Συνέντευξη: Λ. Αλεξίου Ο Γιώργος Δημητριάδης ανήκει στους ανθρώπους που δεν θα άφηναν το χρόνο να περάσει αναπολώντας ή αναμασώντας παλιές καλές στιγμές και συνεργασίες που από μόνες τους θα πρόσθεταν αμέτρητα credits σε οποιονδήποτε καλλιτέχνη. Ο τελευταίος του δίσκος, ένας από τους καλύτερους της περυσινής χρονιάς σύμφωνα με τους συντάκτες του Avopolis, αναδεικνύει κλασικές pop ευαισθησίες και σύγχρονη παραγωγή σε ένα συνδυασμό σπάνιο για τα ελληνικά δεδομένα. Αποδεικνύει, επιπρόσθετα, ότι κανείς μπορεί να στέκεται δίπλα στα rock είδωλα με τα οποία μεγάλωσε, χωρίς να τα λιβανίζει, αλλά να εξελίσσεται ο ίδιος παράλληλα με την δική τους μετάλλαξη διαμέσου των δεκαετιών. Δεν είναι ανάγκη κανείς να καταφεύγει σε βαρείς rock κιθαρισμούς για να αποδείξει το rock της στάσης του. Ακόμα και οι καυστικές εξομολογήσεις και τα έμμεσα μηνύματα μπορούν να περάσουν και από πολύχρωμες, καλλιγραμμες και αισθαντικές pop συνθέσεις. Ο ίδιος, όπως αναφέρει στην πορεία της συνέντευξης, δεν αρέσκεται στο να βγάζει τραγούδια καταγγελίας, να περνάει συνθήματα στον κόσμο, να γράφει εμβατήρια για μαζικά ακροατηρια. Προτιμά να προβληματίσει, παρά να δώσει έτοιμες σκέψεις... Είναι πολλά λοιπόν αυτά που συντελούν στην επιτυχία, την καλλιτεχνική, και ακόμα περισσότερο την εμπορική. Σίγουρα όμως χρειάζεται χρόνος διαθέσιμος, για τη δημιουργία, την ηχογράφηση, το τελικό στάδιο. Χρόνος που επιτρέπει στο δημιουργό να εκμεταλλευτεί το 100% της σύνθεσής του, με την πειραματική εφαρμογή νέων ιδεών και το τεστάρισμα του πως λειτουργούν μέσα σ'αυτήν. "Δεν εκβίασα τον χρόνο. Ετσι και αλλιώς εγώ παίζω πάντα στις καθυστερήσεις", λέει χαριτολογώντας, και συνεχίζει εξίσου απολαυστικά: "Σταματάω την μπάλλα, δίνω πάσες αριστερά και δεξιά, κάνω παιχνίδι στο κέντρο, κοιμίζω τον αντίπαλο και τον "χτυπάω" ξαφνικά. Η πλάκα είναι ότι το γκολ μπαίνει τελευταία στιγμή. Και το γκολ στην περίπτωσή μου είναι ο τελευταίος δίσκος. Καλό γκολ!" Από τα καλύτερα της αγωνιστικής περιόδου, θα προσθέταμε...
Πέρα απ'όλα αυτά όμως εκείνο που έχει σημασία είναι η ίδια η μουσική και ο ψυχικός ή εγκεφαλικός αντίκτυπος που έχει από μόνη της στον καθένα από μας. Περνώντας λοιπόν στην ίδια την ουσία της, θα μπορούσαμε με βεβαιότητα να πούμε ότι η σημερινή εποχή είναι περισσότερο από ποτέ, εποχή κατηγοριών & κατηγοριοποίησης. Οι ταμπέλες, και στο χώρο της μουσικής, είναι ίσως κάτι αναπόφευκτο δεδομένης της ποικιλίας των ερεθισμάτων και των πολλών πραγμάτων που βγαίνουν στην επιφάνεια και τα οποία βλέπουμε ή ακούμε καθημερινά. Συνηθίζουμε όλοι λίγο πολύ να βάζουμε ταμπελάκια με "pop", "rock" κ.ο.κ. επιγραφές. Ο Γιώργος πάντως δεν ενοχλείται από τους διαφορετικούς χαρακτηρισμούς που του αποδίδουν. "Οταν γίνεται γνωστή η δουλειά σου έτσι κι αλλιώς άμεσα ή έμμεσα, εσύ ο ίδιος γίνεσαι ένας μαγνήτης που τραβάει επάνω του ότι του πετάνε οι άλλοι. Γίνεσαι πόλος έλξης πολλών χαρακτηρισμών. Εμένα μ'αρέσει ο κόσμος να βρίσκει αυτό που θέλει μέσα από αυτό που κάνω εγώ. Πέρα από τον πηγαίο rock ήχο θέλω να είμαι εγώ αναγνωρίσιμος μέσα από την δουλειά μου. Να μιλάει η μουσική μου ανοιχτά και πέρα από κάθε λογής ταμπέλες". Ο ίδιος θυμάται πάντως την ξενγοιασιά, αλλά και τις δυσκολίες από εκείνες τις εποχές. "Τουλάχιστον τα πρώτα χρόνια, δεν σκεφτόμουνα το αύριο. Ηταν πολύ δύσκολο να δισκογραφήσουμε, να βγάλουμε λεφτά, ήταν δύσκολα χρόνια. Ομως δεν πτοήθηκα ούτε εγώ αλλά ούτε και οι φίλοι που συνεργαστήκαμε όλα αυτά τα χρόνια. Απλά δεν κάναμε σχέδια για το αύριο. Είχα όμως μια αγωνία. Τι θα γίνω όταν μεγαλώσω; Με πίεζαν και οι δικοί μου - από αγάπη και ενδιαφέρον-. Ηταν άλλη εποχή. Η κοινωνία δεν έβλεπε με αγάπη και σοβαρότητα τους καλλιτέχνες. Οσο περνάνε τα χρόνια όμως αυτό αλλάζει. Γιατί καλώς ή κακώς θα αντιλαμβάνονται ότι η μουσική μπορεί να φέρει και την κοινωνική καταξίωση του μουσικού με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό. Πάντα όμως θα υπάρχει αντίσταση. Η κοινωνία μας έχει περίεργη σχέση με την μουσική. Πιστεύω ότι δεν πρέπει να είμαστε αρκετά μουσικόφιλη κοινωνία άμα σκεφτείς ότι το μεγαλύτερο ποσοστό του αγοραστικού κοινού απεθύνεται σε "μουσικές τάσεις" οι οποίες επιπλέουν σαν φελοί στην επιφάνεια της θάλασσας. Διεκπεραιώνουμε φτηνά συναισθήματα και πάθη".
|