Πρεμιέρα το Σαββατόβραδο στο PassPort Κεραμεικός για ένα σχήμα πολλά υποσχόμενο: Δήμητρα Γαλάνη, Ελένη Τσαλιγοπούλου & Γιώτα Νέγκα, με την επιμέλεια προγράμματος να ανήκει στη Μαργαρίτα Μυτιληναίου. Κι αν στη θεωρία και πριν από την έναρξη οι προσδοκίες ήταν υψηλές, όλες υπερκαλύφθηκαν τελικά. Είναι τόσο ωραίο αυτό, όποτε συμβαίνει. Να πηγαίνεις κρατώντας «μεγάλο καλάθι» και φεύγοντας να έχεις βάλει και στις τσέπες.

Galtsane_2.JPG

Πριν από οτιδήποτε, ιδιαίτερη μνεία αξίζει η ορχήστρα του σχήματος, που κυριολεκτικά αφήνει άφωνο και τον ανίδεο ακόμα ακροατή. Το νεαρόν της ηλικίας όλων των μουσικών είναι ένα «κόλπο» που εφαρμόζει εδώ και χρόνια η Δήμητρα Γαλάνη βγαίνοντας κερδισμένη, ηχητικά ανανεωμένη και φρέσκια κάθε φορά. Δεν είναι μόνο σπουδαίοι «παίχτες» (τι παίχτες, δηλαδή; Παιχταράδες!) οι μουσικοί του σχήματος. Είναι και μουσικές προσωπικότητες με αισθητική ιδιαίτερη, ιδέες πρωτότυπες, παιξίματα δεξιοτεχνικά και μάτια κι αυτιά ανοιχτά και εξ αυτού χρήσιμα.

Galtsane_3.JPG

Στο σχήμα μετέχουν οι: Γιαννακόπουλος Σεραφείμ (τύμπανα), Διαμαντής Αργύρης (κρουστά), Κατσίκης Νίκος (μπουζούκι, τζουρά), Κωνσταντίνου Θωμάς (ούτι, λαούτο, μπουζούκι), Μάνεσης Σπύρος (πιάνο), Προβής Στέλιος (μπάσο), Τσαρδάκας Απόστολος (κανονάκι, μπαγλαμά), Χατζηκωνσταντίνου Σπύρος (ηλεκτρική και ακουστική κιθάρα) & Χατζησταύρου Αριστείδης (κλασική και ακουστική κιθάρα). Για τον Κατσίκη και το ξεχωριστό του παίξιμο στο μπουζούκι έχω γράψει από την εποχή των Ημερών Του Φωτός (2012), οπότε μην τα ξαναλέμε. Για τον εντυπωσιακό όμως και πολυτάλαντο Θωμά Κωνσταντίνου, δεν θυμάμαι αν έχω ξαναγράψει: Τακίμ, Nouveau Sextet, σημαντικές μουσικές ρίζες και άλλες περγαμηνές συνθέτουν το προφίλ ενός καλλιτέχνη που θα μας απασχολήσει στα χρόνια που θα έρθουν: η "Χαλασιά", την οποία ερμήνευσε μαζί με τη Γαλάνη, μας άφησε με το στόμα ανοιχτό.

Galtsane_4.JPG

Πάμε παρακάτω. Το πρόγραμμα είναι ...ανάποδο! Ξεκινάει δηλαδή με τη λεγόμενη «λαϊκή ώρα» και συνεχίζει με προσωπικές στιγμές των τριών ερμηνευτριών. Στο πρώτο μέρος, στήνεται ένα πάλκο με τις πρωταγωνίστριες καθιστές και τα τραγούδια (σπουδαία και αγαπημένα λαϊκά) να διαδέχονται το ένα το άλλο, δεμένα μεταξύ τους, ταιριαστά. Η ανατροπή αυτή ξαφνιάζει το ακροατήριο, μα καθόλου δεν το χαλάει. Η Δήμητρα Γαλάνη, αργότερα, αποκάλυψε ότι η συγκεκριμένη τακτική είναι εσκεμμένη, προκειμένου να στρέψει και πάλι την προσοχή του κοινού στο λαϊκό τραγούδι. Άκης Πάνου, Χρήστος Νικολόπουλος, Βασίλης Τσιτσάνης, Σταύρος Ξαρχάκος, Μανώλης Χιώτης, Γιώργος Μητσάκης, Απόστολος Καλδάρας, Μίμης Πλέσσας, αλλά και Λευτέρης Παπαδόπουλος, Κώστας Βίρβος και Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου είναι μερικοί μόνο από τους δημιουργούς των τριάντα οκτώ (38!) τραγουδιών που ακούγονται στο πρώτο μέρος, με τις τρεις κυρίες διαρκώς επί σκηνής.

Galtsane_5.JPG

Στο δεύτερο μέρος τα πράγματα πήραν μια πιο ήρεμη και συγκινητική ρότα, στοχεύοντας καθαρά στο συναίσθημα. Η αρχή έγινε με τη Γιώτα Νέγκα, που μάλλον ήταν σφιγμένη και τρακαρισμένη στην πρεμιέρα. Αυτό, πάντως, καθόλου δεν την εμπόδισε να τραγουδήσει άψογα, πιστοποιώντας τόσο ότι διανύει περίοδο εξαιρετικής φόρμας, όσο και ότι μπορεί να σταθεί επάξια στο πλευρό των άλλων δύο κυριών. Όταν χαλαρώσει και απελευθερωθεί από το άγχος, θα απογειωθεί, είμαι βέβαιος. Προσωπικά, επίσης, θα ανέμενα από εκείνη άλλες επιλογές από τα δύο τραγούδια που δεν έχει ερμηνεύσει σε πρώτη εκτέλεση και είπε το Σάββατο ("Πρώτες λέξεις" σε μουσική Θέμη Καραμουρατίδη και στίχους Οδυσσέα Ιωάννου και "Τι Λάθος Κάνω» σε μουσική/στίχους Νίκου Πορτοκάλογλου). Ίσως δύο ακόμα δικά της.

Galtsane_6.JPG

Στη συνέχεια τη σκυτάλη πήρε η Ελένη Τσαλιγοπούλου με μια πελώρια διάθεση και λαχτάρα για τραγούδι, η οποία έκανε «μπαμ». Κατάφερε και να μας συγκινήσει με την προσωπική της ερμηνεία στο "Εγώ Σ’ Αγάπησα Εδώ" (μουσική/στίχοι: Κώστας Λειβαδάς) και να μας ξεσηκώσει με την ανεβασμένη της διάθεση, που την οδήγησε να τραγουδάει βαδίζοντας και χορεύοντας ξυπόλητη πάνω στα τραπέζια, από τη σκηνή μέχρι το μέσο της πλατείας. Χαμός! Και ωραίος χαμός, που δικαίως άρεσε και στον κόσμο. Έμοιαζε να το ευχαριστιέται απίστευτα η Τσαλιγοπούλου κι αυτό πέρασε και κάτω από τη σκηνή.

Galtsane_7.JPG

Τελευταία, σύμφωνα και με την «ιεραρχία», έκανε την εμφάνισή της η Δήμητρα Γαλάνη για να πιστοποιήσει σε όλους μας, ακόμα μία φορά, πόσο μεγάλη και καθοριστική προσωπικότητα είναι για το τραγούδι μας. Η  Γαλάνη η ερμηνεύτρια, η τραγουδοποιός, η προσωπικότητα, ο ανοιχτόμυαλος άνθρωπος, η πάντοτε νέα, η αγαπημένη, η ευρείας αποδοχής. Μερικοί μόνο από τους χαρακτηρισμούς που, δικαίως, τη συνοδεύουν. Μας άφησε λοιπόν και πάλι «χαζούς» με την απλότητά της –από τη συμπεριφορά μέχρι το ντύσιμο– και με τις ερμηνείες της, που δεν λένε να αποκτήσουν ένα ψεγάδι από το πέρασμα του χρόνου. Από την "Ατομική Ενέργεια" (μουσική: Θάνος Μικρούτσικος - στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου) και το "Εμένα Με Συμφέρει" (μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης - στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου), μέχρι το "Δικαίωμα" (μουσική: Δήμητρα Γαλάνη - στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου) και τα "Στερεότυπα" (μουσική: Χρυσόστομος Μουράτογλου - στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου), μια ανατριχίλα κι ένα καρδιοχτύπι κυριεύει τον ακροατή. Βαθιά υπόκλιση και έντονη ανυπομονησία για την επόμενη συνάντηση.

Μετά από όλα τα παραπάνω, δεν χρειάζεται να σας πω ότι το σχήμα είναι «άχαστο» και να πάτε. Να πάτε και να πάμε πάλι, δηλαδή. Και ξανά και ξανά...

{youtube}JWEqbB-cxpc{/youtube}

 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured