Γίνεται να βγάλεις 100.000 δολάρια από μια δωρεάν δισκογραφική δουλειά; Όχι μόνο γίνεται, αλλά ένας 29χρονος από το Λος Άντζελες το κατάφερε φέτος για δεύτερη φορά! Ο λόγος για τον ράπερ Nipsey Hussle, ο οποίος κατέστρωσε ένα απλό αλλά έξυπνο επιχειρηματικό πλάνο για τη διάθεση της μουσικής του, κερδίζοντας στην πορεία 200.000 δολάρια μέσα σε κάτι περισσότερο από έναν χρόνο. Τα παραπάνω έσοδα, μάλιστα, να διευκρινήσουμε πως αφορούν μονάχα τις πωλήσεις από τα φυσικά αντίτυπα των δύο τελευταίων mixtapes του. Χώρια δηλαδή εκείνα από τις ψηφιακές πωλήσεις και τα λοιπά εξτραδάκια, όπως τα έσοδα από το merchandise και φυσικά τα όσα αποκόμισε από τις περιοδείες οι οποίες ακολούθησαν τις προαναφερθείσες κυκλοφορίες.
 
Arthronip_2
 
Τι έκανε λοιπόν ο Αφροαμερικανός καλλιτέχνης για να τα καταφέρει όλα αυτά; Σκέφτηκε εκτός των προκαθορισμένων πλαισίων, πρωτοτύπησε και εν τέλει κέρδισε το στοίχημα. Η λογική του, απλή: η δουλειά που θα κυκλοφορύσε το 2013, με τίτλο Crenshaw (όνομα της περιοχής από όπου κατάγεται) θα έβγαινε δωρεάν στο διαδίκτυο, αλλά όσοι θέλανε να έχουν κι ένα φυσικό αντίτυπο, θα έπρεπε να πληρώσουν. Όχι απλά, μα πολλαπλά. Έτσι, έβγαλε 1000 αντίτυπα τα οποία διέθεσε σε τοπικό κατάστημα του Λος Άντζελες, στο οποίο οι οπαδοί του θα τον γνώριζαν και θα τους υπέγραφε το φρέσκο απόκτημά τους. Τιμή στο κάθε «κομμάτι»; 100 δολάρια έκαστος! Ναι, καλά διαβάσατε, 100 δολάρια για ένα φυσικό αντίτυπο.
 
Arthronip_3
 
Στη συγκεκριμένη αγοραπωλησία ο μεγαλύτερος υποστηρικτής του Nipsey Hussle αποδείχθηκε ένας άλλος ράπερ, κάπως πιο... γνωστός! Ο Jay-Z αγόρασε λοιπόν 100 αντίτυπα του Crenshaw ως υποστήριξη, βγάζοντας από τον τραπεζικό του λογαριασμό, ούτε λίγο, ούτε πολύ, 10.000 δολάρια. Δεν πρόκειται φυσικά να του λείψουν, εντούτοις ήταν μια κίνηση που βοήθησε τον Καλιφορνέζο ράπερ τόσο οικονομικά, όσο και ψυχολογικά. Δεν είναι και λίγο εξάλλου να βλέπεις ένα από τα γνωστότερα ονόματα παγκοσμίως να αναγνωρίζει τη δουλειά σου, χωρίς καν να έχεις κυκλοφορήσει επίσημο άλμπουμ. Βλέποντας την πρωτοφανή επιτυχία του όλου εγχειρήματος, ο Hussle ανακοίνωσε τις επόμενες μέρες πως θα διατίθονταν μερικές ακόμα κόπιες του Crenshaw στην ίδια τιμή, νέο που έτυχε ενθουσιώδους υποδοχής στα social media του καλλιτέχνη.
 
Arthronip_4
 
Η κίνηση συνοδευόταν μάλιστα και από το hashtag #Proud2pay, το οποίο έγινε διαδικτυακό σύνθημα την περίοδο που συνέβαιναν όλα τα παραπάνω. Παράλληλα, βέβαια, μπορούσε και ο οποιοσδήποτε να κατεβάσει νόμιμα και δωρεάν το συγκεκριμένο mixtape από το γνωστό site ανάλογου περιεχομένου, DatPiff. Αντί λοιπόν να στοχεύσει στα έσοδα από έναν μεγάλο αριθμό αγοραστών με το καθορισμένο αντίτιμο για ένα φυσικό αντίτυπο, ο Hussle επέλεξε να λιγοστεύσει την ποσότητα, να κάνει το προϊόν συλλεκτικό και να πολλαπλασιάσει έτσι την τιμή, μα και το κέρδος του. Δεν είναι φυσικά καινούργια αυτή η λογική στον χώρο του λιανικού εμπορίου, ήταν όμως κάτι νέο και τολμηρό για τον χώρο της δισκογραφίας.
 
