Η αυστριακή Mego είναι αναντίρρητα μια από τις σπουδαιότερες εταιρίες του ηλεκτρονικού ήχου. Με κυκλοφορίες ονομάτων όπως οι Fennesz, Jim O' Rourke, Hecker, Kevin Drumm, Merzbow, General Magic κ.α. έχει μπει στην αφρόκρεμα της σύγχρονης πειραματικής σκηνής, δημιουργώντας το δικό της στίγμα στην μουσική κοινότητα, με κύριο χαρακτηριστικό την διαρκή ηχητική αποδόμηση.

Με αφορμή την κυκλοφορία τριών δίσκων στους οποίους ο ίδιος εμπλέκεται άμεσα (της ηχητικής επένδυσης της χορευτικής παράστασης DACM, του τρίτου προσωπικού του δίσκου Get Down και την συνεργασία του με τους Fennesz και Ο' Rourke) βρήκαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον Peter 'Pita' Rehberg, το κυριότερο στέλεχος του οικοδομήματος της Mego.

Ο Pita εκτός από το να διευθύνει την Mego, έχει κατά καιρούς συνεργαστεί σε live αυτοσχεδιασμούς με τους περισσότερους από τους μουσικούς της εταιρίας. Στην πολύ ενδιαφέρουσα αν και σύντομη συνομιλία, μας περιγράφει τις μουσικές κατευθύνσεις της Mego και μας επιφυλάσσει μια ευχάριστη έκπληξη: την προαναγγελία της εμφάνιση του στην Αθήνα.

Avopolis: Μπορείτε να μας δώσετε μερικές πληροφορίες για την Mego; Ποιος είναι ο ρόλος σας στην εταιρία και ποια είναι η μουσική της κατεύθυνση...

Pita: Ο ρόλος μου είναι να είμαι το "δημόσιο πρόσωπο" του label. Επίσης συνήθως εγώ αποφασίζω για το τι κυκλοφορούμε. Διαχειρίζομαι την εταιρία με τον Ramon Bauer και τον Andreas Pieper. Δεν θεωρώ ότι υπάρχει μουσική κατεύθυνση στην εταιρία. Προτιμούμε να μην επικεντρωνόμαστε σε ένα είδος.

A: Τον τελευταίο μήνα συμμετείχατε σε τρεις κυκλοφορίες της Mego (Get Down/Dacm/The Return of Fenn o' Berg). Είσαστε πάντα τόσο παραγωγικός;

P: Πραγματικά όχι. Ήταν συμπτωματικό που αυτές οι κυκλοφορίες ολοκληρώθηκαν περίπου την ίδια στιγμή.

Α: Με τι ασχολείστε τώρα;

Ρ: Τώρα ασχολούμαι με το επόμενο κομμάτι των DACM το οποίο αν όλα πάνε καλά θα κυκλοφορήσει το 2003.

A: Κάποιος θα μπορούσε να παρατηρήσει ότι η καθεμιά από τις τρεις κυκλοφορίες σας εστιάζει σε μια διαφορετική πλευρά της μουσικής σας. Το Dacm στην πιο καλλιτεχνική, το The return Fenn o' Berg στην πιο αυτοσχεδιαστική και το Get Down στην πιο προσωπική. Συμβαίνει κάτι τέτοιο;

P: Ναι πράγματι, αυτό ισχύει σε γενικές γραμμές.

A: Μπορείτε να μας πείτε μερικά λόγια για την συνεργασία σας με τον Christian Fennesz και τον Jim O' Rourke; Πώς σας ήρθε η ιδέα να παίζετε μαζί;

P: Ξεκινήσαμε το 1997 όταν όλοι μας παίζαμε στο φεστιβάλ του Nickelsdorf. Κάποιος μας πρότεινε να παίξουμε σαν τρίο, αργά την τελευταία βραδιά του φεστιβάλ και πήγε πολύ καλά. Στην συνέχεια μας ζητήθηκε να κάνουμε ένα tour το 1998 από το οποίο και φτιάξαμε το πρώτο album.

A: Ποιο είναι το βάθος του αυτοσχεδιασμού σε τέτοιες laptop-παραστάσεις; Χρησιμοποιείτε κάποια μεγάλα αρχεία ήχου ή συνεχώς δημιουργείτε νέους ήχους;

P: Εξαρτάται. Στο Fennoberg χρησιμοποιούμε πολλά samples. Αλλά κατασκευάζονται και ήχοι στην πορεία. Δεν είμαι σίγουρος αν αυτό είναι αυτοσχεδιασμός με την έννοια που έχει στην free jazz μουσική. Αλλά γενικά πριν το show ο κανένας δεν έχει την παραμικρή ιδέα για το τι θα κάνει ο άλλος. Ούτε συζητάμε οτιδήποτε εκ των προτέρων.

A: Τι πιστεύετε για την εξέλιξη της μουσικής στο μέλλον; Μπορεί κάποιος να περιγράψει τις κυκλοφορίες της Mego σαν "φουτουριστική μουσική" ή πρόκειται για μια άλλη -ηλεκτρονική- πλευρά αυτοσχεδιαστικής και πειραματικής μουσικής;

P: Δεν θα την έλεγα φουτουριστική γιατί συμβαίνει στο παρόν. Προτιμώ να την περιγράφω ως ποιοτικό ηλεκτρονικό ήχο (quality electronic audio). Ο όρος "πειραματική" συχνά σε προδιαθέτει για κάτι ότι δεν είναι αρκετά καλό ώστε να ενταχτεί στη μουσική, αλλά είναι απλά ένα πείραμα.

A: Υπάρχουν σχέδια για κάποια εμφάνιση στην Ελλάδα;

P: Ναι, θα εμφανιστώ στο Electrograph festival τον Νοέμβριο

A: Ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο σας και περιμένουμε να σας δούμε από κοντά.

Reviews:

DACM : Showroomdummies
Pita : Get Down
Fennesz, O' Rourke, Rehberg : The return of Fenno'berg

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured