φωτογραφία 3: Σμαρώ Μπότσα
Τι μεσολάβησε μεταξύ του Glass/Nails EP (2013) και του ντεμπούτου LP για τη μπάντα; Τι προσπαθήσατε να αλλάξετε/εξελίξετε σε αυτή τη δεύτερη προσπάθεια;
Το The Glass/Nails EP ήταν το πρώτο μας δισκογραφικό βήμα, που αποτέλεσε ουσιαστικά μια πρόγευση του τι θα επακολουθούσε για εμάς. Ήμασταν αρκετά «φρέσκοι» τότε και προφανώς υπήρχαν πολλά πράγματα που δεν γνωρίζαμε πώς λειτουργούν. Μέσα στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν παίξαμε πολλά live, ωριμάσαμε σαν άνθρωποι και σαν μπάντα, καταλάβαμε πού θέλουμε να οδηγήσουμε τη μουσική μας και με ποιούς τρόπους. Με το Earths Collide, λοιπόν, προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε όλη αυτήν την εξέλιξη και να πειραματιστούμε με πιο σκληρούς ήχους, δίνοντας περισσότερη έμφαση στη λεπτομέρεια –από το ίδιο το songwriting μέχρι τον εξοπλισμό με τον οποίο ηχογραφήσαμε κλπ. Το τελικό αποτέλεσμα μας δικαίωσε: είναι ένας δίσκος για τον οποίον είμαστε πολύ περήφανοι.
Τι συμβολίζει ο τίτλος Earths Collide; Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο concept που διατρέχει το άλμπουμ και συνδέει θεματικά τα κομμάτια μεταξύ τους;
Ο τίτλος του δίσκου έχει μια ιδιαίτερη σημασία για εμάς, καθώς είναι αναφορά σε διάφορες εσωτερικές και συλλογικές συγκρούσεις που συνόδευσαν τη δημιουργία του. Κατά τα άλλα δεν υπάρχει ενιαία θεματική στα κομμάτια, τα αντιμετωπίζουμε όλα σαν μεμονωμένες οντότητες και απλώς φροντίζουμε να τα τοποθετούμε σε μια σειρά που να δημιουργεί μία όμορφη ροή για τον ακροατή.
Σε ορισμένα σημεία του δίσκου απλώνεται μία ambient αύρα, στο εναρκτήριο κομμάτι χρησιμοποιείτε ένα δυστοπικό sample, και γενικά υπάρχει μία sci-fi αισθητική. Ποια η σχέση σας με τον κόσμο της επιστημονικής φαντασίας;
Ενδιαφέρουσα παρατήρηση, δεν νομίζω να είχαμε σκεφτεί ποτέ ότι θα μπορούσε να συσχετιστεί η μουσική μας με το sci-fi. Σίγουρα κάτι τέτοιο δεν έγινε συνειδητά. Οι ambient ατμόσφαιρες είναι κάτι που γενικά μας αρέσει, ειδικά ως αντίθεση με τα heavy σημεία, τα οποία αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των κομματιών μας.
To mastering πραγματοποιήθηκε από τον έμπειρο στον χώρο Jens Bogren. Πώς προέκυψε η συνεργασία και τι προσέδωσε στον δίσκο η ύπαρξη ενός τόσο μεγάλου ονόματος στον χώρο; Μείνατε ικανοποιημένη από αυτήν;
Η συνεργασία με τον Jens Bogren προέκυψε κατόπιν προτάσεως του τεχνικού ήχου μας και (συν)παραγωγού του δίσκου, του Άλεξ Κετεντζιάν. Έχει ξανασυνεργαστεί μαζί του στο παρελθόν, ενώ κι εμείς είμαστε μεγάλοι θαυμαστές των δουλειών του –από τους Opeth μέχρι τον Devin Townsend κ.ο.κ. Η επιλογή να στραφούμε σε ένα όνομα με τόσα πολλά «παράσημα» έγινε γιατί, σεβόμενοι το υλικό μας και επιθυμώντας να βγει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, θέλαμε να το μεταχειριστεί κάποιος έμπειρος στον χώρο, του οποίου το όνομα φυσικά θα ήταν και τιμή μας να συμπεριλαμβάνεται στα credits. Πράγματι, το mastering του Jens μάς έβγαλε ασπροπρόσωπους, ενώ και ο ίδιος ενθουσιάστηκε με το υλικό, πράγμα που μας κάνει διπλά χαρούμενους.
