Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες συζητήσεις που μπορείς να κάνεις για τη μουσική, είναι σχετικά με το «καλύτερο» και το «σπουδαιότερο» άλμπουμ ενός συγκροτήματος. Όλοι παραδέχονται πάντως ότι το Roots είναι το σπουδαιότερο των Sepultura, όσο για το ποιο είναι το καλύτερο, αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Είχαμε λοιπόν κανονίσει μια τηλεφωνική συνέντευξη με τον Max Cavalera, για να μας πει παλιές Sepultura ιστορίες και να μας μιλήσει σχετικά με την επετειακή περιοδεία που κάνει μαζί με τον αδελφό του Igor για τα 20 χρόνια του Roots –η οποία θα τους φέρει σε λίγες μέρες και στην Αθήνα (Παρασκευή 18 Νοεμβρίου, στο Gagarin). Λόγω όμως ενός μπερδέματος με τις ώρες δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ κι έτσι μας έστειλε τις (λακωνικές) του απαντήσεις μέσω mail...
Μπορείς να μας πεις για ποιον λόγο αποφάσισες να περιοδεύσεις βασισμένος αποκλειστικά στα τραγούδια του Roots και δεν έκανες λ.χ. μια περιοδεία για το Chaos A.D. ή το Arise;
Η ιδέα προήλθε από τη Gloria (σ.σ.: σύζυγος & μάνατζερ του Max). Καταρχήν, συμπληρώνονται 20 χρόνια από όταν κυκλοφόρησε το Roots, άρα είναι η κατάλληλη ευκαιρία, ενώ παρατήρησε σε μια συναυλία μας στο Λονδίνο, το πόσο ευχαριστημένοι έδειχναν οι οπαδοί μας όταν παίζαμε κάτι από το Roots. Οπότε ήταν μια προφανής επιλογή για εμένα και τον Igor να παίξουμε όλο το άλμπουμ.
Πηγαίνοντας πίσω 20 χρόνια, στη διάρκεια της ηχογράφησης του δίσκου: είχες εξαρχής μια κεντρική ιδέα για το πώς θα ακούγεται ή προέκυψε;
Η κεντρική ιδέα που είχα πάντα, ήταν το κάθε άλμπουμ να είναι διαφορετικό. Φαντάζομαι θυμάσαι την ηχητική αλλαγή από το thrash Arise, στο πιο groove Chaos A.D. Το εύκολο τότε θα ήταν να κάναμε το Arise νούμερο 2, κάναμε όμως το διαφορετικό Chaos A.D. Μετά θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει το Chaos A.D. νούμερο 2, αλλά δεν επιθυμούσα κάτι τέτοιο. Είχα ετοιμάσει λοιπόν μερικά demo, όταν η βασική ιδέα ήλθε σε ένα περίεργο όνειρο το οποίο είδα. Έτσι, όταν βρεθήκαμε ξανά στο στούντιο ως Sepultura, είχα περίπου στο μυαλό μου τον ήχο και την κεντρική ιδέα του Roots. Φυσικά, στην πορεία, προέκυψαν πολλές ιδέες, ενώ μετά είχαμε και τους διάφορους guests. Και το παζλ σιγά-σιγά πήρε τον δρόμο του.
Είναι αλήθεια η φήμη ότι το Roots είναι το πρώτο άλμπουμ όπου ο Paulo Jr. έπαιξε μπάσο; Επιπρόσθετα, είναι αλήθεια ότι ο παραγωγός Scott Burns δεν ήταν η πρώτη επιλογή για το Beneath The Remains;
Να το πω κάπως διαφορετικά: εάν ακούσεις τα πρώτα μας άλμπουμ, και ακούσεις το Chaos A.D., θα δεις μια τεράστια βελτίωση στο παίξιμό μας. Ανάμεσά μας, όμως, υπήρχε κι ένας αδύναμος κρίκος. Ο Paulo Jr., στην πραγματικότητα, έπαιξε μπάσο για πρώτη φορά όταν ηχογραφούσαμε το Chaos A.D. Για τον Scott Burns, τώρα, η δισκογραφική μας εταιρεία –η Roadrunner– επέμενε παραγωγός στο Beneath The Remains να είναι ο γνωστός σε όλους από τους Annihilator Jeff Walker. Εμείς πάλι επιμείναμε για τον Burns, καθώς ο ήχος του ήταν αυτό ακριβώς που θέλαμε.
