Διάβασα για τον Wooden Wand –κατά κόσμον James Toth– ότι είναι ένας μουσικός με στόφα. Και συμφωνώ. Το εντυπωσιακό του βιογραφικό, τα πολλά project του και φυσικά το τελευταίο του άλμπουμ Death Seat μαρτυρούν τη μεγάλη του αξία, αλλά και την πολυσυλλεκτικότητα της ματιάς του. Ο σημαντικός αυτός καλλιτέχνης θα εμφανιστεί την Τρίτη 28 Ιουνίου στο 6 D.O.G.S. –και μ’ αυτήν την αφορμή τον εντοπίσαμε για μια σύντομη κουβέντα...
Μερίδα του κοινού και των κριτικών πιστεύουν ότι το τελευταίο σας άλμπουμ, το Death Seat, αποτελεί νέο ξεκίνημα για σας, εξαιτίας της απλότητας και της αμεσότητάς του. Συμφωνείτε με κάτι τέτοιο;
Υποθέτω ότι κάθε άλμπουμ είναι κι ένα νέο ξεκίνημα... Αυτό που μόλις ηχογράφησα, για παράδειγμα, δεν έχει καμία σχέση με το Death Seat καθώς περιέχει μόλις ένα τραγούδι με ακουστική κιθάρα. Όπως και να έχει όμως θα χαρακτήριζα τους τελευταίους δίσκους ως μία φυσική πρόοδο και το λογικό επόμενο βήμα σε σχέση με τις προηγούμενές μου δουλειές.
Τι σημαίνει με την ευκαιρία «Death Seat»;
Είναι μία λεκτική ιδιομορφία, την οποία χρησιμοποιούν οι αστυνομικοί για τη θέση σ’ ένα αυτοκίνητο όπου ο επιβαίνων έχει, στατιστικά, τις περισσότερες πιθανότητες να σκοτωθεί σε περίπτωση τρακαρίσματος.
Υπήρχαν περίοδοι στο παρελθόν που κυκλοφορούσατε περισσότερους από έναν δίσκους τον χρόνο. Σε αυτήν τη φάση έχουν περάσει περισσότερα από δύο χρόνια χωρίς νέα κυκλοφορία. Τελικά πότε νιώθετε έτοιμος να κυκλοφορήσετε καινούργιο υλικό;
Νιώθω συνέχεια έτοιμος να κυκλοφορήσω έναν νέο δίσκο! Αλλά προσπαθώ να μην διασπείρω τον εαυτό μου σε πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Την περίοδο λ.χ. του Death Seat οι συνεργάτες μου ζήτησαν να τα αφήσω όλα στην άκρη και να ασχοληθώ μόνο με τον συγκεκριμένο δίσκο –παράκληση την οποία και σεβάστηκα. Στην πραγματικότητα όμως δεν είμαι ποτέ αφοσιωμένος σε έναν μόνο δίσκο. Συνήθως δουλεύω ταυτόχρονα με τον επερχόμενο μου δίσκο δύο με τρία projects ταυτόχρονα.
Οι Wooden Wand είναι ένα από τα πολλά μουσικά projects που έχεις δημιουργήσει, Με δεδομένο ότι όλα έχουν την ίδια φιλοσοφία, γιατί νιώθεις την ανάγκη να δημιουργείς από καιρό σε καιρό κάτι καινούργιο;
Δεν είμαι σίγουρος τι εννοείς με τη λέξη φιλοσοφία, πάντως πιστεύω ακράδαντα ότι αποτελεί καθήκον του κάθε καλλιτέχνη να ακολουθήσει τη μούσα του σε όποιο μονοπάτι κι αν αυτή αποφασίσει να τον στείλει. Αν αποφασίσω αύριο να κάνω έναν dubstep δίσκο, πραγματικά δεν θα αφήσω τίποτα να με εμποδίσει. Δεν μπορεί κανείς να με διατάξει για το αντίθετο. Με τα χρόνια κατάλαβα ότι το να γράφω τραγούδια από καρδιάς είναι αυτό στο οποίο είμαι καλύτερος και με έχει αμείψει με πολλούς και διάφορους τρόπους.
Να υποθέσω ότι προτιμάς τη μοναξιά από την οχλοβοή; Προσωπικά και καλλιτεχνικά...
Δεν μου αρέσει να βάζω τον εαυτό μου στη διαδικασία να αυτοβαφτίζομαι ως «υποφέρων καλλιτέχνης», παρόλο που η επιβίωση μέσα από την τέχνη –εκτός και υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο– μπορεί ανά περιόδους να είναι μέχρι και βασανιστική. Παρόλα αυτά και πολλές χειρονακτικές δουλειές δεν σε διασφαλίζουν επαγγελματικά, όπως ούτε φυσικά και μία δουλειά γραφείου. Τουλάχιστον μέσα από τη δουλειά μου ταξιδεύω για ακόμη μία φορά σε όλη την Ευρώπη κάνοντας αυτό που αγαπώ πιο πολύ. Τραγουδώντας!
Είστε ο πρώτος Αμερικάνος πολίτης με τον οποίο συνομιλώ έπειτα από τη σύλληψη του Στρος Καν. Δεν μπορώ λοιπόν να μην σας ρωτήσω τη γνώμη σας για την υπόθεση...
Έχω πολλές επιφυλάξεις ως προς το τι πραγματικά συνέβη στο περιβόητο εκείνο δωμάτιο, ανάμεσα σε αυτόν τον άνθρωπο και στην καμαριέρα. Παρόλα αυτά, δεν ασχολήθηκα όσο θα έπρεπε με την ιστορία –οπότε δεν μπορώ να εκφέρω και ολοκληρωμένη άποψη.
Οικονομική κρίση. Το φαινόμενο αυτό μέσα από τα μάτια ενός καλλιτέχνη;
Γενικά δεν μου αρέσει να εκφράζω πολιτικές θέσεις σε συνεντεύξεις. Νομίζω πως θα είναι καλύτερο για όλους μας να μην σχολιάσω περαιτέρω αυτά που πιστεύω. Στις μέρες μας, ο καλλιτεχνικός χώρος έχει γεμίσει από ειδικούς οι οποίοι εκφράζουν πολιτική θέση και άποψη χωρίς να είναι σε θέση να κάνουν κάτι τέτοιο. Αυτό τον καιρό λοιπόν προτιμώ να απολαμβάνω την απολιτική στάση που κρατώ ακόμη κι αν βαθιά μέσα μου πιστεύω ότι τα πάντα είναι σκατά! (γέλια)