Ο δίσκος κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο σε ψηφιακή μορφή, τον Μάρτιο σε βινύλιο και στο επερχόμενο live θα βρίσκονται προς πώληση και τα CDs. Πιστεύετε ακόμη στη δύναμη της φυσικής μορφής;
Τα CDs και τα βινύλια έχουν μια νοσταλγία, ειδικά για εμάς που μάλλον είμαστε από τις τελευταίες γενιές που μεγάλωσαν χωρίς την υπερπληροφόρηση του ίντερνετ. Πιστεύουμε πως, όσο και να απλουστεύονται τα πράγματα μέσω του διαδικτύου, το συναίσθημα του να έχεις μια φυσική κόπια ενός άλμπουμ που αγαπάς, είναι αναντικατάστατο. Ως εκ τούτου, πάντα θα υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι θα προτιμούν αυτόν τον τρόπο αλληλεπίδρασης με το καλλιτεχνικό δημιούργημα, ενώ φυσικά υπάρχουν κι ένα σωρό άλλοι, που επιλέγουν να στηρίξουν τις μπάντες με τον συγκεκριμένο τρόπο, αντί να κατεβάζουν απλώς άψυχα αρχεία στον σκληρό τους δίσκο.
Ένας νέος μουσικόφιλος ακούει το άλμπουμ σας και ενθουσιάζεται με τον ήχο και το είδος. Προτείνετε 3 δίσκους για να συνεχίσει να εξερευνά και αναφέρετε τους λόγους πίσω από την κάθε επιλογή...
Θα μπορούσα να αραδιάσω άπειρους δίσκους, αλλά οι πρώτοι που μου έρχονται στο μυαλό ενδεικτικά, είναι οι εξής:
Explosions Ιn Τhe Sky: The Earth Is Not A Cold Dead Place (2003), διότι σε μεγάλο βαθμό καθόρισε το πατροπαράδοτο «post-rock», γεννιώντας μια ολόκληρη σχολή και άπειρους μιμητές
Caspian: Tertia (2009), διότι έδωσε στο είδος το heavyness που του έλειπε
Sleepmakeswaves: …And So We Destroyed Everything (2011), διότι είναι μια ανάσα φρεσκάδας σε έναν ωκεανό από μετριότατες κυκλοφορίες και χιλιοειπωμένες ιδέες.
Πιστεύετε ότι το post-rock έχει ξεθωριάσει σαν είδος, έχει χάσει την κάποτε αύρα του και το κοινό μειώνεται; Ποιοι είναι οι κίνδυνοι που πρέπει να αποφύγει μία post-rock μπάντα για να αποφύγει να πέσει στην παγίδα του τετριμμένου ήχου;
Δεν θεωρούμε τη μπάντα μας αμιγώς post-rock και σίγουρα δεν αυτοπεριοριζόμαστε από τις όποιες μανιέρες του είδους. Αναμφισβήτητα είναι ένα μουσικό ρεύμα που έχει κορεστεί σε μεγάλο βαθμό, καθώς η συνταγή των αδιάκοπων crescendos έχει ακουστεί με πάρα πολλούς τρόπους, από σωρεία συγκροτημάτων. Με δεδομένο δε ότι, εκ φύσεως, δεν μπορεί να γίνει και πολύ δημοφιλές, το post-rock, με την εξαίρεση των 4-5 «μεγαθηρίων» του, ακολουθεί σταθερά φθίνουσα πορεία. Το μόνο που έχει σημασία βέβαια στο τέλος της ημέρας για ένα γκρουπ, είναι να παίζει τη μουσική που πρωτίστως γουστάρουν τα ίδια τα άτομα που το απαρτίζουν, απενοχοποιημένη από οποιαδήποτε ταμπού και επιταγές συνοδεύουν την εκάστοτε ταμπέλα.
Το επερχόμενο live σας στο An Club, όπου παρουσιάζετε Earths Collide, είναι σημαντικότερο από τα support sets σε διάφορες σπουδαίες διεθνείς μπάντες; Τι να περιμένουμε από την εμφάνισή σας;
Τα δικά μας headline gigs είναι σίγουρα αρκετά διαφορετικά από αυτά στα οποία ανοίγουμε για άλλες μπάντες. Είναι αυξημένη η ευθύνη, μεγαλύτερη η setlist μας, πιο προσεγμένη η παραγωγή. Το επερχόμενο live της 8ης Απριλίου θα είναι αν όχι το μεγαλύτερο, σίγουρα ένα από τα πιο καλοστημένα live που έχουμε κάνει μέχρι στιγμής. Ενδεικτικό είναι ότι θα στήσουμε από την αρχή όλο τον ήχο του μαγαζιού, ενώ θα έχουμε και δικά μας φώτα. Οπότε μπορείτε να περιμένετε ένα δυνατό σόου, με την ίσως μεγαλύτερη μέχρι στιγμής setlist μας. Θέλουμε να δώσουμε το 100% σε αυτή την εμφάνιση, ευχόμαστε λοιπόν να σας δούμε εκεί.
{youtube}n3aIcjB7Nw0{/youtube}