Χάρης Συμβουλίδης

Αν και το όνομά σου συνδέεται με τη μουσική, θα ήθελα να ξεκινήσουμε μιλώντας για τη φωτογραφία. Πόσο σημαντικά αποδείχθηκαν τα μαθήματα που έκανες στο Διεθνές Κέντρο Φωτογραφίας; Ζεις πλέον ως φωτογράφος;

Ο πατέρας μου είχε έναν σκοτεινό θάλαμο κάτω από τις σκάλες του σπιτιού μας και, ως παιδί, με ενθουσίαζε η όλη διαδικασία εκτύπωσης, έτσι πάντα τράβαγα φωτογραφίες. Οι σπουδές φωτογραφίας αποδείχθηκαν μια σημαντική αλλαγή στη ζωή μου. Στο κολέγιο δούλεψα κυρίως για να αναπτύξω τις τεχνικές μου ικανότητες ως προς την εκτύπωση και τον φωτισμό και στη συνέχεια δούλεψα στη βιβλιοθήκη –πληρωνόμουν ανάλογα με την ώρα που βρισκόμουν στον σκοτεινό θάλαμο. Το Διεθνές Κέντρο Φωτογραφίας διαθέτει εντωμεταξύ μία από τις μεγαλύτερες βιβλιοθήκες φωτογραφίας στην Αμερική, οπότε ήταν ένα όνειρο. Μέχρι στιγμής, μπορώ πράγματι και ζω ως φωτογράφος. Για την ώρα δουλεύω σε ένα καλλιτεχνικό σόου για το 2017. Και θα δούμε πώς θα πάει.

Το πρώτο σου πτυχίο, ωστόσο, ήταν στα υφάσματα και την κλωστοϋφαντουργία, σωστά; Είναι μια οικογενειακή παράδοση την οποία εγκατέλειψες με τον καιρό, ή ακόμα διατηρείς το ενδιαφέρον σου γι' αυτό.

Η αδερφή μου σχεδιάζει παπούτσια, η μητέρα μου σπούδασε υφαντουργία στο Scarborough Art College, είχα επίσης μια θεία η οποία σπούδασε στο Slade και άλλη μία που δούλευε ως μοδίστρα για τον Ossie Clark στα swingin' 1960s –οπότε ναι, είναι πράγματι κάτι το οικογενειακό μας! Μέσα στα χρόνια δούλεψα κι εγώ μερικά σχέδια για κάποιες εταιρίες ρουχισμού, οπότε διατηρείται ένα ενδιαφέρον.

Rfearless_2.jpg

Για τους περισσότερους πάντως ανθρώπους εκεί έξω, είσαι ο ιδρυτής και το μόνο σταθερό μέλος των Death In Vegas. Για σένα ωστόσο φαινόταν ως ένα κεφάλαιο που είχε πια κλείσει, κατά τα τελευταία χρόνια. Τι σε έκανε να επιστρέψεις;

Ποτέ δεν το έκλεισα το κεφάλαιο Death In Vegas, απλά δεν ήμουν έτοιμος να φτιάξω κάποιο νέο άλμπουμ. Μου πήρε αρκετά μέχρι να αποφασίσω πώς ακριβώς ήθελα να δουλέψω τον τελευταίο δίσκο. Και ήταν παράλληλα πολύ σημαντικό για μένα να θεμελιώσω την εταιρία μου, Drone. Και μετά άρχισα να σκέφτομαι για ένα Death In Vegas άλμπουμ, το οποίο η Drone θα ήθελε να βγάλει.

Το Transmission έχει μια ισχυρή «βιομηχανική» αίσθηση, η οποία φέρνει κατά νου τους Throbbing Gristle. Τι τους κάνει σημαντική αναφορά, στον δικό σου κόσμο;

Φαίνονταν τόσο επικίνδυνοι, με αναστάτωναν όταν ήμουν έφηβος. Μου άρεσε η παρουσία τους, καθώς αιωρούταν μεταξύ καλών τεχνών και βιομηχανικού θορύβου. Και τα σχήματα κατόπιν που βγήκαν από εκείνους, οι Coil, οι Chris & Cosey, επίσης με αφορούσαν. Οι Throbbing Gristle ήταν πάντοτε μια σημαντική μπάντα για μένα.

