«Είναι μια μεγάλη στιγμή», υποστήριξε στον Guardian η δρ. Holly Chesller, από το Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ, η οποία ειδικεύεται στην ιστορία και την κληρονομιά των Beatles. «Είναι περίεργο να πιστεύεις ότι ένα συγκρότημα που διαλύθηκε πριν από περισσότερα από 50 χρόνια σου λέει ότι αυτό είναι το τελευταίο μας τραγούδι… κατά κάποιο τρόπο, ο Paul και ο Ringo, που είναι και οι δύο στα 80 τους, τραβούν μια γραμμή. Είναι μια πολύ γλυκιά στιγμή υποψιάζομαι για όλους σχεδόν τους οπαδούς των Beatles, σαν να μπαίνει ένα τέλος. Οπότε πιστεύω ότι είναι σημαντικό».
Στην ηχογράφηση, θεωρητικά, συνεισφέρουν και τα τέσσερα μέλη του γκρουπ. Τα φωνητικά του Lennon προέρχονται από το αρχικό demo του τραγουδιού, από τα τέλη της δεκαετίας του '70. Ο τελευταίος το έγραψε και το τραγούδησε στο σπίτι του στο κτίριο της Ντακότα της Νέας Υόρκης, όπου δολοφονήθηκε το 1980.
Το 1994, η Yoko Ono παρέδωσε το demo στον McCartney, σε μια κασέτα με την ένδειξη "For Paul". Περιείχε επίσης φωνητικά από τον Lennon για τα κομμάτια “Free As a Bird” και “Real Love”, τα οποία δουλεύτηκαν σε ολοκληρωμένα τραγούδια από τους τρεις -τότε- εναπομείναντες Beatles και κυκλοφόρησαν το 1995, στο πλαίσιο του επεξεργασμένου τεχνολογικά “Anthology”.
O Harrison αρχικά είχε μεγάλες επιφυλάξεις σχετικά με την κυκλοφορία του “Now and Then”. Συνειδητοποίησε έγκαιρα ότι πρόκειτο για demo, με τεχνικά και άλλα προβλήματα, και τίποτα παραπάνω. Η σύντροφός του Olivia Harrison, υπογραμμίζει ότι τελικά ξεπέρασε τις επιφυλάξεις του και ήταν θετικός.
Ο βιογράφος των Lennon, McCartney και Harrison Philip Norman, συγγραφέας του βιβλίου “Shout! Το True Story of the Beatles”, δηλώνει ενθουσιασμένος: «O Harrison είχε πει ότι (το κομμάτι) δεν ήταν αρκετά καλό για να κυκλοφορήσει. Τώρα με την τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης, τα τεχνικά προβλήματα ξεπεράστηκαν».
O παραγωγός Giles Martin συμπληρώνει ότι στο αρχικό demo ακουγόταν η φωνή και του πιάνο του Lennon, ανάκατα με τον θόρυβο του ήχου της TV που ήταν ανοιχτή. «Με τη βοήθεια της τεχνολογίας μπορέσαμε να απομονώσουμε τελείως τη φωνή και το πιάνο. Στη συνέχεια οι McCartney και Starr ηχογράφησαν τα δικά τους μέρη, ενώ χρησιμοποιήθηκαν γραμμές στην κιθάρα που έγραψε ο Harrison το 1995. Τελευταία προστέθηκε η ορχήστρα εγχόρδων».
Ο Macca υπερθεματίζει: «Τίποτα δεν έχει δημιουργηθεί τεχνητά ή συνθετικά. Είναι όλα αληθινά και όλοι παίζουμε».
Μαζί με τον Giles Martin, την παραγωγή συνυπογράφουν ο McCartney και ο Jeff Lynne των Electric Light Orchestra. Ίσως γι’ αυτό, σε συνδυασμό με τα «τεχνολογικά» συμπαρομαρτούντα, το “Now and Then” ακούγεται περισσότερο σαν ELO παρά σαν Beatles∙ μια μάλλον όμορφη, ακατέργαστη μελωδία του Lennon σε διασκευή για ορχήστρα ελαφράς μουσικής. Κάποια πράγματα ίσως πρέπει να παραμένουν στο συρτάρι των δημιουργών. Ακόμα και των κορυφαίων.