Θυμάμαι ότι, ειδικά για τον αγγλικό Τύπο, το Roots ήταν μία από τις πιο αναμενόμενες κυκλοφορίες του 1996. Σας είχε δημιουργήσει επιπλέον άγχος αυτό; Φοβόσασταν τις αντιδράσεις του κοινού, εφόσον κάνατε μια τεράστια αλλαγή στον ήχο σας;
Θυμόμαστε όλοι, νομίζω, ότι τότε το metal δεν βρισκόταν και στα καλύτερά του: πολλές μπάντες είχαν διαλυθεί και οι πωλήσεις είχαν μειωθεί, καθώς κυριαρχούσε παντού το alternative rock. Για εμάς, λοιπόν, το Roots ήταν μια δήλωση ότι το metal είναι ακόμα εδώ –απλά με διαφορετικό ήχο. Τελικά η ιστορία μας δικαίωσε, με πωλήσεις πάνω από 2.000.000 αντίτυπα. Για τη σπουδαιότητά του, ας το κρίνουν οι οπαδοί.
Το 1996 ήταν ίσως η σημαντικότερη χρονιά για εσένα. Από τη μία κυκλοφόρησες το Roots, από την άλλη αποχώρησες από το δικό σου συγκρότημα, μετά τη συναυλία στο Brixton τον Δεκέμβριο. Τι έγινε τότε;
Έχω απαντήσει πολλές φορές στο παρελθόν σχετικά με αυτό. Με μια πρόταση μπορώ να σου πω ότι ήξερα μέσα μου κατά τη διάρκεια της κηδείας του θετού μου γιου Dana, ότι ο κύκλος με τους Sepultura για εμένα και τη Gloria θα τελείωνε εκείνη τη χρονιά.
Ως μουσικός, παραμένεις πάντα ενεργός, με διάφορα projects. Μόνο τα τελευταία 2 χρόνια, ας πούμε, κυκλοφόρησες άλμπουμ με τους Soulfly, τους Killer Be Killed και τους Cavalera Conspiracy. Τι να αναμένουμε λοιπόν για την επόμενη χρονιά;
Το 2017 συμπληρώνονται τα 20 χρόνια των Soulfly. Η πρώτη μου προτεραιότητα θα είναι έτσι η νέα κυκλοφορία που ετοιμάζω μαζί τους. Για τα άλλα projects, θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να συντονιστούμε, όταν μπορέσουμε.
Τι να περιμένουμε από την εμφάνισή σου στην Ελλάδα; Επίσης κάπου διάβασα ότι σκοπεύεις να μείνεις λίγο καιρό εδώ και να κάνεις μια ηχογράφηση. Ισχύει;
Εκτός από εμένα και τον Igor (ντραμς), θα είναι μαζί μας στην κιθάρα ο Marc Rizzo (Soulfly, Cavalera Conspiracy, ill Nino) και ο Johny Chow (Cavalera Conspiracy) στο μπάσο. Θα παίξουμε όλο το Roots, και μερικές διασκευές. Έχω έρθει πια πάρα πολλές φορές στην Ελλάδα και θα ήθελα να μείνω λίγο καιρό εκεί. Και ναι, ίσως να κάνω και μια ηχογράφηση στην Κρήτη.
Και για το τέλος, η ερώτηση του ενός εκατομμύριου! Μέχρι πέρυσι, στη «σκληρή» σκηνή μόνο οι Sepultura και οι Guns N’ Roses δεν είχαν κάνει reunion. Τώρα πια, μένουν μόνο οι Sepultura. Τι πιθανότητες δίνεις σε αυτό το σενάριο, είτε για κανονικό reunion, είτε για μερικά σπέσιαλ σόου;
Δεν νομίζω ότι υπάρχει η πιθανότητα να γίνει αυτό! Το πιο κοντινό σε Sepultura που μπορούν να δουν οι οπαδοί, είναι η παρούσα Return To Roots περιοδεία. Γίνεται άλλωστε για εκείνους.
{youtube}9TZVNjuatSg{/youtube}