Αυτή η προτίμηση καθορίζει και το τι περίπου παίζεις ως DJ; Τι να περιμένουμε δηλαδή στην Αθήνα, για την επικείμενη εμφάνισή σου στο Diskoplisskën;

Σαν DJ, κινούμαι κυρίως στο techno –εκτός αν βρίσκομαι σε κάποια dub διοργάνωση ή μου ζητηθεί να παίξω κάτι συγκεκριμένο. Αλλά και στον techno κόσμο, η προτίμησή μου παραμένει προς τους πιο σκοτεινούς ήχους του είδους, οπότε είμαι σίγουρος ότι εδώ «μιλάει» ξανά η πρώιμη αγάπη μου για τους Throbbing Gristle. Ειδικά για την ψυχρή, μεταλλική αίσθηση που άφηναν πολλές παραγωγές του Martin Hannets.

Rfearless_3.jpg

To Transmission είναι εντωμεταξύ ένας πολύ διαφορετικός δίσκος, όχι μόνο σε σύγκριση με το Trans-Love Energies του 2011, αλλά και με το υπόλοιπο Death In Vegas παρελθόν: περιέχει ατόφιο σκοτάδι. Είσαι αλήθεια από τους δημιουργούς στους οποίους αρέσει να δουλεύουν νύχτα;

Το στούντιό μου βρίσκεται πάνω στα νερά του Τάμεση (σ.σ.: παλιά χρησίμευε σαν πλωτός σταθμός επισκευών για τις βάρκες της ευρύτερης περιοχής) και έτσι τείνω να κρίνω τις δημιουργικές μου μέρες με βάση τις παλίρροιες. Αλλά ναι, συνήθως δουλεύω μέρες ασταμάτητες, οι οποίες επεκτείνονται και στις νυχτερινές ώρες. Θυμάμαι για παράδειγμα ότι ηχογράφησα το "Transwave" κάποιο ξημέρωμα, καθώς κόπαζε η καταιγίδα και περίμενα να ησυχάσουν τα πράγματα, ώστε να φύγω για το σπίτι.

Τα θαυμάσια φωνητικά του άλμπουμ ανήκουν στη Sasha Grey και παρατηρώ ότι σε ρωτάνε συνέχεια οι δημοσιογράφοι για τα πώς και τα γιατί της συνεργασίας σας. Παρατήρησα όμως, επίσης, ότι απέφυγαν τη μη πολιτικά ορθή ερώτηση: έχεις δει ποτέ κάποια από τις παλιές, πορνογραφικές της ταινίες; Είχες την περιέργεια να δεις τι την έκανε star;

Έβαλα κάποια φορά να δω μία από τις ταινίες της αυτές, γιατί ήμουν πράγματι περίεργος. Αλλά, για να σου πω την αλήθεια, δεν με φτιάχνει η πορνογραφία. 

Rfearless_4.jpg

Ούτε το άλμπουμ, ούτε το single "You Disco I Freak" κατάφεραν να κάνουν κάτι στα βρετανικά charts, «τόπο» οικείο στο παρελθόν για τους Death In Vegas. Σε απασχόλησε;

Νομίζω πως, με το να βρίσκομαι σε μεγάλη εταιρία προηγουμένως, είχα περισσότερη βοήθεια στο μάρκετινγκ των δίσκων. Το Transmission το θεωρώ πάντως μία από τις καλύτερες δουλειές που έχω κάνει και έχει πάρει πραγματικά καλές κριτικές. Ελπίζω έτσι να φτιάχνω μουσική που να μην αρέσει στις μάζες, γιατί δεν αντέχω τίποτα απ' όσα βρίσκονται στα charts.

Έχεις σκεφτεί ποτέ να γυρίσεις στη Ζάμπια, όπου μεγάλωσες, και να ανακατέψεις τα ηλεκτρονικά σου με τους ρυθμούς της περιοχής; Ίσως για ένα μελλοντικό, σπέσιαλ project της Drone...

Θα το επιθυμούσα πολύ να γυρίσω εκεί, σίγουρα. Και ένα τέτοιο project μου ακούγεται όντως ελκυστικό.

{youtube}m4l_LFR0s-U{/youtube}

 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured

Best of Network

Δεν υπάρχουν άρθρα για προβολή