Οι Flying Eyes θα έρθουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα για τρία λάιβ, συνοδευόμενοι (όπως πάντοτε) από το ντουέτο των Νεοϋορκέζων Golden Animals: την Πέμπτη 12 του μήνα θα εμφανιστούν στο Eightball στη Θεσσαλονίκη, την Παρασκευή στις 13 στο Μουσικό Φεστιβάλ Βρύσης στον Τύρναβο και το Σάββατο 14/9 στο An Club στην Αθήνα. Η μπάντα από τη Βαλτιμόρη δεν απειλείται από τους Scorpions, οι οποίοι θα παίξουν στην Αθήνα –όχι για πρώτη φορά– τις ίδιες περίπου μέρες, ενώ προμηνύει τη «φρίκη» που θα επικρατήσει όταν τα ιπτάμενα μάτια «εμφανιστούν και εκτοξεύσουν την υπνωτική ισχύ τους πάνω στα πλήθη». Ενθουσιασμένοι λοιπόν με την προοπτική να γνωρίσουν τη χώρα μας και τους εδώ φαν στα πλαίσια της ευρωπαϊκής τους περιοδείας, μας μίλησαν για μουσικά ρεύματα, αισθητικές επιρροές και οπτικές παραισθήσεις...
Έχετε ξαναεπισκεφθεί την Ελλάδα στο παρελθόν, είτε για συναυλίες, είτε για διακοπές;
Όχι, θα έρθουμε για πρώτη φορά και είμαστε όλοι μας ενθουσιασμένοι. Επιπλέον έχουμε ακούσει τα καλύτερα από άλλα συγκροτήματα που έχουν παίξει στη χώρα σας. Μας είπαν ότι οι Έλληνες οπαδοί είναι από τους πιο αξιόλογους στην Ευρώπη.
Η συνεργασία σας με τους Golden Animals φαίνεται να πηγαίνει πολύ καλά, με αποκορύφωμα την πρόσφατη κυκλοφορία του διπλού επτάιντσου EP, το οποίο ηχογραφήσατε μισό-μισό, στα πλαίσια της κοινής σας ευρωπαϊκής περιοδείας. Πώς φτάσατε μαζί ως εδώ;
Γνωρίσαμε τους Golden Animals για πρώτη φορά το 2010 στο Austin του Τέξας, σε κάποιο πάρτυ του φεστιβάλ SXSW όπου παίζαμε και οι δύο. Ανέκαθεν μας άρεσε η μουσική τους και φροντίσαμε έτσι να διατηρήσουμε επαφή από τότε. Στη φετινή περιοδεία μας δόθηκε για πρώτη φορά η ευκαιρία να διαλέξουμε ένα συγκρότημα για να μας ανοίγει σταθερά και να περιοδεύσει μαζί μας. Σκεφτήκαμε κατευθείαν τους Golden Animals γιατί είναι καλά παιδιά και το στυλ τους συμπληρώνει ωραία το δικό μας. Άλλος ένας σημαντικός λόγος για τον οποίο τους επιλέξαμε είναι ότι χωράνε άνετα στο βανάκι της περιοδείας, όντας μόνο δύο άτομα!
Εντοπίζετε κάποιες βασικές διαφορές στο στυλ σας;
Η δικός μας ήχος είναι κατά πολύ πιο σκληρός και σκοτεινός, ενώ των Golden Animals είναι πιο αεράτος και διάστικτος με garage rock πινελιές. Αλλά έχουμε αμφότεροι ψυχεδελικές ανησυχίες, οι οποίες μας προσφέρουν κοινό έδαφος.
Πώς αντιλαμβάνεστε αλήθεια τη σύγχρονη ψυχεδελική σκηνή; Πιστεύετε ότι καταφέρνει να επιβιώσει ικανοποιητικά εν μέσω της ψηφιακής εποχής;
Ως τώρα είχαμε την τύχη να βρεθούμε επί σκηνής δίπλα σε πολλά ψυχεδελικά συγκροτήματα που θαυμάζουμε, όπως τους Radio Moscow, τους Black Angels και τους Raveonettes (μεταξύ άλλων). Ακόμη, η στήριξη από αφοσιωμένες μερίδες του κοινού στο είδος αυτό έχει υπάρξει καθοριστική, επιτρέποντάς μας να περιοδεύσουμε σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η αναβίωση του ρετρό ήχου αποτελεί χαρακτηριστική αντίδραση απέναντι στην ψηφιοποίηση της μουσικής. Παράλληλα, όμως, η ψηφιακή τεχνολογία έχει επηρεάσει θετικά κι εμάς και πολλούς άλλους ανερχόμενους καλλιτέχνες. Χωρίς το ίντερνετ αμφιβάλλω αν θα μας ήξερε κανείς στην Ευρώπη...
