Αυτή την Παρασκευή 19 Μαρτίου, ο συνεργάτης του Ivan Smagghe στο project It's A Fine Line θα βρεθεί στο 6 D.O.G.S. της οδού Αβραμιώτου ως special dj guest ενός ακόμα Hats Off party. H πλεον πρόσφατη κυκλοφορία του remix των Ιt's A Fine Line στο κομμάτι "VCR" των Χx και η τελευταία κυκλοφορία της Marketing Music, το εντυπωσιακό "Landscapes Ep" των Ιdioma, είναι δύο σημαντικοί λόγοι για να παρακολουθήσει κάποιος την παρθενική εμφάνιση του Tim Paris στην πρωτεύουσα.
Η πορεία σου σαν dj και παραγωγός ξεκινάει πολύ πιο πίσω στο χρόνο. Πως ξεκίνησαν όλα;
Στα τέλη της δεκαετίας του '90 το Παρίσι βρισκόταν σε μια έντονη κινητικότητα όπου πολλά μουσικά στυλ καλύπτονταν απο πολλούς και εξαιρετικούς μουσικούς παραγωγούς. Σε εβδομαδιαία βάση μπορούσε κανείς να πετύχει parties και συναυλίες με καλλιτέχνες όπως οι Daft Punk, Air, Laurent Garnier, Dj Deep, Ivan Smagghe, Chloe...και όλο το μουσικό κίνημα ήταν super φρέσκο και συναρπαστικό. Έτυχε να υπάρξω μέλος αυτής της σκηνής και ανέβηκα στο τρένο της French Touch με μεγάλο ενθουσιασμό και μπόλικες προσδοκίες.
Ποια είναι η ιδέα πίσω απο το It's A Fine Line project και την Marketing Music.
Δημιουργήσαμε με τον Ivan Smagghe τους It's A Fine Line απο αντίδραση στην ομοιογένεια που διακρίνει τα κομμάτια που παίζουν οι djs στα clubs. Νιώθαμε ότι υπήρχε χώρος για να δοκιμάσουμε και να ακουστούμε λίγο διαφορετικοί απο τις standard dance παραγωγές και ίσως μάλιστα αυτή η διαφορετικότητα μας να είναι ο λόγος που μερικοί δεν συμπαθούν τον ήχο μας. Παρόλα αυτά έμεις προσπαθούμε να καλύπτουμε όσα περισσότερα μουσικά στυλ γίνεται και απο το ένα κομμάτι στο άλλο να προσπαθούμε να λέμε μια διαφορετική ιστορία με διαφορετικές λέξεις. Σχετικά με την Marketing Music, σε μεγάλο βαθμό ευθύνεται ο Jef. K που μερικά χρόνια πριν με ώθησε στο να δημιουργήσω ένα imprint label που θα αντιπροσωπεύει το όραμα μου για την μουσική. Η ιδέα ήταν να υπογράφω στην εταιρεία ανθρώπους απο το φιλικό μου περιβάλλον μιας και είχα αρχίσει να βρίσκομαι σε ένα καλό δίκτυο μουσικών παραγωγών / djs και καλών φίλων. Η ετικέτα προσπαθεί πραγματικά σκλήρα να κρατήσει ένα υψηλό επίπεδο ποιότητας στις κυκλοφορίες της, συνδιάζοντας τις δυνατές μελωδίες με τον ιδανικό τρόπο παραγωγής των κομμάτιων. Νομίζω ότι πλεον είναι πολυ δύσκολο να βρείς κομμμάτια που να έχουν αυτό τον συνδιασμό και αυτός είναι ο λόγος που δεν έχουμε μεγάλο κατάλογο κυκλοφοριών.
Ποια είναι τα στοιχεία που πρέπει να έχει ένας δίσκος για να τον υπογράψεις στο label σου.
Θα πρέπει να ξεχωρίζει. Επιθυμία μου είναι κάθε κυκλοφορία να έχει κάτι συγκεκριμένο να πει. Το όνομα "Marketing"είναι προφανώς κάτι σαν "αστείο - ειρωνία" στην λογική όλων αυτών των labels που κυκλοφορούν κανα δυο κομμάτια και μετά βάζουν και δύο ονόματα για να κάνουν τα remix ώστε απλά να προσθέσουν μερικά ονόματα στο ρόστερ της ετιαρείας και να φανούν εμπορικά. Ένα κομμάτι μπορεί να είναι καλό ή κακό. Το σίγουρο πάντως είναι ότι ένα remix δεν μπορεί να το κάνει καλύτερο. Επίσης, προσπαθώ να είμαι ιδιαίτερα προσεκτικός στο πως ακούγεται η κυκλοφορία και όχι τόσο με την έννοια του να είναι Hi- Fidelity όσο με το να έχει σωστή παραγώγη. Γιατί το να κυκλοφορήσεις έναν δίσκο με πραγματικά καλή παραγωγή είναι ένα απο τα βασικά στοιχεία στην δημιουργία ηλεκτρονικής μουσική σήμερα.
Υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες ή κάποιο concept που ακολουθείς όταν κάνεις ένα dj set ή μια παραγωγή;
O μόνος κανόνας στην μουσική είναι η ευχαρίστηση. Αν υπάρχει αυτή θέλεις να κάνεις περισσότερα και να δουλέψεις πάνω σε αυτό, όπως για παράδειγμα όταν σου αρέσει ένας ήχος και μετά τον μιξάρεις με έναν άλλον και συνειδητοπειείς ότι γίνεται ακόμη καλύτερος. Όταν σε διασκεδάζει να ακούς την μουσική σου τότε υποθέτεις και ότι κάποιοι άλλοι θα θέλουν να κάνουν το ίδιο.Όσο για το djing πιστεύω ότι ισχύει ακριβώς η ίδια διαδικασία. Αν ένας dj απολαμβάνει το σετ του, θα μπορέσει να το μεταφέρει στον κόσμο. Η μουσική είναι ένα μέσο για να επικοινωνούν συναισθήματα και ιδανικά, τις περισσότερες φορές θέλεις να μεταδώσεις καλά συναισθήματα. Βέβαια η γενική ιδέα είναι να μπορείς να μεταφράζεις μέσω της μουσικής που παίζεις το μήνυμα που θες να λάβει ο κόσμος, αλλά, δηστυχώς στην ηλεκτρονική μουσική όσο πιο συγκεκριμένη ιδέα έχει ένας dj και όσο καλύτερες μεθόδους χρησιμοποιεί για να την μεταφέρει στον κόσμο τόσο λιγότερο εμπορικός γίνεται.
Ονομασέ μας 3 ενδιαφέροντες δίσκους που άκουσες τους τελευταίους 3 μήνες και δώσε μας ένα top 5 με τους αγαπημένους σου dance δίσκους.
1. Dopplereffekt 'Calabi Yau Space'
Πρόκειται για ένα album που το "έχασα" δύο χρόνια πριν που κυκλοφοόρησε αλλά τώρα ανακαλύπτω την ομορφιά του. Είμαι μεγάλος fan της μουσικής τους. Έχει τα πάντα, μεγάλες ιδέες, φανταστική παραγωγή, αντισυμαβατικό format και αυτό το "Detroit" feel που είναι η αγαπημένη μου επιρροή στην ηλεκτρονική μουσική.
2. Luciano Berio 'Sinfonia' (3rd movement)
Ένα απίστευτο μουσικό κομμάτι που μόλις πρόσφατα ανακάλυψα. Γράφτηκε πίσω στην δεκαετία του '60 και αποτέλει μέρος απο ένα κολάζ κάποιων άλλων έργων του. Είναι σαν να έχει σαμπλάρει κάποια άλλα κινηματογραφικά θέματα για να δημιουργήσει κάτι εντελώς νέο. Θα πρέπει να χρειάστηκαν ώρες επι ωρών μιας πραγματικά πολύπλοκης διαδικασίας για να τοποθετήσει κανείς όλα αυτά τα στοιχεία στην κατάλληλη θέση και με την σωστή ταχύτητα. (σ.σ.Φανταστείτε κάτι σαν πρώιμο Avalanches) Και παρόλα αυτά ακούγεται φανταστικό.
3. Το επερχόμενο νέο album της Chloe που θα κυκλοφορήσει στην KillTheDj records. Don't miss it !
Top 5 classic dance records:
-Underground Resistance 'Waveform E.P' (UR 004)
-Cybotron 'Clear' (Metroplex)
-Mr Negative 'Feel The Love' (Crack&Speed)
-Closer Musik '1,2,3...Floating' (Kompakt)
-Konrad Black 'Don't look Back' (Wagon Repair)
Tέλος περιέγραψε μας μια τυπική μέρα σου στο Λονδίνο.
Ξυπνάω αρκετά πρωί για να αθληθώ. Μετά παίρνω πρωινό στο σπίτι και συνήθως θα ξοδέψω όλο το πρωινό μελετώντας μουσική θεωρία και πλήκτρα. Το απόγευμα τις περισσότερες μέρες είναι αφιερωμένο στην παραγωγή μουσικής στο studio.
Για το Landscapes των Idioma που κυκλοφορεί απο την Marketing Music κάντε κλικ εδώ.
Για το dj set του Tim Paris στο ραδιοφωνικό δίωρο των Lilis Brothers στον OffRadio.gr, κάντε κλικ εδώ.