Ξεκινώντας, ας πούμε κάποια πράγματα για την ιστορία του σχήματος, και κυρίως για τους λόγους που σας οδήγησαν στην αλλαγή του ονόματος από Basement σε Modified Dog. Ποια η σημασία του και η σύνδεσή του με αυτό που κάνετε, και ποια η σχέση του, αν υπάρχει, με το “Evelyn, A Modified Dog” του Frank Zappa;
Ξεκινήσαμε ως Basement, ένα τρίο (Χρύσανθος Χριστοδούλου, Δημήτρης Δαλέζης, Δημήτρης Τάτσης) παίζοντας και αυτοσχεδιάζοντας πάνω σε ηλεκτρονικές-οργανικές συνθέσεις του Χ. Χριστοδούλου γραμμένες για χοροθέατρο, ταινίες κτλ. Επειδή η μουσική μας έχει έντονα κινηματογραφικό χαρακτήρα, αποφασίσαμε να συνεργαστούμε με διάφορους visual καλλιτέχνες, προσδίδοντας στα show μας μια πιο ολοκληρωμένη, οπτικοακουστική διάσταση.
Στην πορεία συνεργαστήκαμε και με άλλους μουσικούς (Δημήτρης Τασούδης, Δημήτρης Παντελιάς, Νίκος Τσαβδάρογλου) και προέκυψε η ανάγκη να αλλάξουμε το όνομά μας σε κάτι που θα προσδιόριζε καλύτερα τον πολυδιάστατο και πολυεπίπεδο χαρακτήρα του σχήματος. Το όνομα Modified Dog προέκυψε σχεδόν τυχαία: διαβάζοντας στίχους από τραγούδια του Frank Zappa, συνειδητοποιήσαμε ότι, ο φουτουριστικός και με χιούμορ, τίτλος του “Evelyn, A Modified Dog” ταιριάζει με το ευμετάβλητο και «τροποποιήσιμο» των συνθέσεων, μελών και των projects μας.
Οι performance σας, όπως αναφέρατε και προηγουμένως, συνδυάζουν μουσική, φωτισμό, video. Με δεδομένο ότι είστε μια ομάδα ενίοτε πολυμελής, πώς λειτουργείτε προκειμένου να αποφασίσετε το εκάστοτε θέμα και τον τρόπο υλοποίησής του;
Μας ενδιαφέρει η διαφορετικότητα, τόσο στη μουσική σύνθεση, όσο και στη σκηνοθεσία των performance. Η απόφαση για το κάθε project έχει να κάνει με το ύφος, το budget, και τη διαθεσιμότητα των μελών. Λόγω υποχρεώσεων και αποστάσεων –μένουμε σε διαφορετικές πόλεις (Αθήνα, Λονδίνο, Θεσσαλονίκη, Κατερίνη)– είναι πολύ δύσκολο να συντονιστούμε όλοι μαζί. Προσπαθούμε και λειτουργούμε ως κολεκτίβα.
Τι θα παρουσιάσετε επί σκηνής στο Six d.o.g.s., αύριοΤρίτη 21 Μαρτίου; Και με ποια σύνθεση μελών;
Στο Six d.o.g.s. θα παρουσιάσουμε 7 συνθέσεις από παλαιότερο και καινούργιο υλικό, παίζοντας αυτή τη φορά σαν ντουέτο (Δημήτρης Δαλέζης – τρομπέτα, κρουστά / Χρύσανθος Χριστοδούλου – electronics, κιθάρα). Τα visuals του show αναλαμβάνει η Κάλλια Τριανταφύλλου. Τεχνικά, στη μουσική θα χρησιμοποιήσουμε real time audio processing (παραμορφώσεις αναλογικών ηχητικών σημάτων μέσω κατάλληλων ψηφιακών εφαρμογών), ενώ στα visuals θα χρησιμοποιηθεί η τεχνική video mapping (προβολή σε πολλαπλές επιφάνειες).
Ο δίσκος σας memories21 μαθαίνω ότι τελικά θα κυκλοφορήσει μέσα στη χρονιά. Τι θα περιλαμβάνει και γιατί άργησε να έρθει η στιγμή του;
Ο δίσκος memories21 είναι μία concept δουλειά. Απαρτίζεται από 6 συνθέσεις και έχει να κάνει με τη μνήμη και πώς τη διαχειριζόμαστε μέσα στην πορεία του χρόνου. Έξι όνειρα-μνήμες, σαν σκηνές από μία ταινία. Μουσικά έχει στοιχεία από ηλεκτρονική και πειραματική μουσική, post-rock καθώς και field recordings, τα οποία λειτουργούν σαν σύνδεσμος με την «πραγματικότητα». Το υλικό πέρασε από περίπλοκα στάδια, με διαφορετικές ενορχηστρώσεις, μίξεις και mastering. Ολοκληρώθηκε τελικά πριν λίγες μέρες... Αυτή τη στιγμή είμαστε σε επαφή με εταιρείες και υπάρχει η σκέψη για κυκλοφορία του δίσκου και σε βινύλιο.
Το ότι οι ζωντανές εμφανίσεις σας χρησιμοποιούν πολύ το οπτικό στοιχείο, συνεπάγεται κάτι για τις ηχογραφήσεις σας; Διαφοροποιούνται, δηλαδή, ώστε να έχουν μια μεγαλύτερη αυτοτέλεια;
Στις ζωντανές εμφανίσεις υπάρχει το στοιχείο αυτοσχεδιασμού, τόσο στη μουσική όσο και στα video. Υπάρχουν αρκετές διαφορές με το ηχογραφημένο υλικό και κάθε εμφάνισή μας έχει έτσι μοναδικό χαρακτήρα.
Ποιοι καλλιτέχνες, από τον μουσικό χώρο αλλά και γενικότερα, έχουν επιδράσει στον τρόπο με τον οποίον λειτουργείτε;
Έχουμε επηρεαστεί από καλλιτέχνες διαφορετικών ειδών και τεχνών, όπως Miles Davis, Jack Kerouac, Hans Richter, Sonic Youth, Ανδρέας Εμπειρίκος, Syd Barrett, Moondog, Brian Eno, Gustav Mahler, William S. Burroughs, Faust και David Lynch.
Από τη μέχρι τώρα εμπειρία σας, τι συμπεράσματα έχετε βγάλει σχετικά με τη στάση του εγχώριου κοινού απέναντι στο είδος του ακροάματος/θεάματος που παρουσιάζετε;
Το ενδιαφέρον για τέτοιου είδους θεάματα πιστεύουμε ότι είναι εν δυνάμει μεγάλο, καθώς πρόκειται για μία ολοκληρωμένη οπτικοακουστική εμπειρία.
Τέλος, ποια άλλα σχέδια έχετε για το προσεχές μέλλον σε συναυλιακό, δισκογραφικό ή άλλο επίπεδο;
Υπάρχουν διάφορα projects που προγραμματίζουμε. Η συνεργασία με το caravan project (Στρατής Βογιατζής, Θέκλα Μαλάμου) είναι ένα απο αυτά. Θα είναι μία κινηματογραφική μουσική παράσταση, με τίτλο fragments of real. Σε μία βωβή ταινία που θα προκύψει από 10 ντοκιμαντέρ του caravan project θα αναλάβουμε τη μουσική σύνθεση και θα την εκτελέσουμε ζωντανά με ταυτόχρονη προβολή της ταινίας. Επίσης προγραμματίζουμε live με ένα ακόμη ντουέτο (Τασούδης Δημήτρης – τύμπανα, Χρύσανθος Χριστοδούλου – electronics).
{youtube}ne8nNxNYTz4{/youtube}