ο Νέγρος Του Μοριά ήθελε διακαώς να ακούσουμε. Το instrumental μπορεί τελικά να μην έπαιξε, το κουπλέ ωστόσο το ακούσαμε, έστω και a cappella, σε πείσμα των προσταγών του hardware, όσο το κοινό φώναζε ρυθμικά το όνομα του MC.
Όταν μάλιστα κάλεσε στο σανίδι τον Kareem Kalokoh των ATH Kids για δύο κοινά τους κομμάτια, ακολούθησε η αποθέωση και νέος γύρος ανεπανάληπτου χορού στις πρώτες σειρές –μέχρι και mosh pit είδαμε! Κάτι που προϊδέασε για το τι θα επακολουθούσε, όταν ανέβηκε στη σκηνή και η υπόλοιπη κολεκτίβα, η οποία απέδειξε πως δεν έχει μονάχα τον Kareem Kalokoh στις τάξεις της, έστω κι αν εκείνος αποτελεί αναμφισβήτητη αιχμή του δόρατος. Τα τραγούδια διαδέχονταν το ένα το άλλο, τα καταιγιστικά κουπλέ επίσης, καθώς οι ράπερς των ATH Kids αλληλοσυμπληρώνονταν ιδανικά, επιδεικνύοντας μια εντυπωσιακή μεταξύ τους αρμονία.
Μετά τη 1 το βράδυ ο κόσμος είχε πια «σπάσει», αλλά όσοι παρέμειναν στο dancefloor αποζημιώθηκαν από την ανεξάντλητη ενέργεια των μελών της μουσικής παρέας, ανταποδίδοντας με αντιδράσεις αλλά και με χορευτικές φιγούρες που σίγουρα τράβηξαν την προσοχή του σχήματος. Τα Παιδιά της Αθήνας απέδειξαν πως το hype που έχει χτιστεί τριγύρω τους μόνο τυχαίο δεν είναι, ενώ η πρόσφατη εμφάνιση του Kareem Kalokoh σε βίντεο του COLORS –η πρώτη για Έλληνα καλλιτέχνη, παρεμπιπτόντως– δείχνει πως η δυναμική τους ξεπερνάει τα εγχώρια σύνορα. Όπως και στο ντυμένο στα κίτρινα προαναφερθέν video, ο Αθηναίος ράπερ επέλεξε να κλείσει την εμφάνιση των ATH Kids με τη μεγάλη του επιτυχία “Whip Game”, την οποία το κοινό απόλαυσε σα να μην υπήρχε αύριο.
Η βραδιά δεν τελείωσε εκεί, βέβαια, καθώς ακολουθούσε η Giganta· όμως για εμάς σταμάτησε στο συγκεκριμένο σημείο, καθώς το πρωινό ξύπνημα θα γινόταν αρκετά νωρίς και τα περιθώρια για ώρες ύπνου είχαν πλέον στενέψει επικίνδυνα. Ωστόσο η συγκεκριμένη διοργάνωση αυτής της κρύας Δεκεμβριανής νύχτας επιβεβαίωσε απόλυτα τις υψηλές προσδοκίες που είχαν χτιστεί, με όλα τα ονόματα του bill να προσφέρουν απολαυστικές εμφανίσεις, γεμάτες πάθος, ενέργεια κι έναν ήχο πέρα για πέρα σύγχρονο, σε μια ακόμη «καυτή» εκδήλωση δια χειρός Red Bull Music Academy.
{youtube}Usk-D8fv540{/youtube}