Και το έργο δεν σταμάτησε εκεί: συνεχίστηκε έναν σχεδόν χρόνο μετά, με μικροαλλαγές στο ίδιο κεντρικό concept. Παραμονές Πρωτοχρονιάς του 2014, λοιπόν, ο Nipsey Hussle ελευθερώνει διαδικτυακά το επόμενο mixtape του, Mailbox Money. Αυτή μάλιστα τη φορά οι φιλοδοξίες είναι ακόμα περισσότερες, κάτι που φαίνεται και από τις συμμετοχές στα credits: από καυτά ονόματα του παραγωγικού μετώπου όπως τον DJ Mustard και τον Hit-Boy, μέχρι feats από Rick Ross, Dom Kennedy και Buddy. Ανανέωσε όμως και τις παραμέτρους στο κομμάτι της κοστολόγησής του το Mailbox Money, σε σχέση με το Crenshaw.
 
Arthronip_5
 
Έχουμε και λέμε, λοιπόν: Το Mailbox Money υπάρχει σε 3 διαφορετικές επιλογές απόκτησης. Αρχικά διατίθεται κι αυτό δωρεάν από το DatPiff, όπως και ο προκάτοχος του. Υπάρχει επίσης στο iTunes, όπου και πωλείται προς 10 δολάρια. Τρίτη και τελευταία επιλογή, του φυσικού αντιτύπου: αυτή τη φορά τα 1000 κομμάτια μειώθηκαν σε μόλις 100, αυξάνοντας συνάμα ακόμα περισσότερο την αποκλειστικότητα του προϊόντος. Το μηδενικό όμως που «φαγώθηκε» από τον αριθμό των αντιτύπων, προστέθηκε στην... τιμή! Έτσι, αντί για 100 δολάρια έκαστος, είχαμε τώρα να κάνουμε με 1000 δολάρια, κάτι βέβαια που οδήγησε στον ίδιο αριθμό τελικών εσόδων για τον ράπερ (100.000 δολάρια δηλαδή).
 
Οι τυχεροί που απέκτησαν τις φυσικές κόπιες του Mailbox Money είχαν μάλιστα και μερικά εξτρά συν. Απόκτησαν πρόσβαση σε έναν μυστικό τομέα στο site του καλλιτέχνη, ενώ κέρδισαν και πρόσκληση για ένα listening session του επερχόμενου, πρώτου επίσημου δίσκου του, Victory Lap –παρέα με τον ίδιο τον Hussle βεβαίως. Για την ιστορία να αναφέρουμε πως τα 100 αντίτυπα εξαφανίστηκαν εν ριπή οφθαλμού. Ακόμα μία εισπρακτική, καθώς και ηθική νίκη, για τον νεαρό ράπερ. 
 
Arthronip_6
 
Ως προς την καλλιτεχνική αξία του Mailbox Money δεν θα ασχοληθούμε στο παρόν άρθρο (έρχεται όμως οσονούπω η ολοκληρωμένη του κριτική). Ούτως ή άλλως εδώ εξετάζεται το επιχειρηματικό δαιμόνιο του Nipsey Hussle, η ικανότητα του να σκεφτεί διαφορετικά από την πλειοψηφία, να μανατζάρει εν τέλει τον εαυτό του όσο πιο κερδοφόρα και ευεργετικά μπορούσε. Κρίνοντας από την κατάληξη των ιδεών του, δεν τίθεται αμφιβολία περί της αξίας αυτών. Από έναν καλλιτέχνη μάλιστα που –μη λησμονούμε– κυκλοφόρησε την πρώτη του δουλειά μόλις το 2010, ενώ ακόμα δεν διαθέτει καν επίσημο δίσκο στο ενεργητικό του. Ποιος ξέρει; Ίσως και να δείχνει το μέλλον για τους ανεξάρτητους καλλιτέχνες, όσους προσπαθούν να κερδίσουν κάτι από τη μουσική τους.
 

{youtube}xP14HCVoWY8{/youtube}

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured

Best of Network

Δεν υπάρχουν άρθρα για προβολή