Άγγελος Κλειτσίκας

Όποιος έχει βρεθεί σε κάποιο DJ set του Jay Jay ξέρει πως θα συμβούν δύο πράγματα: θα χορέψει πολύ χωρίς να το καταλάβει και θα μείνει στο τέλος με μία αίσθηση άπλετης χαράς. Είναι το φυσικό ακόλουθο της αύρας που κουβαλάει ο ίδιος και την μεταφέρει αβίαστα στην tech house του τα 2-3 τελευταία χρόνια. Σε μία σκηνή που συνεχώς ανεβαίνει, έχει βρεθεί τους τελευταίους μήνες να ανοίγει sets σημαντικών παραγωγών και DJs όπως αυτό της Ellen Allien και του Mall Grab. Λίγο πριν ανοίξει ακόμη ένα, κάναμε μία γρήγορη, μα περιεκτική κουβέντα για τα πρώτα του βήματα, τα ηλεκτρονικά πάρτι της Αθήνας και τα μελλοντικά του σχέδια.

Κεντρική φωτό: Άλεξ Πετσάβας

 

Πώς ξεκίνησες να παίζεις μουσική ως DJ; Ποια ερεθίσματα/ βιώματα σε οδήγησαν εκεί;

Αυτό συνέβη σε δύο χρόνους. Αρχικά, όταν ήμουν στο λύκειο ξεκινήσαμε μαζί με ένα φίλο να παίζουμε σε πάρτι φίλων και συμμαθητών με ένα laptop. Αργότερα πήραμε κι ένα controller το οποίο έχω ακόμη και είναι σε τραγική κατάσταση προφανώς. Έπειτα μετακόμισα στο Λονδίνο για σπουδές, όπου δεν είχα κάποια ευκαιρία να παίξω, αλλα ούτε και το έψαξα για να είμαι ειλικρινής. Εκεί όμως ξεκίνησα να πηγαίνω σε κλαμπ που μου άνοιξαν τα αυτιά και τα μάτια. Βρήκα πολλή μουσική την οποία για δύο ολόκληρα χρόνια μάζευα και οργάνωνα στην ιδέα ότι ίσως κάποια στιγμή μου φανεί χρήσιμη. Λίγο καιρό αργότερα, και ενώ έμενα ακόμα στο Λονδίνο, επέστρεφα συνεχώς σε ένα μικρό νησί στις κυκλάδες. Αυτό συνεχίστηκε για κάποια χρόνια, όπου κάθε καλοκαίρι πήγαινα εκεί για διακοπές και έπαιζα μουσική.

Πώς εξηγείς την συνεχή άνοδο των ηλεκτρικών πάρτι και raves στην Αθήνα μετά την πανδημία; Σε τι φάση βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή και τι πιστεύεις πως επιφυλάσσει το μέλλον;

Η αρχική άνοδος είναι άμεσα συνδεδεμένη με την παγκόσμια άνοδο της ηλεκτρονικής μουσικής. Η techno έχει έρθει στο mainstream και μαζί της έχουν ανέβει και τα υπόλοιπα είδη. Μετά την πανδημία η ανάγκη του κόσμου για event ήταν στα ύψη, όπως συνέβη γενικότερα με τον χώρο των live. Απλά σαν ασχολία και τρόπος διασκέδασης είναι κομμάτι μιας συγκεκριμένης κουλτούρας. Σε μία συναυλία θα πήγαινε οποιοδήποτε είδος κοινού, ανάλογα με το τι παίζει. Σε ένα κλαμπ θα πάνε οι άνθρωποι που πάνε για κλάμπινγκ. Η όρεξή τους για χορό συσσωρεύτηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας και τώρα βιώνουμε την εκτόνωση της.  Παράλληλα υπάρχουν περισσότερες ομάδες που οργανώνουν πάρτι , περισσότεροι DJ που ασχολούνται πραγματικά και περισσότερα μαγαζιά και κλαμπ σχεδόν αποκλειστικά για ηλεκτρονικά παρτι στην Αθήνα από ποτέ. Και αυτό δεν φαίνεται να μειώνεται σε ένταση στο προσεχές μέλλον.

Τι πιστεύεις για το εγχώριο κοινό ηλεκτρονικής μουσικής;

Νομίζω πως επειδή η σκηνή μεγάλωσε τόσο γρήγορα, το κοινό διαμορφώθηκε πριν προλάβει να αποφασίσει ακριβώς τι προτιμάει. Ένα μεγάλο ποσοστό πηγαίνει στα πάρτι χωρίς να ξέρει τι θα ακούσει από πριν, επειδή γίνεται σε κάποιο μαγαζί που ξέρει ή από την διοργάνωση που ξέρει. Καμιά φορά αυτό μπορεί να περιορίζει την ποικιλία της κάθε υπο-σκηνής στα πάρτι. Ανάλογα το πάρτι και το είδος ο κόσμος θα είναι διαφορετικός, αλλά ίδιος με κάθε προηγούμενο αντίστοιχο. Προσωπικά θα ήθελα το κοινό να είναι ανοιχτόμυαλο και να δίνει ευκαιρίες σε περισσότερα είδη από αυτά που έχει συνηθίσει να ακούει. Το να σου αρέσει κάτι συγκεκριμένο δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να κλείνεις την πόρτα στο στοιχείο της έκπληξης. Εξάλλου το να ακούς ένα κομμάτι που δεν ξέρεις για πρώτη φορά στη μέση του dancefloor και να σε συνεπαίρνει είναι ένα από τα ωραιότερα συναισθήματα της ζωής. 

Φωτό: Γιώργος Λαθύρης

 

Πώς θα χαρακτήριζες ο ίδιος τη μουσική που παίζεις;

Δεν μπορώ να την χαρακτηρίσω με μία λέξη. Η βάση θα είναι πάντα η house, αλλά δεν νομίζω ότι έχω παίξει ποτέ στην ζωή μου σετ με ένα είδος μουσικής. Αν έχω κάτι να πω είναι πως αν κάποιος τύχει να ακούσει τη μουσική που παίζω, θα μου άρεσε να της δώσει χώρο και χρόνο.

Ποιοι είναι οι 3 δίσκοι που σε έχουν διαμορφώσει στον DJ που είσαι αυτή τη στιγμή;

St. Germain – Boulevard
Daft Punk – Homework
Faithless – Outrospective

Πότε μπορείς να πεις ότι είσαι πραγματικά χαρούμενος με ένα από τα sets σου;

 Η ορθολογική απάντηση είναι όταν έχω παίξει όλα τα κομμάτια που είχα όρεξη στα κατάλληλα σημεία του σετ. Η πραγματική απάντηση είναι όταν στο τέλος κάποιοι από το κοινό φασώνονται.

Φωτό: Αλέξανδρος Πετσάβας

 

Ποιο κρίνεις ως το καλύτερο DJ set που έχεις παίξει ποτέ και γιατί;

Τα αγαπημένα μου δεν τα θυμάμαι. Είναι λίγο εξωσωματική εμπειρία που λέμε. Είναι ένα συγκεκριμένο που δεν θα ξεχάσω από το καλοκαίρι του 2021, για το οποίο θυμάμαι να σκέφτομαι μετά «ΟΚ τώρα ξεκινάς να παίζεις μουσική». Ακόμα και σε αυτό, δεν μπορώ να θυμηθώ καθόλου πώς έπαιξα. Μόνο εικόνες από το πάρτι.

Ποια είναι τα σχέδια σου για το 2024; Σκοπεύεις να κυκλοφορήσεις το πρώτο σου υλικό;

Ο στόχος είναι μέχρι το καλοκαίρι να έχω κάποια κομμάτια dancefloor-ready. Δεν έχω αποφασίσει ακόμη για κυκλοφορία, τουλάχιστον όχι το ίδιο σύντομα, αλλά πρώτη φορά μπορώ να πω με σιγουριά πως κάτι ετοιμάζω!

Πώς νιώθεις που θα ανοίξεις τα sets των Midland και Ross from Friends; Για ποιους άλλους DJs θα ήθελες να ανοίξεις;

Ένα κομμάτι μου ακόμα δεν το πιστεύει. Παρακολουθώ τον Ross from Friends πολλά χρόνια και αν μου έλεγες πριν κάποια καιρό πως θα συνέβαινε κάτι τέτοιο, θα γελούσα δυνατά. Είμαι τρομερά ενθουσιασμένος και ανυπομονώ να παίξω και να παραδώσω - τρεμάμενος - τα decks στον Midland! Όσoν αφορά άλλους DJ που θα ήθελα να παίξω μαζί τους, ο νούμερο ένα θα ήταν ο Seth Troxler. Εξίσου σουρεάλ θα μου φαινόταν να βρεθώ στο ίδιο event με την Park Hye Jin ή τον Sammy Virji!

 

Ο Βρετανός παραγωγός γνωστός και ως Ross From Friends ή αλλιώς Felix Clary Weatherall, από τους πιο συναρπαστικούς καλλιτέχνες της ηλεκτρονικής μουσικής, έρχεται στην Αθήνα στις 28 Ιανουαρίου 2024, στο Ωδείο Αθηνών. Το πάρτυ της Κυριακής θα ανοίξει ο Jay Jay πριν παραδώσει τη σκυτάλη στον ταλαντούχο Βρετανό παραγωγό Midland. Εισιτήρια εδώ.

Διαβάστε επίσης: Τα EDEN parties επιτέλους έφεραν τη μόδα των "daytime raves" και στην Ελλάδα

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured