Mια ξεχωριστή drum'n'bass βραδιά παρουσιάζουν τα παιδιά της ομάδας Funxion στο Bios αύριο, Παρασκευή. OPTIV (REDLIGHT - CAUSE 4 CONCERN - VIRUS, 1210) [UK], DJ ROHAN (BASSBIN - BREAKIN - LOONEY TUNEZ) [IR] κ.α. με είσοδο 6 ευρώ. Ο Τάσος -Gizmo- Γαλανός μίλησε με τον πρώτο και του έθεσε μερικές ενδιαφέρουσες ερωτήσεις για το είδος και την ίδια τη μουσική του...
Οι Cause 4 Concern θεωρούνται μια από τις δυναμικότερες ομάδες παραγωγών στο drum n bass. Πως δημιουργήθηκαν και πως χαρακτηρίζεις την δουλειά που κάνετε ως ομάδα;
Όλοι προερχόμαστε από μια πόλη έξω από το Λονδίνο που ονομάζεται Guilford. Εγώ δούλευά για την Aspect Records, όπου γνώρισα τον Tobie, ο όποιος στην συνέχεια μου γνώρισε των Stu και τον Mark που δούλευαν στην Vinyl Distribution (πάλαι ποτέ κλασσική εταιρείας distribution βινυλίου). Όλοι κάναμε καταπληκτική παρέα μεταξύ μας και το πιο λογικό πράγμα ήταν να αρχίσουμε να φτιάχνουμε κομμάτια. Είμαι ο βασικός engineer στην ομάδα αλλά όλοι φέρνουν καλές ιδέες στην πρόοδο ενός κομματιού.
Σε μία πρόσφατη συνέντευξη του για το Knowledge, o Klute, ο οποίος θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της drum n bass σκηνής, εξέφρασε το παράπονό ότι ένα μεγάλο ποσοστό των drum n bass κομματιών δεν έχουν φαντασία καθώς τις παλιότερες ημέρες η διαφορετικότητα αυτού του είδους σε σχέση με την είδη όπως το techno και η house ήταν και ο βασικός λόγος που κέρδιζε πολλούς θαυμαστές. Ποια είναι η άποψη σου;
Δεν πιστεύω ότι αυτό είναι αλήθεια. Αντιθέτως πιστεύω ότι η drum n bass μουσική βρίσκεται στην καλύτερη της φάση και πάντοτε θα εξελίσσεται με το πέρασμα του χρόνου. Πιστεύω ότι το κοινό γενικότερα της χορευτικής μουσικής δεν περιμένει μόνο κομμάτια με μεγάλο breakdown (breakdown είναι η ρυθμική κλιμάκωση ενός κομματιού) για να περάσει καλά αλλά ψάχνει για κάτι πιο βαθύ.
Ζήλεψες ποτέ ένα drum n bass κομμάτι από κάποιον παραγωγό;
Πολύ καλή ερώτηση...Όχι!
Έχεις ηχογραφήσει για τις μεγαλύτερες εταιρείες της drum n bass σκηνής. Ποια είναι η συμβουλή σου για τους καινούργιους παραγωγούς που θέλουν να υπογράψουν τα κομμάτια τους σε κάποια εταιρεία.
Νομίζω ότι το ποιο σημαντικό είναι να παίζουν τα κομμάτια τους οι dj’s. Επίσης, αν οι γνωστοί dj’s δείχνουν μια προτίμηση στα κομμάτια σου τότε η πιθανότητα να σε υπογράψει μια εταιρεία είναι σίγουρή.
Εκτός από dj/παραγωγός είσαι και ιδιοκτήτης της Red Light Records. Ποια είναι η διαφορά του Optiv ως παραγωγού και ως dj;
Δεν υπάρχει κάποια μεγάλη διαφορά. Όταν δημιουργώ μουσική προσπαθώ να φτιάξω κομμάτια που θα θέλω να ακούσω σε ένα club και ως ιδιοκτήτης εταιρείας προσπαθώ να υπογράψω κομμάτια με την ίδια ακριβώς φιλοσοφία. Έτσι και με τις δυο ιδιότητες μου θέλω να οριοθετήσω την θέση μου στην συγκεκριμένη σκηνή.
Μπορείς να μου πεις πως συνέχισες τις επιτυχημένες κυκλοφορίες (μετά την αλλαγή του ήχου του drum n bass από τον σκοτεινό ήχο σε πιο soulful επιρροές) χωρίς να αλλάξεις τίποτα;
Πιστεύω ότι ο ήχος μου έχει προοδεύσει σε μεγάλο βαθμό αλλά υποθέτω ότι απλά φτιάχνω μουσική που αρέσει πρώτα σε εμένα να παίζεται στα clubs χωρίς να ακολουθώ κάποιο trend.
Eίναι σύνηθες να περιγράφει κανείς τη διαδικασία ηχογράφησης... Θα ήθελες να μας πεις κάτι ανάλογο για το αγαπημένο σου κομμάτι;
Μια από τις καλύτερες εμπειρίες σε ότι αφορά την δημιουργία ενός κομματιού θεωρώ ότι ήταν η περίοδος που εγώ μαζί με τους Cause 4 Concern γράψαμε το «Peepshow” για την Virus records που αποτελεί την κλασσική εταιρεία των Ed Rush and Optical. Υπήρχε μια καταπληκτική ατμόσφαιρα στο στούντιο και το συγκεκριμένο κομμάτι ήταν τόσο εύκολο που ένιωθα σαν να είχε δημιουργηθεί από μόνο του. Όταν ανακάλυψα ότι θεωρείται ένα από τα πιο seminal drum n bass κομμάτια ήμουν πολύ ευχαριστημένος.
Κι ένα κομμάτι που σιχαίνεσαι να ακούς;
Δεν νομίζω ότι είχα ποτέ ιδιαίτερα μεγάλα αρνητικά συναισθήματα για κάποιο κομμάτι. Απλά κάποιες φορές βαριέμαι να ακούω κάτι που παίζεται συνέχεια.
Θυμάμαι παλιότερα όταν υπήρχαν εκείνες οι καταπληκτικές συλλογές με dance κομμάτια που δεν αποτελούσαν ένα συνεχόμενο mix. Πιστεύεις ότι χρειαζόμαστε κάτι τέτοιο στην χορευτική σκηνή;
Νομίζω ότι ένας καλός τρόπος θα ήταν όταν δημιουργείς το προσωπικό σου cd σαν καλλιτέχνης να έχεις ένα cd με τα κομμάτια του δίσκου και το άλλο με ένα γαμάτο mix. Τώρα σε ότι αφορά τα compilation, αυτό που παρατηρώ είναι ότι η ζήτηση για μιξαρισμένες συλλογές συνεχίζει να είναι μεγάλη.
Όταν κοιτάξει κάποιος την δισκογραφία σου παρατηρεί ότι έχεις πολλές συνεργασίες. Ποιο είναι το μυστικό του να δημιουργείς ένα κομμάτι με κάποιον άλλο παραγωγό χωρίς να υπάρχει πρόβλημα συνεννόησης;
Απλά μου αρέσει πολύ να συνεργάζομαι με άλλους ανθρώπους και νομίζω ότι απλά είμαι τυχερός, δεν υπάρχει κάποιο μυστικό.
Μετά από τόσα χρόνια νιώθεις ότι έχεις επιτύχει τα πάντα στο συγκεκριμένο είδος μουσικής; Σε ρωτάω γιατί πολλά ονόματα όπως ο Goldie θεωρούν ότι χρειάζονται μια νέα πρόκληση για να φτιάξουν κάποια πράγματα εκτός της drum n bass μουσικής. Μάλιστα ο Photek δήλωσε σε μια πρόσφατη συνέντευξη του ότι τον ενδιαφέρει περισσότερο να δημιουργήσει μουσική που θα έχει το ίδιο impact με την μουσική των U2 παρά να φτιάξει ένα πολύ καλό m n bass κομμάτι, ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκε η συνεργασία του με ονόματα όπως οι Tv On The Radio και Nine Inch Nails.
Δεν πιστεύω ότι έχω επιτύχει τα πάντα στο συγκεκριμένο χώρο και θεωρώ ότι έχω να δώσω ακόμα πολύ περισσότερα. Πάντως θα ήθελα να ασχοληθώ με projects για μουσική ταινιών και video games στο μέλλον.
Ξερω ότι έχεις αρχίσει να φτιάχνεις κομμάτια για το πρώτο προσωπικό σου άλμπουμ χωρίς τους Cause 4 Concern. Ποιο είναι το όραμα σου για την συγκεκριμένη δουλειά;
Για την ακρίβεια θα αρχίσω να δουλεύω την προσωπική μου δουλειά τον Ιανουάριο. Η κυκλοφορία θα χωριστεί σε αυτή του βινυλίου και σε εκείνη του cd. Τα κομμάτια που θα περιέχονται στην βινυλιακή έκδοση θα είναι περισσότερο για τους dj’s, ενώ το cd θα περιέχει κάποια περισσότερο experimental κομμάτια...