Όπως ακριβώς μας προϊδεάζει ο τίτλος του φιλμ, λίγο έξω απ’ το Έμπινγκ, στην πολιτεία του Μιζούρι, υπάρχουν τρεις παλιές πινακίδες, η μια δίπλα στην άλλη, οι οποίες είναι στη διάθεση του καθενός για να διαφημίσει ή να δηλώσει ό,τι θέλει. Επάνω στις φθαρμένες αφίσες και τα ξυσμένα χαρτόνια στην επιφάνεια των πινακίδων, μια μητέρα θα αναρτήσει την αλήθεια που της τρώει την ψυχή. Η αστυνομία άλλωστε είναι ανεπαρκής για να διεξάγει έρευνα για να βρει τον ένοχο για τη δολοφονία και τον βιασμό της κόρης της.

Ο «ανεξάρτητος» Αμερικάνικος κινηματογράφος είναι γεμάτος από γλυκόπικρα δράματα, οικογενειακές ελεγείες και εγκληματικές μπαλάντες που διαδραματίζονται στην επαρχιακή Αμερική. Αυτή εδώ όμως αποφεύγει με μαεστρία τις συμβάσεις ων περισσότερων, που τείνουν να γέρνουν στο νεο-γουέστερν. Αυτό οφείλεται κυρίως στη θεατρική εμπειρία του Βρετανού σκηνοθέτη, Μάρτιν Μακ Ντόνα (της φήμης του υπέροχου “In Bruges”).

51eeMvw_1.jpg

Η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ είναι θαυμάσια στον ρόλο της μεσήλικης, χωρισμένης ηρωίδας που ζει με τον έφηβο γιο της και που ψάχνει απεγνωσμένα για μια φωνή λογικής στον μικρόκοσμό της. Η ηρωίδα κοντράρεται μετωπικά με την τοπική εξουσία και τον βαθύ συντηρητισμό του «χωριού». Το βλέμμα της ανήκει σε μια δυναμική γυναίκα, που όμως κρατιέται με όλες τις δυνάμεις της για να μη λυγίσει. Οι αντιδράσεις και οι εναλλαγές στην ψυχολογία του σερίφη (ένας στιβαρός Γούντι Χάρελσον) και του ρατσιστή, οξύθυμου βοηθού του (σε εξαιρετική φόρμα ο Σαμ Ρόκγουελ) ιχνηλατούνται κάτω από παχιές στρώσεις κοινωνικής ειρωνείας, διακριτικής βίας και δραματικών εντάσεων. 

51eeMvw_2.jpg

Η μισαλλοδοξία, η ιδιοτέλεια και η προκατάληψη κυριαρχούν στο Έμπινγκ. Όμως μη γελιέστε, εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με μια ανθρωποκεντρική ιστορία που θα μας κάνει να ταυτιστούμε με τον δίκαιο αγώνα μιας γυναίκας που θα δικαιωθεί κοινωνικά ή νομικά μέσα σε έναν κατακλυσμό μελοδραματικών κλισέ που θέλουν να μας κάνουν να βουρκώσουμε. Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια διεισδυτική ματιά στους μηχανισμούς που πυροδοτούν το νοιάξιμο, την ενσυναίσθηση και τη συμπόνια.

51eeMvw_3.jpg

Η ταινία ρίχνει φως στην βουβή απελπισία μιας γυναίκας που καλείται να συγκεράσει τις απαιτήσεις του μητρικού ρόλου, το προκλητικό midlife crisis του κρετίνου πρώην συζύγου και την ρατσιστική ανοησία των ξεβρασμένων white trash χαρακτήρων, που ζουν την άσκοπη ρουτίνα τους χωρίς ιδανικά και αξίες. Πόση οργή αιτιολογεί η θλίψη και πόσοι νόμοι που αντιφάσκουν μεταξύ τους, συγκρούονται με την κοινή λογική; Άβολα ερωτήματα που θα προκαλούσαν το πέτρινο μειδίαμα της άφοβης ηρωίδας και που θα της όπλιζαν με μολότοφ το χέρι.

Σε αυτές τις τρεις πινακίδες θα γραφτεί μια μικρή εποποιία, με τη μορφή μιας οργισμένης καμπάνιας ενός ανθρώπου.
 
{youtube}44uqHBGbcJA{/youtube}

 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Featured