Μαζί με την ολοένα και μεγαλύτερη διεθνή εξάπλωση της hip-hop μουσικής και της κουλτούρας της, εξαπλώνεται σιγά-σιγά και το Human Beatboxing. Οι δύο κύριοι εκπρόσωποί του στην Ελλάδα, ο Bitman και ο El Pap Chico, αποφάσισαν πρόσφατα να συγκροτήσουν τους Word Of Mouth και το Avopolis μίλησε μαζί τους, με την ευκαιρία της συμμετοχής τους στο μεθαυριανό Hip Hop Culture Festival στο Motel…
Τι ήταν αυτό που σας ώθησε να συνεργαστείτε και να φτιάξετε τους Word Of Mouth, αντί να συνεχίσετε τις ήδη επιτυχημένες «σόλο» διαδρομές σας;
«Ως ενεργός Beatboxer πορεύεσαι και δημιουργείς ταυτότητα solo, δουλεύεις για να γίνεις καλύτερος και δημιουργείς ανάλογα με τα στοιχεία που έχεις ή μαθαίνεις καθημερινά. Ως μονάδες έχουμε μια σειρά από live, αξιόλογες συνεργασίες με μπάντες, συμμετοχές σε δισκογραφικές δουλειές, που με τον χρόνο μας έφεραν στο σημείο που ήμαστε τώρα - δηλαδή με μπόλικη εμπειρία, πολλές παραστάσεις και καλή επαφή με τον κόσμο. Αυτό το οποίο μας έκανε ομάδα είναι η κοινή επιθυμία μας για εξερεύνηση ηχητικών ανθρώπινων παραγωγών, αλλά και η απόκτηση δυναμικότερων εμπειριών μέσα από ζωντανές εμφανίσεις. Τα στοιχεία που μας ωθούν να συμπράττουμε αρμονικά εδώ και ένα χρόνο, είναι, πρώτον, η μοναδικότητα της δημιουργίας της πρώτης ομάδας Human Beatbox στην Ελλάδα η οποία να έχει στόχο να δουλέψει συστηματικά και, δεύτερον, τα διαφορετικά στιλ που έχουμε στον ήχο, τα οποία μας ενθουσιάζουν στο αποτέλεσμα. Τρίτον και τελευταίο να σημειώσουμε επίσης ότι ασχολούμαστε πάνω από μια δεκαετία ο ένας και δεκαπενταετία ο άλλος με το Beatbox. Άρα έχουμε κάνει ό,τι είναι πιθανό σε solo μορφή και επιδιώκουμε περισσότερα ως ομάδα - όπως π.χ. ένα LP βασισμένο κυρίως σε vocals».
Είστε το μοναδικό ελληνικό όνομα στο φετινό Hip Hop Culture Festival. Πώς τα καταφέρατε;
«Κάνουμε πολλά χρόνια φιλότιμη προσπάθεια δημιουργίας του φυσικού χώρου που δικαιωματικά ανήκει στο Human Beatbox σε κάθε μεγάλη hip hop (και όχι μόνο) συναυλία στην Ελλάδα. Έτσι το καλοκαίρι ανοίξαμε τη συναυλία των Snoop Dogg & Αρτέμη-Ευθύμη και τώρα έρχεται αυτή η συμμετοχή μας στο Hip Hop Culture Festival, ανάμεσα σε όλα αυτά τα ονόματα. Εμείς δεν κάνουμε κάτι παραπάνω από το να συμμετέχουμε όπου πιστεύουμε ότι προσθέτουμε κάτι μουσικά και πάντα με χαρά. Να αναγνωρίσουμε βεβαίως την εξαιρετική δουλειά που κάνει η Noiz Productions έχοντας παρουσιάσει κατά καιρούς ξένα ονόματα της hip hop σκηνής, τα οποία μόνο στα όνειρα ή στο εξωτερικό θα βλέπαμε. Αλλά και την ευκαιρία που μας δίνει να παρουσιάσουμε τη δουλειά μας στο φεστιβάλ».
Τι είναι αυτό κατά τη γνώμη σας που κάνει κάτι το Human Beatbox να εξαπλώνεται ακόμα και σε χώρες όπως η δική μας;
«Το Human Beat box υπάρχει εδώ και δεκαετίες σε άλλες χώρες, έχοντας απίστευτη ανάπτυξη και πολλά παραδείγματα. Σε χώρες όπως η Αμερική, Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία κ.α. υπάρχουν διαγωνισμοί, ετήσια φεστιβάλ, solo καλλιτέχνες αλλά και σχήματα Human Beatbox τα οποία περιοδεύουν με μεγάλη επιτυχία σε όλο τον κόσμο. Κατάφεραν μέσα στον χρόνο να αναδείξουν την πρωτοτυπία του και να το κάνουν τάση και μόδα. Τα ονόματα που το έκαναν ρεύμα στην εποχή μας είναι οι Razhel, Killa Kela, Kenny Mohamed, Scratch, Sain Supa Crew, Roots, SFX, Roxoloops, Beardy Man, με εκατομμύρια funs στις χώρες τους μα και παγκοσμίως. Φυσικό επακόλουθο να έρθει και η σειρά μας να αποκτήσει οπαδούς το Beatbox αλλά και να αναδειχθούν κάποιοι beatboxers».
Μπορείτε να μας δώσετε μια «γεύση» του Human After All project, που πρόκειται να παρουσιάσετε;
«Αποτελείται από όλες τις πιθανές μουσικές και ήχους που μπορούμε να παράγουμε με το στόμα. Συνδυάζουμε γνώσεις, εμπειρία και αισθητική. Παντρεύουμε το hip hop με τη δημοτική παραδοσιακή μουσική, το drum ‘n’ base με την techno αλλά και με άλλους συνδυασμούς. Με στόχο να αποδείξουμε ότι είμαστε άνθρωποι και όχι μηχανές, μέσα από αυτό που κάνουμε».
Συμμερίζεστε την άποψη ότι η ελληνική hip-hop κουλτούρα μόνο αναιμική μπορεί να είναι, καθώς η χώρα μας δεν προσφέρεται για την άνθισή της;
«Να ξεκαθαρίσουμε κάτι, η κουλτούρα του hip hop υπάρχει και θα υπάρχει όσο υπάρχει το urban περιβάλλον και τα ξένα ακούσματα, από όπου ξεκίνησαν όλα. Τώρα, για την ελληνική περίπτωση, αν συνδέεις τις πωλήσεις δίσκων με την ανάπτυξη αλλά και με την επικείμενη άνθιση, δύσκολα τα πράγματα. Σαν εγχώρια σκηνή και κουλτούρα, δεν είχαμε την πολυτέλεια να υπάρχουν πολλά «μαγαζιά» ξεχωριστά, τύπου Lowbap, Family κ.α. χωρίς να έχουν καμιά επικοινωνία μεταξύ τους - κάτι που έγινε στο παρελθόν και ισχύει ακόμα με συνέπειες στην συνοχή της σκηνής. Επίσης μην ξεχνάς ότι υπάρχει το θέμα της επιβίωσης όλων των παραγόντων οι οποίοι συνθέτουν τη σκηνή και την κουλτούρα, που λόγω παρόδου του χρόνου κάνουν την πραγματικότητα δυσκολότερη, χωρίς νέα ονόματα ή ανανεώσιμο κοινό να ακολουθεί. Συνέθεσε όλα τα παραπάνω, ρίξε μια ματιά στο σήμερα και θα έχεις την απάντηση».
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το human beatboxing http://www.wordofmouth.com.gr/