Mr. Scruff… Ακόμη θυμάμαι το 45λεπτο dubstep που μας, επιτρέψτε μου τη φράση, πέταξε στα μούτρα στο τελευταίο μαραθώνιο σετ του στο Bios… Αύριο Παρασκευή 16 Απριλίου επιστρέφει λοιπόν (όπως θα έλεγε και η μεγάλη του μουσική αγάπη, ο KRS-One) στον «τόπο του εγκλήματος». Και, δοθείσης της ευκαιρίας, μας απαντά σε κάποιες ερωτήσεις, πάντα στο πλαίσιο του απόλυτου cool που τον διακρίνει. To videowall του, την τελευταία φορά, έγραφε «Κολωνάκι». Λέτε αύριο να λέει και «Τζιτζιφιές»;
Γεια σου Andy! Χαίρομαι που έχω την ευκαιρία να σε ρωτήσω μερικά πράγματα. Γενικά τι σου την σπάει να σε ρωτάνε στις συνεντεύξεις;
Γενικότερα μου τη σπάει να με ρωτάνε πράγματα τα οποία έχω απαντήσει κατά καιρούς στην ιστοσελίδα μου.
Σαν κοινωνός της DJ κουλτούρας, ποια θεωρείς τη διαδικασία τελειοποίησης ενός σετ;
Είναι ένας συνδυασμός πολλών πραγμάτων... Καταρχάς, να ξέρεις καλά τόσο τη μουσική σου όσο και την ιστορία της. Να γνωρίζεις το κοινό, να εμπιστεύεσαι τις μουσικές σου επιλογές, μέχρι το να γνωρίζεις πώς δουλεύει μια απλή σύνδεση του ενισχυτή με τον μίκτη σου και με τα ηχεία. Να προετοιμάζεις ορθώς το σετ σου και φυσικά να μην παίζεις πολύ δυνατά στην αρχή του! Τέλος, φυσικά, να διασκεδάζεις και ο ίδιος…
Επηρεασμένος ως είσαι από το κλασικό χιπ χοπ και την electronica, αν σου ζητούσα να διαλέξεις ανάμεσα στον Moodyman και το δίδυμο των Eric B & Rakim τι θα επέλεγες;
Ω..! Φαντάζεσαι τον Moodyman να συνεργαζόταν με τον Rakim;! Θα ήταν πολύ ιδιαίτερο! Γνωρίζεις ότι ο θρύλος της soul/disco Patrick Adams βοήθησε στην παραγωγή των πρώτων δίσκων των Eric B & Rakim; (σ.σ.: όχι μόνο το γνωρίζω, αλλά δεν έκανε παρέα και με τον Teddy Riley αυτός ο Eric B;). Τέλος πάντων, κάπως έτσι προσπαθώ να αποφύγω την ερώτηση (γέλια)!
Τα μελλοντικά σχέδια τι περιλαμβάνουν; Συνεργασίες;
Όντας πολύ απασχολημένος για έναν χρόνο στο στούντιο, τα μελλοντικά μου σχέδια αφορούν στην ολοκλήρωση του νέου μου δίσκου. Έκανα κομμάτια με τον Maddslinky (aka Zed Bias) και θα ήθελα να κάνω περισσότερα πράγματα με τους Roots Manuva, Kaidi Tatham, Quantic και την Alice Russell. Όσον αφορά νέες συνεργασίες, οι Natural Self και Floating Points βρίσκονται στη λίστα των παραγωγών που θα ήθελα να συνεργαστώ. Επίσης, σε επίπεδο φωνής, με τον Ali Campbell.
Το “Sea Mammal” αποτίνει φόρο τιμής σε ένα από τα αγαπημένα μου γκρουπ, τους Boogie Down Productions. Αλήθεια, σαν άνθρωπος που ποτέ δεν έχει φάει ψάρια στη ζωή του, πάντα είχα την περιέργεια να σε ρωτήσω, μετά από τόσα σκίτσα, αν απολαμβάνεις το ψάρι και τα θαλασσινά…
Ω ναι! Το μενού μου περιλαμβάνει ψάρι πολύ συχνά… Μπορεί και τρεις με τέσσερις μέρες την εβδομάδα! Γενικά, αυτή μου η συνήθεια σίγουρα θα επηρέασε τα πράγματα στη μουσική μου.
Παρακολουθώντας τη σύγχρονη μουσική, θεωρείς κάποιο κίνημα σημαντικό;
Μου αρέσουν πολύ οι βαθύτερες προσεγγίσεις στη dubstep και στη σύγχρονη funk σκηνή τελευταίως και φυσικά επανέρχονται πολλά ενδιαφέροντα πράγματα στη σκηνή της deep house.
Η πατρίδα σου, το Stockport, πιστεύεις σε επηρέασε καλλιτεχνικά; Αν ναι, πώς;
Σίγουρα επέδρασε πάνω μου. Κυρίως η απομόνωση του μέρους. Έμαθα όλη τη μουσική από το ραδιόφωνο ανακαλύπτοντας και φτιάχνοντας τις δικές μου εικόνες για τις επιμέρους μουσικές σκηνές στο κεφάλι μου… Σίγουρα με επηρέασε και η συναναστροφή με φίλους, που είχαν πολλά και διαφορετικά μουσικά ερεθίσματα.
Κλείνοντας, θα ήθελα να μοιραστείς μαζί μας μια σκηνή από τη καριέρα σου ή ένα σετ το οποίο σου έχει χαραχτεί έντονα στη μνήμη…
Θυμάμαι, πίσω στο 1999, την πρώτη φορά που έπαιξα για το σόου Breeze Block της Mary Ann Hobbes, στο Radio One. Είχε ξεχάσει να συνδέσει τα πικάπ μου, πράγμα που έπρεπε να διορθώσω ενώ ήμασταν ήδη στον αέρα! Είπε «είστε έτοιμος κε Scruff; Kι αναρωτιόμασταν… «Είμαι έτοιμος;». Όχι μόνο θυμάμαι το σκηνικό, αλλά χρησιμοποίησα και τη φράση στο intro του δίσκου μου Keep It Unreal!