Πέρα από τον ήχο, και η αισθητική σας κυριαρχείται από ψυχεδελικά στοιχεία: από τα χρώματα στο βιντεοκλίπ του "Under Iron Feet" και το καλειδοσκοπικό εξώφυλλο του Lowlands, μέχρι το όνομά σας, το οποίο παραπέμπει σε cult b-movies και στην ευρύτερη sci-fi/horror κόμιξ κουλτούρα. Πώς συνδέονται αυτές οι εικόνες με τη μουσική σας;
Συνεχίζουμε την παράδοση που θέλει την ψυχεδελική ροκ και αυτού του είδους την ιδιαίτερη εικονογράφηση/θεματική να πηγαίνουν χέρι-χέρι. Το εξώφυλλο του Lowlands το διαλέξαμε από μια συλλογή με ξεχασμένα φωτογραφικά σλάιντ τα οποία μάζευαν μούχλα: το καλειδοσκοπικό εφέ που βλέπεις δεν είναι ηλεκτρονικά επεξεργασμένο, επιτεύχθηκε χάρη στη διάβρωση της διαφάνειας! Θέλαμε επίσης το βιντεοκλίπ για το "Under Iron Feet" να κυμαίνεται σε ανάλογη τεχνοτροπία, ώστε να ταιριάζει με το artwork του δίσκου. Το χρωματιστό γυαλί είναι από μόνο του ένα οπτικό ψυχεδελικό εφέ και συνδέεται άμεσα με την καλλιτεχνική τεχνοτροπία στα βιτρώ παράθυρα των εκκλησιών. Αλλοιώνει τη συνείδηση, αποκαλύπτοντας πρωτόγνωρες αισθήσεις και παραισθήσεις. Το λάιβ ως πράξη, όπως το βλέπουμε εμείς, είναι αποκαλυπτικό σαν τη Θεία Λειτουργία.
Προσβλέπετε σε μια πιθανή 1960s μουσική αναβίωση;
Καθώς σήμερα το κυρίαρχο ρεύμα αποτελείται από άχρωμη ηλεκτρονική μουσική χωρίς προσωπικότητα, η εναλλακτική παραγωγή αντιτίθεται, στρεφόμενη στις επιρροές του 1960, όταν το ροκ εν ρολ ήταν ακόμα φρέσκο και διαθέσιμο για πειραματισμούς. Η δεκαετία του 1960 σαφώς και δεν μπορεί να επαναληφθεί, ωστόσο παραμένει κεντρικός άξονας στη δική μας μουσική επικαιρότητα. Ενδεχομένως θα μπορούσα να χαρακτηρίσω τους Flying Eyes ως «νεο-ψυχεδελικούς» επειδή αντλούν υλικό από το παρελθόν για να το μεταποιήσουν σε κάτι νέο και αυθεντικό. Το ίδιο έχουν κάνει πριν από μας και άλλοι, όπως οι Dead Meadow, οι Black Rebel Motorcycle Club και οι Warlocks.
Αυτή δηλαδή η τάση σας για «επιστροφή στις ρίζες» αποτελεί μια συνειδητοποιημένη μουσική επιλογή;
Μεγαλώσαμε και οι τέσσερις ακούγοντας μουσικές των δεκαετιών 1960 και 1970: Pink Floyd, Black Sabbath, Doors, ήχους που μας επηρέασαν καθοριστικά. Η αγάπη μας για εκείνη την εποχή στάθηκε επίσης έναυσμα για να μάθουμε να παίζουμε μουσική. Σε ό,τι αφορά τώρα στο δικό μας έργο, δεν είναι τόσο η νοσταλγία που μας κινητοποιεί προς μια τέτοια κατεύθυνση, όσο το φυσικό μας ένστικτο. Ο ήχος μας πάντα αντλούσε τροφή από τις προαναφερθείσες δεκαετίες, αλλά δεν θέλουμε να πιστεύουμε ότι είμαστε κολλημένοι στο παρελθόν. Με μερικές ακροάσεις μπορεί κανείς να εντοπίσει στο Lowlands και νεότερες επιρροές, από είδη όπως η εναλλακτική ροκ, το μέταλ ή το shoegaze. Στον πρώτο μας δίσκο διαπράξαμε πράγματι το παράπτωμα να μιμηθούμε τις επιρροές μας, από τότε όμως ο ήχος μας έχει ωριμάσει.